Mazda 6 Kombi 2.0 MZR TE Plus

Že se nová Mazda6 nestydí ukázat svoje sportovní geny, už víme. Dává ale smysl kombinace benzínového dvoulitru s karoserií kombi?

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Zbrusu novou Mazdu6 jsme tady měli docela nedávno. Byla šeříkově fialová, vypadala trochu jako Lexus a její silné i slabé stránky Honza dobře popsal jak v recenzi týdne, tak samozřejmě ve videu. Což nám nechává prostor věnovat se hlavně tomu, čím se dnes recenzovaná Mazda6 liší od té fialové. Předně je to kombík – a navíc ji poháněl benzínový dvoulitrový motor bez přeplňování.

Ačkoliv dlouhé číselné řady obvykle rádi přenecháme členům Mensy a kolegům ze Světa motorů, některé údaje vás patrně budou zajímat: Mazda6 kombi je při délce 4765 mm o tři centimetry delší než sedan. Při pětimístném obsazení odveze 519 l bagáže, tedy na litr stejně jako čtyřdveřový model. Sklopte ale zadní řadu a můžete převážet 1751 litrů čehokoliv, co uznáte za vhodné. Oproti předcházejícímu modelu tahle čísla představují zlepšení o 14, respektive 39 litrů.

Váš nákup může být až 1926 mm dlouhý, ale raději si vyberte něco nepříliš těžkého: zadní sedadla totiž po sklopení zanechají menší „schod“. Naproti tomu velmi chytře je vyřešená roletka zavazadlového prostoru, která se podobně jako v trojkovém BMW vyklopí spolu s víkem, ale na rozdíl od bavoráku se spolu s ním také zavře, takže nemusíte nasednout, zjistit, že zpětné zrcátko vyplňuje roleta, znovu vysednout, otevřít kufr, stáhnout roletu dolů, zavřít kufr… Eh, nechme toho, představu už máte.

Závěr? Mazda6 kombi je praktický, všestranně zaměřený rodinný automobil s velkoryse dimenzovaným zavazadlovým prostorem. A teď se konečně můžeme věnovat tomu, co mě i vás zajímá víc než nějaký zatracený kufr – totiž jak tahle věc jezdí.

Díkybohu skvěle. Mazda6 používá v daném segmentu ojedinělé přední zavěšení trojúhelníkovými (lichoběžníkovými) rameny a nový kombík má vzadu vertikální tlumiče – jízdní vlastnosti dostaly zjevně větší prioritu než „šířka mezi podběhy“ či jak se těm obskurním užitkovým parametrům správně říká. Na předokolku je auto nádherně vyvážené a má také ucházející řízení – na to, že ho posiluje elektrická pumpa. Po zakroucených silnicích můžete „šestku“ hnát s naléhavostí, jaká by vyvedla z míry lecjaký sportovní sedan. Na úzkých cestách musíte ale počítat s tím, že vaše tempo bude do značné míry určovat široká karoserie.

Mazda 6 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mazda 6 fotogalerie

Podvozek naftové verze nefunguje o nic hůře než tento, ale s vynikajícím (dobrá, přinejmenším velmi povedeným) benzínovým motorem prožijete jízdu daleko intenzivněji. Že netáhne? Ale prosím vás. Podřaďte, táák, a ještě o jeden stupeň, výborně… tohle že znamená „netáhnout“? Odhodlejte se držet ručičku otáčkoměru napravo od číslice 4 a způsob, jímž auto nabírá rychlost, shledáte velmi návykovým. V nižších otáčkách dvoulitr přirozeně postrádá urgenci, ale je hebčí a povolnější než jakýkoli diesel s podobným objemem a počtem válců.

Aniž bychom to měli v úmyslu, zase se nám to svrhlo v apologii benzínových motorů. Tak honem nějaká negativa. Čtyřka a pětka jsou vcelku krátké, samozřejmě v zájmu akcelerace, a šestka je „blízko“ pětky. Což je moc fajn někde v buchlovských kopcích, ale na dálnici to znamená 3500 ot./min. v tachometrových 140 km/h. Motor je při této pístové rychlosti slyšitelný, i když nijak výrazně, a bohužel ne zcela úsporný: zařaďte do svého itineráře větší dálniční úsek a nedostanete se pod 9,3 l/100 km.

Samozřejmě je věcí kalkukačky a vašeho uvážení, zda investovat o 20 000 Kč víc do naftového motoru. Pro nás le důležité vědět, že nadšeným řidičům se tady nabízí věrohodná alternativa ke zdánlivě nevyhnutelné kombinaci středně velkého kombi a dieselového pohonu. Nová Mazda6 má výrazně sportovní charakter – a ten vynikne ve spojení s živým benzínovým motorem rozhodně lépe.

Jirka Červenka

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyMazda 6 Kombi 2.0 MZR
0-100 km/h (s)10,3
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobezolovnatý benín, o.č. 95
RozvodDOHC, 4 ventily na válec
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1999
Vrtání x zdvih (mm)87,5 x 83,1
Převodovkašestistupňová přímo řazená
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)108 kW/147 koní v 6500 ot./min.
Točivý moment (Nm)184 Nm v 4000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)103
Nejvyšší rychlost (km/h)208
Spotřeba paliva (l/100 km)10,0/5,6/7,2 l/100 km
Objem nádrže (l)64
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4765
Šířka (mm)1795 bez zrcátek, 1995 včetně zrcátek
Výška (mm)1490 včetně střešních ližin
Rozvor náprav (mm)2725
Provozní hmotnost (kg)1430
Celková hmotnost (kg)1970
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)550
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1500
Zavazadlový prostor (l)519 až 1751
Ceny
Základní cena modelu689 900 Kč
Cena testovaného vozu769 900 Kč
9.6.2008 11:43

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist