Mazda 6 Wagon 2.0i po východní Evropě: Na dálnici

Závěrečná etapa výletu po východní Evropě v Mazdě 6 Wagon 2.0i je ta nejdelší, takže ji chci mít za sebou co nejrychleji. Jaký to bude mít vliv na spotřebu?

Jak jistě víte, na výlet po východní Evropě jsem si vybral jako společníka Mazdu 6 Wagon s motorem 2.0 Skyactiv o výkonu 145 koní. Užil jsem si trochu legrace na šumavských okreskách, trochu nudy na „rakousko-uherských“ dálnicích, podíval jsem se až na samotný konec světa a nyní je na čase vrátit se zpátky domů. Před sebou mám nejdelší část cesty, celkem 841 km, z nichž drtivá většina povede po monotónní dálnici.


Takže to chci mít jednak rychle za sebou, zadruhé spotřebu v normálním režimu jsem zkoumal už minule, takže je teď na čase podívat se na to, jak si Mazda 6 povede ve vyšším tempu. Nastavuji proto na tempomatu hodnotu 165 km/h, která podle GPS navigace odpovídá reálné stošedesátce, a vydávám se vstříc maďarské dálnici M3. Potud nic dramatického, silnice je vesměs rovná, bez zatáček a v perfektním stavu, takže jenom nechávám pod sebou plynout asfalt a mířím do centra Budapešti.

Městský okruh sice existuje, ale navigace mě stejně táhne historickým středem. Nakonec je to trasa docela příjemná. Městské bulváry jsou široké, nedělní provoz na nich řídký a výhled do okolí pozoruhodný. Následuje dálnice M1, která je zpočátku kopcovitá, poté se opět narovná a pokračuje až na slovenské hranice. Potud opět bez problémů, až trojici policejních hlídek – dvě zaparkované na připojovacím pruhu od benzínky a jednu na mostě nad dálnicí. V neděli v osm hodin nad ránem! Raději rychle odtud pryč.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Slovenská dálnice D2 do Brna je takovým prologem před tím, než přijde na řadu dálnice D1 a uzavírky, které mi pokazí snahu o udržení kontinuální rychlosti. Spotřeba? Potud průměrných 7,5 l/100 km při konstatních tachometrových 165 km/h. Dlouhé úseky snížené rychlosti mají potom dále za následek mírné klesnutí spotřeby na 7,3 l/100 km, jenom aby hodinové poskakování v koloně kvůli nehodě můj průměr opět zvedlo na sedm a půl litru.

Tímto je moje cesta je u konce. Najeto mám celkem 2170 km, a musím říct, že to bylo příjemné. Až na pár drobností jako ovládání navigace, nepříliš kvalitní zvuk audia nebo mírně vyšší pronikání hluku do kabiny musím na adresu Mazdy 6 Wagon pět jenom chválu. Rychlostí, ovladatelností, pohodlím, velikostí a spotřebou mě vlastně ani nepřekvapila. Už od začátku jsem totiž věděl, že to bude ta správná volba na mou cestu.

5.9.2014 9:04| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist