Renault Scenic 1.5 Energy dCi 110: Švihák rodinný

První jízda | vydáno 16. 1. 2017

Velikost textu: a a a

Celkové hodnocení:

  • Dynamika:
  • Chování na silnici:
  • Provozní náklady:
  • Praktičnost:
  • X-Factor:
  • Celkové hodnocení:

MPV s kompaktním půdorysem, neotřelým designem a řadou vychytávek, které ocení nejen děti. Rodinný ideál?

Radosti

  • Tichý a úsporný motor
  • Neotřelý vzhled
  • Praktické schránky a vychytávky uvnitř

Starosti

  • Zadní sedačky se hodí spíše pro děti
  • Kufr nepojme bagáž pro celou rodinu
  • Ovládání palubního systému by mohlo reagovat lépe

Není obvyklé, aby na parkovišti zvědavci okukovali rodinné MPV. Budiž to důkazem faktu, že se nový Scenic po stránce designu povedl. Bere si za vzor dospělejší Espace, má velmi skloněné čelní sklo s dvojitými A sloupky, komplexní linku pod bočními okny a velmi zajímavou grafiku světel. Vůbec nepůsobí jako utilitární ocucaný bonbon, což bylo kdysi poznávací znamení praktických rodinných aut. Dnes už nemusíte v rámci použitelnosti rezignovat na krásu, v případě Scenicu to tedy rozhodně neplatí.

 

Interiér

Naskočte do pohodlné sedačky a přivítá vás digitální přístrojový štít. Má povedenou přehlednou grafiku s otáčkoměrem a tachometrem uprostřed a umí měnit vzhled v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Na výšku umístěná obrazovka multimediálního systému R-Link 2 se příjemně používá, nemusíte se k ní naklánět a je skvěle čitelná. Můžete v ní listovat ze strany na stranu „tabletovým“ stylem a nechat si zobrazit navigaci i ovládací prvky rádia pod sebou, což je velmi praktické. Komunikuje s vámi česky, včetně navigování, i když se zdá, že paní dávající povely dle tónu hlasu umřela zlatá rybička. Displej má matný povrch, což se hodí po stránce čitelnosti na přímém světle, ale zároveň je tak dost náchylný k upatlání. Dotykové plochy místo tlačítek, které slouží k rychlému přepínání palubního systému, by také mohly reagovat o něco lépe, občas vyžadují více pozornosti, než by bylo zdrávo. Nicméně i s těmito drobnými specifiky se dá žít.

Vnitřek Scenicu je koncipován jako 2+2, vzadu jsou sice tři sedačky, ale prostřední je vysloveně nouzová. K potěše cestujících se dá posunout velká loketní opěrka z pozice mezi předními sedačkami hezky dozadu – jde o dobrý trik, který posádce umožní přístup k USB zásuvkám a přihrádce. Akorát musí být pasažéři vzadu trpaslíci nebo děti, dospělý si kvůli nízko uloženému sedáku nepoloží stehna na povrch sedačky, pokud nedá nohy od sebe nebo na jednu stranu. Místa pro kolena také není moc, naopak potěší integrovaná výsuvná stínítka v zadních dveřích.

 

Pohon

Motor 1,5 dCi se svými 110 koni a 260 Nm bohatě stačí na cokoliv, co zvládnete do Scenicu naložit. Je dobře utlumený, takže nehlučí ani ve vyšších otáčkách, a síly má dost, abyste nebyli překážkou provozu. Jistě, nejde o žádný trhač asfaltu, ale vzhledem ke komfortnímu ladění celého auta si po vyšším výkonu stýskat nebudete. V palubním systému můžete zvolit jeden z pěti jízdních režimů – Comfort, Neutral, Eco, Perso a Sport – přičemž poslední jmenovaný pocitově přiostří reakce plynu. Šestistupňová manuální převodovka má celkem příjemný chod, takže se jí rozhodně nemusíte bát.

Ovladatelnost

Nový Scenic slovu „sport“ nerozumí – zaplať pánbůh. Soustředí se na komfort, což mu jde opravdu dobře. Obouvá dvacetipalcové ráfky, ovšem s pneumatikami o rozměru 195/55, takže bočnice společně s podvozkem dobře tlumí nerovnosti. Zcela předvídatelně je Renault v extrémních situacích lehce nedotáčivý, ale pokud ho nedráždíte, předvádí příjemnou stabilitu a obratnost. Cit v řízení? Toho je zde poskrovnu, ale chybět vám nebude, jinak Scenic reaguje na povely volantem ochotně a zároveň ne zbrkle.

 

Verdikt

Zaměření na rodinu čiší z každého aspektu Scenicu. Akorát by potřeboval být tak o deset, patnáct procent větší. Je sice fajn, že zadní sedačky sklopíte stiskem tlačítka přímo z kufru, ale zavazadlový prostor nemá v základní konfiguraci takový objem, aby pojal bagáž pro celou rodinu, nemluvě o kočárku – majitelé dětí určitě ví, o čem mluvím. Jako jediné auto do rodiny by se spíše hodil větší Grand Scenic, ale jakožto druhé auto dává normální Scenic velký smysl. Je tichý, příjemně ovladatelný, diesel usrkává palivo jen velmi pomalu a prakticky nezávisle na jízdním stylu, zpoza volantu máte dobrý výhled do všech stran a díky kompaktnímu půdorysu se s ním příjemně parkuje. S jeho drobnými chybami se dá žít, nejspokojenější v něm však budou děcka na zadních sedačkách.

Měření a technické údaje

MotorRenault Scenic Energy dCi 110
Konstrukcečtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1461
Převodovkašestistupňová, manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)81/110 v 4000
Točivý moment (Nm)260 v 1750
0-100 km/h (s)12,4
Nejvyšší rychlost (km/h)183
Spotřeba paliva (l/100 km)3,9
Objem nádrže (l)52
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4407
Šířka (mm)1866
Výška (mm)1645
Rozvor náprav (mm)2734
Provozní hmotnost (kg)1505
Zavazadlový prostor (l)506/1554
Ceny
Základní cena modelu449 900 Kč
Základní cena test. verze544 900 Kč
Cena testovaného vozu589 900 Kč

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Tagy: Renault

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?

Aktuálně sledovaná dopravní nehoda, při které zahynulo malé dítě. Právní expert JUDr. Beran rozebírá skutečnost, zda "zabíjel" řidič auta, které přijelo na místo jako poslední.

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Vážený pane doktore, při couvání z parkovacího místa pře OD Kaufland v Pardubicíc... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist