Mazda 6 Wagon 2.0i po východní Evropě: Na dálnici

Závěrečná etapa výletu po východní Evropě v Mazdě 6 Wagon 2.0i je ta nejdelší, takže ji chci mít za sebou co nejrychleji. Jaký to bude mít vliv na spotřebu?
mazda-6-wagon-2-0i-po-vychodni-evrope-na-dalnici.jpgCelá galerie 6 Zdroj: archiv redakce

Jak jistě víte, na výlet po východní Evropě jsem si vybral jako společníka Mazdu 6 Wagon s motorem 2.0 Skyactiv o výkonu 145 koní. Užil jsem si trochu legrace na šumavských okreskách, trochu nudy na „rakousko-uherských“ dálnicích, podíval jsem se až na samotný konec světa a nyní je na čase vrátit se zpátky domů. Před sebou mám nejdelší část cesty, celkem 841 km, z nichž drtivá většina povede po monotónní dálnici.


Takže to chci mít jednak rychle za sebou, zadruhé spotřebu v normálním režimu jsem zkoumal už minule, takže je teď na čase podívat se na to, jak si Mazda 6 povede ve vyšším tempu. Nastavuji proto na tempomatu hodnotu 165 km/h, která podle GPS navigace odpovídá reálné stošedesátce, a vydávám se vstříc maďarské dálnici M3. Potud nic dramatického, silnice je vesměs rovná, bez zatáček a v perfektním stavu, takže jenom nechávám pod sebou plynout asfalt a mířím do centra Budapešti.

Městský okruh sice existuje, ale navigace mě stejně táhne historickým středem. Nakonec je to trasa docela příjemná. Městské bulváry jsou široké, nedělní provoz na nich řídký a výhled do okolí pozoruhodný. Následuje dálnice M1, která je zpočátku kopcovitá, poté se opět narovná a pokračuje až na slovenské hranice. Potud opět bez problémů, až trojici policejních hlídek – dvě zaparkované na připojovacím pruhu od benzínky a jednu na mostě nad dálnicí. V neděli v osm hodin nad ránem! Raději rychle odtud pryč.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Slovenská dálnice D2 do Brna je takovým prologem před tím, než přijde na řadu dálnice D1 a uzavírky, které mi pokazí snahu o udržení kontinuální rychlosti. Spotřeba? Potud průměrných 7,5 l/100 km při konstatních tachometrových 165 km/h. Dlouhé úseky snížené rychlosti mají potom dále za následek mírné klesnutí spotřeby na 7,3 l/100 km, jenom aby hodinové poskakování v koloně kvůli nehodě můj průměr opět zvedlo na sedm a půl litru.

Tímto je moje cesta je u konce. Najeto mám celkem 2170 km, a musím říct, že to bylo příjemné. Až na pár drobností jako ovládání navigace, nepříliš kvalitní zvuk audia nebo mírně vyšší pronikání hluku do kabiny musím na adresu Mazdy 6 Wagon pět jenom chválu. Rychlostí, ovladatelností, pohodlím, velikostí a spotřebou mě vlastně ani nepřekvapila. Už od začátku jsem totiž věděl, že to bude ta správná volba na mou cestu.

5.9.2014 9:04| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist