Mazda 6 2.0 Skyactiv-G 165 k (2015)

Velké pro celou rodinu, pohodlné na dlouhých cestách, naprosto omračující při pohledu a hlavně nezvykle zábavné na řízení. Potřebujete snad ještě nějaké argumenty?
  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 10

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 9.6

Radosti

Živý a úsporný motor; radost z řízení; uchvatný vzhled; pohodlí na 19″ kolech ujde

Starosti

Předem prohrané hospodské debaty, protože to prostě není Passat ani Superb


A mám ji tady! Dřív, než jsem vůbec mohl doufat. Na celý týden a jenom pro sebe. Když dojde na Mazdu 6, tak dokážu být velmi nekolegiální. Abyste rozuměli, na konci minulého testu Mazdy 6 Wagon, který byl srovnáním modelů před faceliftem a po faceliftu, jsem se vyjádřil v tom směru, že bych si domů odvezl silnější benzínový dvoulitr, rubínově červenou barvu a černá devatenáctipalcová kola. Mým dnešním úkolem je tedy zjistit, jestli moje volba nebyla předčasná a jak tahle kombinace dohromady funguje.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Interiér

To, že je vnitřek vozu velkým krokem kupředu, bylo řečeno již minule, stejně jako skutečnost, že mu lze vytknout jen pár maličkostí. Přes lepší odhlučnění stále trochu působí poněkud děravě, ve smyslu větší propustnosti hluku od pneumatik, a loketní opěrka také nemusí sednout každému. Jinak ale úchvatný design exteriéru konečně dostal důstojný doplněk v podobě elegantnějšího interiéru, který působí mnohem hodnotněji než dříve. Naopak s velkorysým prostorem vpředu, vzadu i v kufru můžete počítat tak nějak automaticky.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohon

Už slabší z benzínových motorů 2.0 Skyactiv-G v Mazdě 6 vlastně docela stačí, pokud však existuje něco, proč chtít jeho silnější verzi, tak kvůli tomu, že kromě 20 koní navíc dostanete možná ještě o kousíček zastřenější zvuk a především krátké a natěsno naskládané převody, s nimiž motor působí živěji. Škoda jen momentu, kdy ho v nejlepším utne omezovač položený v brzkých 6500 ot./min., protože z něj cítíte, že by se chtěl točit klidně ještě o tisícovku dál.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Spotřeba

Atmosférické motory Mazdy se kromě jadrného charakteru vyznačují také slušnou spotřebou paliva, a to i ve srovnání s downsizovanými jednotkami s přeplňováním. Bohužel, v tomto případě nebyla možnost se o tom přesvědčit, jelikož s pouhými 800 km na odometru byl motor jen sotva zajetý a ze zkušenosti s dlouhodobě testovanou Mazdou 6 Wagon vyplývá, že se spotřeba ustálí až po nějakých 5000 km. Lze se však domnívat, že se hodnoty nebudou výrazně lišit od slabšího motoru.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ovladatelnost

Najít ještě nevyřčená pozitiva na adresu ovladatelnosti Mazdy 6 je téměř nadlidský úkol. V tom, jak je celkově sladěná pozice za volantem, cit v řízení, odpor pedálů a chod řazení spolu s nastavením podvozku je tak zpátečnická, až je vlastně nadčasová. Zkrátka jezdí skvěle a ještě několik následujících let bude jen těžko hledat konkurenci. To už ale víme. Jak se ale bude chovat na 19″ kolech? Podle očekávání je komfort na hladkém asfaltu zcela v pořádku, zvlněný asfalt však pohodlí do jisté míry kompromituje – podvozek se rozechvěje a pustí do kabiny méně příjemné vibrace. Není to však nic, co by se nedalo vydržet.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

Mazda 6 2.0 Skyactiv-G tak, jak tu stojí, je jedním z mála aut, která mohu bez váhání doporučit. Proto, jak se řídí, jak je dostatečně prostorné a celkem pohodlné, ale především proto, jak se nesnaží hlavně neurazit. Naopak se hrdě hlásí k opravdové radosti z řízení, jde proti proudu downsizingu a neotřelým designem bere dech. Pokud je tedy pro vás Passat moc fádní, Superb (zanedlouho) příliš běžný a Mondeo tak nějak pozadu, sebevědomější auto jen tak nenajdete.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1998
Kompresní poměr14,0 : 1
Vrtání x zdvih (mm)83,5 x 91,2
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu225/45 R19
Pneumatiky vzadu225/45 R19
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)121 / 165 v 6000
Točivý moment (Nm)210 v 4000
0-100 km/h (s)9,1
Nejvyšší rychlost (km/h)213
Spotřeba paliva (l/100 km)7,5 / 4,9 / 5,9
Objem nádrže (l)62
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4870
Šířka (mm)1840
Výška (mm)1450
Rozvor náprav (mm)2830
Provozní hmotnost (kg)1375
Celková hmotnost (kg)1945
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)680
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1500
Zavazadlový prostor (l)489
Ceny
Základní cena modelu569 900,- (2.0i 145 k Emotion)
Základní cena test. verze737 900,- (2.0i 165 k Revolution)
Cena testovaného vozu770 986,- (2.0i 165 k Revolution)
8.6.2015 6:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist