Maserati představilo motor nového supersportu, nejsilnější svého druhu

Supersportovní vůz MC20 – první vůz Maserati s tímto novým motorem – bude představen během akce „MMXX:The time to be audacious“, která se bude konat v Modeně ve dnech 9. a 10. září 2020.
001_maserati-nettuno-engine-kopie-1100x618.jpgCelá galerie 10 Zdroj: Maserati

Nový motor, který je tlukoucím srdcem supersportovního vozu MC20, bude mít svou premiéru v září. Jednotka byla navržena v inovační laboratoři značky Maserati v závodě na Via Emilia Ovest, v dílnách na Via Dele Naziony (v historické základně Maserati Corse) a vyvinuta v motorovém centru přímo na slavné adrese Viale Ciro Menotti, kde se bude vyrábět. Aktuálně probíhají úpravy nové výrobní linky a nové lakovny, aby byly připraveny na očekávaný vůz MC20.

Nový motor je výsledkem technické revoluce a je chráněný mezinárodními patenty. Projekt se zrodil z vášně a oddanosti týmu vysoce kvalifikovaných techniků a konstruktérů. Po dvaceti letech se značka Maserati odvážně vrhla na výzvu v podobě návratu do svého sídla v Modeně a do vývoje a výroby nového vysoce výkonného motoru se špičkovými technologiemi.

Tato aktivita je pro značku Maserati strategická, protože se aktuálně připravuje uvést na trh nový vůz MC20, který bude – počínaje novým motorem bijícím v jeho srdci – „ze 100 % vyroben v Modeně“.

Ambiciózní design představuje pro společnost historický okamžik a začátek nové éry, která oficiálně začne 9. a 10. září v Modeně na akci „MMXX: The time to be audacious“. Během uvedení tohoto vozu do prodeje budou představeny i nové modely, které se začnou vyrábět v nadcházejících letech, a také inovativní pohonné systémy a ambiciózní programy vyvinuté značkou s trojzubcem v logu.

Čtěte také: Představení supersportu Maserati MC20 se odkládá na září kvůli koronaviru

Nová pohonná jednotka má architekturu V90°, objem 3,0 litru, 6 válců, které jsou doplněny o dvě turbodmychadla a suchou olejovou vanu (klasické řešení u supersportovních vozů). Doshuje výkonu 630 koní při 7 500 otáčkách a točivý moment 730 Nm od 3000 otáček se specifickým výkonem 210 koní/litr. Kompresní poměr je 11:1, zdvih je 82 mm a vrtání válce 88 mm.

Duší motoru je inovativní předkomora spalovacího systému s dvojitou zapalovací svíčkou. Tato technologie vychází z Formule 1 a nyní je poprvé dostupná i v motoru vozu určeného pro silniční provoz.

Motor má tři hlavní prvky:

  • Předkomora: spalovací komora mezi centrální elektrodou a tradiční spalovací komorou je napojená na sérii speciálně navržených otvorů.
  • Laterální zapalovací svíčka: tradiční zapalovací svíčka funguje jako podpora zajišťující neustálé zapalování během chodu motoru na úrovni, která nevyžaduje předkomoru.
  • Dvojitý vstřikovací systém – přímý a nepřímý: napojený na dodávku paliva při tlaku 350 bar. Systém snižuje hluk při otáčkách, snižuje emise a zlepšuje spotřebu.
7.7.2020 10:05| autor: Hugo Kottás | zdroj: Maserati

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist