Mazda 6 Wagon 2.0i po východní Evropě: Mnichov – Budapešť

Jedeme dál dlouhodobě testovanou Mazdou 6 Wagon 2.0i na východ. O kolik paliva si řekne po dálnici?

Tentokrát mě už nečekají žádné zajížďky, a konečně mířím tím správným směrem. Jen na svém tažení Mazdou 6 Wagon 2.0i po východní Evropě připomenu, že volba cesty do Mnichova po šumavských okreskách byla dobrá, protože jsem se krásně odreagoval. Nyní startuji z Mnichova a vesměs mě čeká monotónní nuda po dálnici. Jeden by řekl, že bych měl být vděčný za ten kus malinkého ráje uprostřed Evropy, ale pro nevyužití neomezeného rychlostního limitu mám hned dva důvody.


Na německé straně to je po dálnici jenom kousek, takže stejně žádný čas nenaženu, a v zájmu zachování objektivity při měření spotřeby by „protažení pavouků“ hrálo také svoji roli. Na rakouské straně se potom limitu držím i proto, že zdejší policie nemá zrovna nejlepší pověst. A také je tu přímo na dálnici rozmístěna spousta radarů. Většinou v místech s nějakým omezením, takže jistým vodítkem pro zvýšení ostražitosti bývají cedule hlásající nižší rychlost.

Na tempomatu tedy nastavuji 135 km/h, což podle údaje z GPS znamená reálnou stotřicítku, a začínám sledovat palubní počítač. A hned si všímám jedné maličkosti. Uvítal bych, kdyby údaj o průměrné spotřebě nebyl pouze jeden, ale vztahoval se k počítadlu ujeté vzdálenosti trasy A a zvlášť trasy B. Takto si musím pokaždé vždy rozmyslet, zda-li můžu průměrnou spotřebu vymazat, nebo si ji zachovám.

Cestou z Mnichova do Budapešti to je „trochu z kopce“. Bavorské hlavní město leží v 519 m n. m., cílová destinace potom ve 102 m n. m., přesto však spotřeba místy kolísá. Zejména v Rakousku je terén kopcovitý, a proto jsem chtěl získat ještě samostatný údaj zvlášť pro rovinaté Maďarsko. Čekal jsem, že se právě tady spotřeba stabilizuje, nakonec jsem však byl svědkem zajímavého úkazu.

Průměr naopak vzrostl, z průběžných 6,7 na 7,0 l/100 km. Přičítám to deštivému počasí, které mne na hranicích zastihlo, a doprovázelo po dalších téměř 200 km. Přestože jsme místy kvůli špatné viditelnosti a množství stojaté vody musel zpomalit na stovku, zvýšený valivý odpor pneumatik udělá své. Logičtější vysvětlení mne nenapadá. Na trase dlouhé 654 km nakonec udržuji celkovou průměrnou spotřebu na hodnotě 7,0 l/100 km. Přepočteno na finance to činí 1712 Kč.

8.8.2014 7:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist