Mazda 6 Wagon 2.0i po východní Evropě: Na konci světa

Na světě existuje jenom málo aut, se kterými bych byl ochotný jet až na konec světa. Dokáže se Mazda 6 Wagon 2.0i mezi ně kvalifikovat?

Už jsme s Mazdou 6 Wagon 2.0i na cestách strávil spoustu času. Nejprve jsem si užil 369 km po šumavských okreskách a německém Autobahnu, posléze jsem se vydal z Mnichova do Budapešti na 654 km dlouhou cestu po rakouské a maďarské dálnici. Mojí další destinací je Čierna na Tisou, poněkud zapadlé, ale historicky nemálo důležité město na samém východě Slovenska, u trojhranice s Ukrajinou a Maďarskem.


Roku 1947 tu bylo vybudováno velké vlakové překladiště, které zajišťovalo transport komodit, především ropy, mezi tehdejším Sovětským svazem a zbytkem Evropy. V praxi to znamenalo překlad vagónů z normálního Stephensonova rozchodu (1435 mm) na starý ruský široký rozchod (1524 mm). S nadmořskou výškou 102 m n. m. je Čirerna nad Tisou také nejníže položeným městem na Slovensku. To jen tak na okraj.

Do historie se však zapsalo datum 29. července 1968, kdy se v železničním vagónu a Kulturním domě železničářů setkal Leonid Brežněv s Alexanderem Dubčekem, aby vyjednávali o budoucnosti Československa. Následující srpnové události jsou všem jistě dobře známé z hodin dějepisu. Tolik stručný pohled do historie, já tu jsem hlavně kvůli ježdění. A kvůli tomu, abych zjistil, jestli bych byl ochotný jet Mazdou 6 až ke konci světa. No, tak trochu jsem už k němu dorazil, protože tam za plotem je to docela jiný svět, a to nejen kvůli politickým událostem z posledních měsíců.

Zobrazit všechny fotografie

Na odometr jsem natočil dalších 296 km, což není žádná velká porce, ale o to byla cesta příjemnější. Plochá a rovná dálnice mě sice k smrti nudila, alespoň však na řízení neklade velké nároky. Na co si určitě nemohu stěžovat, to jsou pohodlné sedačky – ani po více než tisícovce kilometrů necítím nějakou únavu či nechuť se do auta vracet. Naopak co mě poněkud zklamalo, je audio. Představoval bych si o něco čistší a znělejší zvuk.

Hudbu však po chvilce vypínám, protože je na čase sjet na krásné a udržované okresky v malebné vinařské oblasti Tokaj. Vskutku příjemná relaxace, když zrovna člověk nikam nespěchá. To jsem koneckonců ani neměl v plánu. Už od začátku volím raději volnější tempo, jelikož mě zajímá spotřeba právě v tomto režimu. Dostat se v průměru na 6,0 l/100 km po okreskách nedá ani tolik práce.

Příště to ale bude trochu jiná písnička, když dám svůj řidičák všanc a podívám se na to, jak moc je dovulitrový motor Skyactiv náročný na příděl paliva, pokud se rozhodnete cestovat svižně.

11.8.2014 9:50| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist