Čtenářský test Mazda 6 2,5i Wagon 2013

Ojetá auta | vydáno 6. 2. 2017

Velikost textu: a a a

Hodnocení Mazdy 6 optikou redaktorů motoristických může být zcela odlišné od pohledu dlouhodobého uživatele z řad veřejnosti. Anebo také ne.

Mazda 6 patří mezi naše oblíbená auta, to nejenom že nepopíráme, ale průběžně prezentujeme, dokladem jsou třeba naše dlouhodobé testy a pokud máme vzpomenout na jednu jedinou zásadní věc, bude to geniální atmosférický benzínový čtyřválec. Nade vše nás zaujala kultivovanost, dostatečná dynamika, neuvěřitelná spotřeba a to prosím bez přeplňování... Teď tady máme zkušenost jedno z vás, čtenářů, která se týká jiné motorizace.

Jde o Mazdu Mazda 6 2,5i Wagon s automatickou převodovkou z roku 2013. Níže tedy původní text s lehkou redakční úpravou. Není třeba opakovat co již bylo popsáno ve vašem článku ohledně prostoru, jízdních vlastností a výbavy. Domnívám se, že jsou některé detaily jež ztrpčují život u mé první verze. Především navigace TomTom. Dále je to i-stop, jež se nedá trvale deaktivovat. To lze jen po každém nastartováni.

Ohledně adaptivního tempomatu. Jak jste uvedli pracuje do 30 km/hod. Pak se vypne. Ale v příručce je uvedeno, že také pracuje při rychlostech do 30 km/hod, to je při jízdě v koloně, kdy má auto zastavit, aby nedošlo ke kolizi s v předu jedoucím vozidlem. Toto jsem doposud neměl možnost vyzkoušet (nemám potřebnou matraci, kterou bych před vozidlo postavil).

Automatická převodovka: je to takový klouzavý automat. Vynikající při jízdě v koloně. Necuká a rozjíždí plynule. Ale v momentě, kdy mu naložíte, začne rychlosti řadit velmi rychle. Plynový pedál má totiž dvě polohy. Při došlápnutí až na "podlahu" se motor začne vytáčet až k 6000 ot/min.

Automat má ale i nedostatky. Při ustálené dálniční rychlosti 130 km/hod motor točí pouhých 2500 otáček, a pokud dojde k "prošlápnutí" plynového pedálu, je automat zmaten a trvá mu cca 1 vteřinu, než si to přebere a odřadí až na 4. rychlostní stupeň.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie

Výhodou je, že lze řadit ručně a to logicky - vřed dolů a vzad nahoru nebo pádly pod volantem. Něco ke spotřebě: máte pravdu v tom, že v Čechách jsou škarohlídi, kteří jak slyší o benzínu a vyšším obsahu motoru, tak jdou do mdlob, že je auto "sežere". Mazdu 6 mám již od první verze, jež měla objem motoru 2,3. Následně od roku 2010 Mazdu 6 2,5 až po současnou verzi z roku 2013. Vše benzín. Při stejných jízdách je spotřeba nižší o 2 - 2,5 l/100 km oproti první verzi.

Při jízdě mez Hradcem Králové a Pardubicemi při rychlosti do 100 km/hod se spotřeba pohybuje v rozmezí 5,5-6 l/100 km. Pokud jedu Hradec Králové - H.Týn a zpět, tak vykázaná průměrná spotřeba je v rozmezí 6,9 - 7,5 l/100 km.

Záleží na počasí, v současné době, v lednu 2017, jsem doposud jezdil jen po městě v Hradci Králové a spotřeba se ustálila na 8,8 l/100 km. Používám benzín, ač nemusím, od nejmenované čerpací stanice s oktanovým číslo 100. Neušetřím v Kč nic, ale najedu na jednu nádrž cca až o 150 km více, dle způsobu jízdy.

text: Milan Novák, foto: Mazda

Komentáře ke článku

  • Neuvěřitelná spotřeba Zobrazit
    6. 2. 2017, Lojzik
    • Re: Neuvěřitelná spotřeba Zobrazit
      6. 2. 2017, Khqsc
      • Re: Re: Neuvěřitelná spotřeba Zobrazit
        6. 2. 2017, Lojzik
      • Re: Re: Neuvěřitelná spotřeba Zobrazit
        6. 2. 2017, McMac
  • Na čem záleží Zobrazit
    6. 2. 2017, XXX
  • Benzin Zobrazit
    6. 2. 2017, SM
  • Re: Benzin Zobrazit
    6. 2. 2017, Pete
    • Re: Re: Benzin Zobrazit
      6. 2. 2017, McMac
  • 7. 2. 2017, Miguel
  • chvála turbomotorům :-) Zobrazit
    7. 2. 2017, Petr K.
    • Re: chvála turbomotorům :-) Zobrazit
      7. 2. 2017, XXX
      • Re: Re: chvála turbomotorům :-) Zobrazit
        7. 2. 2017, Petr K.
        • Re: Re: Re: chvála turbomotorům :-) Zobrazit
          11. 2. 2017, Kilmore
  • Turbo nebo atmosfera - Je to jedno Zobrazit
    11. 2. 2017, Viktor_EX
  • Mazda 6 Zobrazit
    16. 2. 2017, Rampa
  • mazdice Zobrazit
    16. 2. 2017, Hanz

Tagy: Mazda 6, Mazda

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost

Problematika vozíků tažených za osobními auty pokračuje dalším dílem. Společenské konvence o tom, kolik kdo váží, jdou stranou, hmotnost je zásadním parametrem.

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost

Další článek o značce

JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Pane doktore, opakovaně, naposledy 5. 9. 2017, jste zde v odpovědi uvedl, že pokud... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist