Dlouhodobý test: Mazda 6 vs Volkswagen Passat CC

Už jsme mnohokrát dokázali, že je Mazda 6 schopná obstát jako rodinné auto se sportovními ambicemi, když si to žádáte. Ale jak obstojí v očích manažera?

Odcházející generaci Mazdy 6 máme opravdu moc rádi. Je praktická, dobře vypadá a pro nás to nejdůležitější, když se zaklikatí ten správný kus silnice, je radost jí řídit. Bez mučení bychom všichni v redakci přiznali, že se nám i přes drobné chybičky skutečně líbí. Já jsem nyní ve stádiu, kdy dokonce jen tak nezávazně pokukuji po inzerátech, za kolik se dá sehnat.

Mazda 6 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mazda 6 fotogalerie

Jenže nejsme jediní a nevlastníme patent na pravdu, takže náš pohled nemusí vždy plně odrážet potřeby a názor ostatních lidí. Proto jsem pozval k testu svého známého Petera. Auta ho z řidičského pohledu moc nezajímají, takže se na Mazdu 6 podívá s trochu chladnější hlavou. Naštěstí je zarytý motorkář a petrolhead tělem i duší (i když jenom na dvou kolech), takže snad naší milovanou Mazdu úplně nezatratí.

Jelikož je Peter profesí vrcholný manažer a auto používá opravdu každý den, určitě od něj bude očekávat trochu jiné služby. V soukromí a pracovně navíc jezdí autem, které, jak už jsme si zvykli, definuje jeho postavení – Volkswagenem Passat CC. Jak si tedy povede naše dlouhodobě testovaná Mazda 6 proti takovému soupeři v očích manažera?

Pokud čekáte něco na způsob čtenářských testů, v tomto případě to asi moc nepůjde. Jak asi podle Peterova jména tušíte, je to cizinec. Přestože by se tak mohlo zdát, opravdu není Slovák, takže test svými slovy napsat nemůže. Není ani Brit nebo Američan, nýbrž Švéd (správně, poprvé boural ve Volvu), ale naštěstí umí plynně anglicky.Petere, prozraď nám nejprve, jakým přesně jezdíš autem.
Jezdím Volkswagenem Passat CC s motorem 2.0 TDI o výkonu 170 koní s manuální převodovkou.

Proč zrovna Volkswagen Passat CC?
Jedná se o firemní auto a popravdě na mě tak trochu vyzbylo. Ale zatím mi ve všem plně vyhovuje.

Neber si to osobně, ale necítíš, že je to auto vzhledem k tvojí pracovní pozici trochu klišé?
Pravda, určitý fenomén, že manažeři jezdí v passatech, vysledovat můžeme, ale nikdy mi to nijak nevadilo. Naopak si myslím, že je to jen důkaz skutečných kvalit auta a lidem, kteří s ním jezdí, vyhovuje, protože přesně plní funkci, kterou od auta očekávají. Stejně jsem na tom i já.

Uvidíme, jak se ti tedy bude líbit Mazda 6. Nejprve asi začneme venku. Jak se ti líbí design?
Vzhledově se mi Mazda 6 líbí. Na rodinné auto má šmrc. Líbí se mi některé detaily, třeba zadní světla jsou zajímavá.V porovnání s Passatem, které auto se ti víc zamlouvá?
Obě auta mají něco svého. Na Passatu se mi líbí ladná silueta a trochu agresivní pohled šikmo zepředu. Mazda se mi naopak líbí víc zezadu. Celkově ale pořád zůstávám věrný Passatu, protože vypadá víc elegantně a noblesně. Ačkoliv Mazda vypadá také dobře, je na ní pořád vidět, že je to rodinné auto.

Podívejme se do interiéru. Jak na tebe působí kabina Mazdy?
Opět se mi líbí designově. Její krása tkví v jednoduchosti, ale přesto není nudná. Všechno je tu přehledné, člověk se hned zorientuje, jak se co ovládá a tlačítka s ovladači jsou příjemně velká. Moc se mi ale nelíbí budíky a display na středovém panelu je graficky skutečně zastaralý.


U Petera pořád vede Passat, ale nezatají, že se mu řízení Mazdy skutečně líbí.

Jak si vede v porovnání interiér Passatu?
Na první pohled je trochu noblesnější. Dělá to ten střízlivější design a trochu větší důraz na kvalitu. V Passatu se mi také mnohem lépe sedí. Sedadla mají velké boční vedení a člověk do nich krásně hluboko zapluje. V Mazdě si nemohu nastavit ideální pozici za volantem. Pravda, měřím kolem dvou metrů, ale právě proto bych potřeboval větší rozsah nastavení volantu a položit sedačku ještě níž. V těchto detailech je Passat univerzálnější a dotaženější auto.

Uvidíme tedy, jak si povede Mazda za jízdy. Jaké jsou první dojmy po usednutí za volant?
Na pozici za volantem si už trochu zvykám, ale stále mi vadí, že kvůli volantu vidím špatně na budíky. Páčky pod volantem nechci říct, že působí chatrně, ale jsou méně příjemné na ovládání než v Passatu.Jak na tebe působí ovládání Mazdy? Řízení, pedály, řazení…
Skutečně mě překvapily brzdy, mají ostřejší nástup a citlivější chod. Naprosto skvělé je řazení. V Passatu je sice také přesné, ale tady je ještě lepší a navíc je z něj cítit mechanický chod. Trochu ostřeji zabírá spojka, ale to není žádná chyba a je to o zvyku. Řízení je slušné, jsou z něj cítit jemné vibrace, ale nepřijde mi tolik ostré, jako zbytek ovládacích prvků.

Co se týče podvozku, jak ti vyhovuje jeho naladění a celkový komfort na palubě?
Z podvozku je cítit, že je o něco tužší a sportovnější než v Passatu. Naladění ve Volkswagenu mi ale vyhovuje víc, jelikož vyhledávám spíš komfort a pohodu, než nějaké sportovní ambice. Kabina Passatu je také mnohem lépe odhlučněná, do Mazdy při dálničních rychlostech prostupuje přeci jen více hluku zvenčí a až příliš si toho všímám. Passat je určitě mnohem komfortnější ve všech ohledech.

Kdyby jsi měl jet na dovolenou do jižní Francie a věděl, že cestou narazíš na skvělé horské průsmyky, které auto by jsi si vybral?
Určitě to svoje. Vím, že ty jsi třeba typ člověka, který by klidně trpěl tisíc kilometrů v prkenném sporťáku kvůli jedinému kousku skvělé silnice a vybral si spíš Mazdu…

To tedy vybral!
…ale já mám raději v autě pohodu a komfort. Raději bych odjel celou cestu pohodlně a obětoval kus té skvělé silnice. Od toho, abych se pořádně projel, mám motorku. V autě sportovnost příliš nevyhledávám.Abychom se dobrali nějakého rozuzlení, vyměnil bys současný vůz za Mazdu?
Ačkoliv tedy musím přiznat, že se mi ovládání Mazdy opravdu líbí, pořád mi Passat vyhovuje víc. Po náročném pracovním dni je tím autem, do kterého si chci zrovna sednout. V tu chvíli bych nechtěl jet domů ani Mustangem (po kterém dlouho toužím), kdyby mi to někdo nabídl.

Navíc při mém postavení se občas naskytne situace, kdy opravdu potřebuji působit reprezentativně. Je to možná trochu klišé, jak jsi na začátku poznamenal, ale důležitého obchodního partnera bych na letiště v Mazdě asi odvézt nemohl. V tuhle chvíli bych tedy auto určitě nevyměnil.

14.2.2013 5:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist