Mazda 6 Wagon 2.0i po východní Evropě: Na konci světa

Na světě existuje jenom málo aut, se kterými bych byl ochotný jet až na konec světa. Dokáže se Mazda 6 Wagon 2.0i mezi ně kvalifikovat?
mazda-6-wagon-2-0i-po-vychodni-evrope-na-konci-sveta.jpgCelá galerie 5 Zdroj: archiv redakce

Už jsme s Mazdou 6 Wagon 2.0i na cestách strávil spoustu času. Nejprve jsem si užil 369 km po šumavských okreskách a německém Autobahnu, posléze jsem se vydal z Mnichova do Budapešti na 654 km dlouhou cestu po rakouské a maďarské dálnici. Mojí další destinací je Čierna na Tisou, poněkud zapadlé, ale historicky nemálo důležité město na samém východě Slovenska, u trojhranice s Ukrajinou a Maďarskem.


Roku 1947 tu bylo vybudováno velké vlakové překladiště, které zajišťovalo transport komodit, především ropy, mezi tehdejším Sovětským svazem a zbytkem Evropy. V praxi to znamenalo překlad vagónů z normálního Stephensonova rozchodu (1435 mm) na starý ruský široký rozchod (1524 mm). S nadmořskou výškou 102 m n. m. je Čirerna nad Tisou také nejníže položeným městem na Slovensku. To jen tak na okraj.

Do historie se však zapsalo datum 29. července 1968, kdy se v železničním vagónu a Kulturním domě železničářů setkal Leonid Brežněv s Alexanderem Dubčekem, aby vyjednávali o budoucnosti Československa. Následující srpnové události jsou všem jistě dobře známé z hodin dějepisu. Tolik stručný pohled do historie, já tu jsem hlavně kvůli ježdění. A kvůli tomu, abych zjistil, jestli bych byl ochotný jet Mazdou 6 až ke konci světa. No, tak trochu jsem už k němu dorazil, protože tam za plotem je to docela jiný svět, a to nejen kvůli politickým událostem z posledních měsíců.

Zobrazit všechny fotografie

Na odometr jsem natočil dalších 296 km, což není žádná velká porce, ale o to byla cesta příjemnější. Plochá a rovná dálnice mě sice k smrti nudila, alespoň však na řízení neklade velké nároky. Na co si určitě nemohu stěžovat, to jsou pohodlné sedačky – ani po více než tisícovce kilometrů necítím nějakou únavu či nechuť se do auta vracet. Naopak co mě poněkud zklamalo, je audio. Představoval bych si o něco čistší a znělejší zvuk.

Hudbu však po chvilce vypínám, protože je na čase sjet na krásné a udržované okresky v malebné vinařské oblasti Tokaj. Vskutku příjemná relaxace, když zrovna člověk nikam nespěchá. To jsem koneckonců ani neměl v plánu. Už od začátku volím raději volnější tempo, jelikož mě zajímá spotřeba právě v tomto režimu. Dostat se v průměru na 6,0 l/100 km po okreskách nedá ani tolik práce.

Příště to ale bude trochu jiná písnička, když dám svůj řidičák všanc a podívám se na to, jak moc je dovulitrový motor Skyactiv náročný na příděl paliva, pokud se rozhodnete cestovat svižně.

11.8.2014 9:50| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist