Renault Clio Grandtour dCi 110: Krok správným směrem

První jízda | vydáno 21. 5. 2017

Velikost textu: a a a

Celkové hodnocení:

  • Dynamika:
  • Chování na silnici:
  • Provozní náklady:
  • Praktičnost:
  • X-Factor:
  • Celkové hodnocení:

Modernizované Clio navenek jen nenápadně naznačuje, že prošlo faceliftem. Nejvíce změn se totiž odehrálo pod povrchem.

Radosti

  • Příjemný motor s výbornou spotřebou
  • Komfortní podvozek
  • Kvalitnější interiér
  • Na danou třídu skvěle hrající rádio Bose

Starosti

  • Hlučný podvozek
  • Nepříliš velký zavazadelník

Nebýt efektních LEDkových světel, ani bych nepoznal, že jsem do rukou dostal klíče od modernizovaného Clia. Samozřejmě trochu přeháním, ale vizuálních změn je skutečně velmi málo. Spolehlivým ukazatelem jsou přední diody, a to i u nižších verzí, tady už pochopitelně pouze v podobě denního svícení. Přesunuly se totiž z mřížky chladiče do spodní části nárazníku.

I ten má teď podle mého názoru hezčí tvary, celkově se mi ale Clio líbilo předtím a líbí se mi i teď. Nijak rozsáhlé změny jsem nečekal ani v interiéru a technice, jaké ale bylo moje překvapení, když jsem nastartoval a ujel prvních pár desítek metrů. Je to celé mnohem lepší!

Interiér

Jestli bylo co Cliu vyčítat, tak to byl hlavně interiér. Laciné plasty a nijak pohledný design. Změnilo se toho hodně, jen ten design zůstal při starém. Asymetrická konzola vyčnívající z palubní desky v autě působí jako by ji tam někdo přimontoval na poslední chvíli, ale zvyknete si. Nic jiného vám ani nezbude.

Použité materiály a jejich slícování je ale výrazně lepší než doposud. Velmi dobře si pamatuji chatrné ovladače ventilace u původního Clia nebo výplně dveří z tvrdého plastu. Na tom všem Renault zapracoval a dojem z interiéru je rázem mnohem lepší. Ve srovnání s takovou Fabií sice vnitřek nepůsobí tak uhlazeným dojmem, ale co se materiálů týče, vypadá Renault hodnotněji.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie

Některé pozoruhodné prvky tu ale zůstaly - v kapličce se nachází jen digitální tachometr, po jeho stranách najdete otáčkoměr a velký palivoměr. Trochu nešťastný je držák nápojů, který je umístěný pod loketní opěrkou a hodně vzadu, takže si musíte pomalu vykloubit ruku, abyste na nápoj dosáhli. Na druhou stranu se mi hodně líbila otevřená přihrádka před spolujezdcem, která je ideální na různé drobnosti, které potřebujete při cestě někam odložit a pak je zase rychle najít.

Co se týče mutlimediálního systému, jde o starý dobrý R-Link. Na rozdíl od druhé verze, která se objevuje v modelech od Méganu výš, v něm bez problémů funguje streamování hudby z iPhonu. S příplatkovým audiem od Bose si zvuk opravdu užijete, na danou třídu hraje Clio opravdu skvěle. V neposlední řadě za pozitivní považuji poctivé kolečko na ovládání hlasitosti, byť je umístěné na pravé straně od displeje, takže se musíte natahovat.

Pohon

S modernizací pod kapotu zamířila i naftová patnáctistovka naladěná na 110 koní. Kombinována je výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou a jde o nejvýkonnější vznětový motor, jaký si můžete poručit. Zvenku je motor sice trochu hlučnější, ale uvnitř je všechno v pořádku. Nezapomínejte, že dnes už je čtyřválec v dané třídě spíše výjimkou. Má kultivovaný chod a jeho solidní zátah téměř od volnoběhu vám zaručí svižné rozjezdy i dostatek síly pro předjíždění. Stovka za 11,2 sekundy ale dokládá, že si rychlost pořád musíte zasloužit.

Perfektní je řazení šestistupňové manuální převodovky. Dráhy jsou přesné a krátké, přísně kulatá hlavice řadičky skvěle padne do ruky. Je ale částečně vyrobena z kovu, takže vás její dobrá tepelná vodivost potrápí v létě i v zimě.

Spotřeba

Přesně tohle je ten důvod, pro který stojí za to upřednostnit vznětovou patnáctistovku před zážehovými motory. Vzhledem k výkonu se dokáže odměnit skvělou spotřebou a když se budete alespoň trochu snažit, pojedete za pár korun.

Po městském okruhu se mi podařilo jet za 4,6 litrů na sto, třísetkilometrovou trasu po dálnici jsem absolvoval s průměrnou spotřebou rovných pěti litrů. A jsou tady předpoklady ještě lepších hodnot - auto totiž mělo najeto jen něco málo přes tisíc kilometrů, pod pět tedy bude jezdit naprosto bez problémů. Přestože má tedy Clio nádrž jen o objemu 45 litrů, ujedete s ním s rezervou nějakých sedm set kilometrů na jedno tankování.

Ovladatelnost

Svým jízdním projevem Clio nedokáže nadchnout, ale rozhodně nezklame. I když to může znít jako klišé, jsou tlumiče naladěny ideálně mezi dobrou přilnavostí a solidním komfortem. Jinými slovy vás podvozek ani na našich silnicích nevyklepe, a zároveň nemusíte před každou zatáčkou panicky brzdit na rychlost chůze, jako je tomu u jiných aut ze země galského kohouta. V nájezdu se karoserie lehce nakloní, auto zaklekne a s ochotou se vrhne do zatáčky.

Hlubší výmoly jsou spíše slyšet než cítit, přítomnost jednoduché zadní nápravy ale způsobuje, že když takový zimní pozůstatek trefíte v zatáčce, zadek se lehce žvýkne a odskočí do strany. V rámci své třídy však Clio funguje velmi dobře.

Závěr

Byť to na první pohled Clio nekřičí do světa, modernizace mu hodně prospěla. Jeho netradiční interiér musíte pořád buď milovat, nebo nenávidět, pokud se ale řadíte do té první skupiny, bude se vám Clio líbit. Dopřejte si ten nejsilnější turbodiesel z nabídky a dočkáte se svižného a zároveň úsporného kompaktního kombíku, který skvěle jezdí a vypadá šik. 

Měření a technické údaje

MotorRenault Clio Grandtour 110 dCi
Konstrukcevznětový čtyřválec
Palivomotorová nafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1461
Převodovkapřední
Poháněná kolašestistupňová manuální
Podvozek
Pneumatiky vpředu205/45 R17
Pneumatiky vzadu205/45 R17
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)81 / 110 při 4 000
Točivý moment (Nm)260 při 1 750
0-100 km/h (s)11,2
Nejvyšší rychlost (km/h)194
Spotřeba paliva (l/100 km)3,8 / 3,3 / 3,5
Objem nádrže (l)45
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4267
Šířka (mm)1506
Výška (mm)1445
Rozvor náprav (mm)2589
Provozní hmotnost (kg)1280
Celková hmotnost (kg)1716
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)1200
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)640
Zavazadlový prostor (l)443
Ceny
Základní cena modelu254 900 Kč (Clio Grandtour 1.2 Life)
Základní cena test. verze444 900 (Clio Grandtour 1.5 dCi 110 Intens)

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Sledujte vzácné záběry z testování prototypů Bugatti EB110

V době, kdy se mohou všichni zjevit z Veyronů a Chironů, se objevují úžasné snímky ze zkoušek jejich předchůdce

Sledujte vzácné záběry z testování prototypů Bugatti EB110
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, neodpustím si krátký úvod, že když vidím značku s výše uvedeným nápisem... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist