zak-realita-z-autosalonu-boli.jpg

Žák: Realita z autosalónů bolí

Alfa Romeo

Pokud se při proplétání mezi exotickými exponáty necháte příliš unést, může vás konfrontace se skutečným světem pořádně bolet.

Diskuze

17 komentářů

    honzyk

    … ale přišla tahle rána http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=16174&title=konci-era-vozu-mitsubishi-lancer-evo 🙁

    Tajné plány automobilek

    Teď, když se Mitsubishi jalo vyrábět elektrické spotřebiče a spousta automobilek už jistě směřuje vývoj podobným směrem, mohla by se vytasit Toyota s FT-86, Volkswagen s vypínatelným ESP a novými modely….a začít nás zásobovat novou řadou dostupných sportovních a vysokovýkonných modelů. Beztak celé zelené šílenství bylo jen jejich lobby…teď pořádně podmáznou pár vlád a Evropský parlament, aby se emisní limity vrátily do rozumných mezí, a vydělají jmění na trhu, který budou mít sami pro sebe:-) I Nissan Leaf byl taky určitě jen geniální kamufláží Carlose Ghosna, který se teď tiše směje, že někdo takový střep opravdu bral vážně 🙂

    Jiří Novobilský,člen ASEPU

    Milý pane Dalibore,
    je třeba taky myslet kousek dopředu, a ne se unášet smradem a kraválem z benziňáku, až budete žrát PM 10 a PM 2.5 a budete se dívat na dusící se malé děti a umírající pacienty na onkologií snad pochopíte na co myslíme my elektro úchyli ze severní Moravy. Jiří Novobilský

    Subaru4ever

    Jestli oni ti pacienti na onkologii neleží spíše proto, že dýchají zplodiny ze spalovacích elektráren, vyrábějících elektřinu. Taky nevím, co na elektromobily říkají děti v Jižní Americe, kde zhruba od svých 12 let těží v dolech Lithium. Nemusím říkat, že pracují zhruba 14 hodin denně a bez ochranných oděvů. Jen tak mimochodem: Lithium je silně toxické. … no a takhle by šlo pokračovat dál a dál v rozsahu větší diplomové práce, a ve výsledku bychom zjistili, že elektromobily jsou pro planetu a pro lidstvo něco podobného, jako komunisti pro Český stát 🙁

    Strčte si tu zástrčku od napájecího kabelu do …… a pokud možno do toho pusťte víc než 230V :-/

    Vavris

    tak Jiří, já bydlím taky na severní Moravě a taky se občas divím, že v jiných částech světa mají vzduch, který nejde vidět 🙂

    Ovšem to vůbec není způsobeno auty, dobře víš, že nás nejvíce tíží těžký průmysl, tepelné elektrárny a ovčané, kteří strkají do kotlů vše, co hoří. Dá se říct, že každé moderní auto, které projede Ostravou, vypustí z výfuku čistší vzduch, než jaký nasálo..

    Tiež subarista

    Vážený pravdepodobne kolega subarista. Nechcem sa púštať do polemiky o ekologickej záťaži akejkoľvek činnosti homo sapiens. Ale prosím Vážte slová nakoľko Váš prśpevok svedčí o minimálnom prehľade a rozhľade ktorý máte v danej problematike. Ekologická zátaž /stopa/ je totiž veľmi veľmi komlexná problematika. Skúsme si zobrať naftu. Nafta nestrieka spod zeme ako si mnoho ludí myslí. Pod zemou je ropa. A ropa je s ľahko dostupných nálezśk vyťažená. Je jej ako tak dosť. Ale vyťažiť ju je pomerne energeticky náročné. A keď ju aj vyťažíte stále ste na začiatku. Máte tu prepravu ropy. Jej spracovanie a \“premenu \“ na použiteľné palivá /energeticky a ekologicky kurva náročná záležitosť/. Palivá /naftu/ muśíte zase rozviesť koncovým zákazníkom. Všetko sa to dá ale ekologická náročnosť a zaťaženie prostredia sú vyššie ako akýkoľvek proces na výrobu el energie. Ďalší problém je že keď aj miliardy litrov ropy prekoná premenu a transport až do nádrže milovanej imprezky viac ako 60% sa premeni na teplo a vyletí naverímboha výfukom do prdele. V konecnom dsledku je táto neučinnosť spaľovacieho motora tým čo ho pochová. Aspoň tak ako ho poznáme,

    Tiež subarista

    Mohli by ste mi pán Vavris podložiť Vaše tvrdenia niečim iným ako ako zbožným želaním o čistote spalovacieho procesu v superwagene od letiaceho šípu..:) ?? Napr kolko emisií vyprodukuje na 1kw priemerná zastaralá smradlavá tep. elektráren a kolko emisií vyprodukuje vaš okrídlený zrebec? Mysim že vedecky presné meranie by Vás zarazilo

    Tiež Subarista

    Asi najnezmyselnejší blog. Škoda. Milujem Športové autá. Každý s nich je snom. Ale dá žiť len s lambom? Asi nie.To je ako keby na výstave topánok sa redaktor rozplýva nad dokonalou zbierkou sprintérskych tretrov a nasledne zostane sklamaný s obycajnej pracovnej obuvy ktorá je vystavená za rohom. Neviem či to svedci o tom ze vyrobca pracovnej obyvy je idiot alebo iba redaktor ma mierne zuzené vnímanie reality. Alebo len za kazdu cenu chce uputat. Vivat bulvar

    Rendo

    Tak klobúk dole, tak primitívny článok som snáď ešte nečítal. Veľa to vypovedá o autorovom IQ. Rád by som vedel na čom tak asi jazdí.

    Honza Zapletal

    V paralelách s botama by měly tretry představovat závodní auto a pracovní obuv pickupy a dodávky. V případě lamba bych to viděl na sportovní tenisky a u Priusu na plastové sandály Crocs.

    Honza Zapletal

    V paralelách s botama by měly tretry představovat závodní auto a pracovní obuv pickupy a dodávky. V případě lamba bych to viděl na sportovní tenisky a u Priusu na plastové sandály Crocs.

    Honza Zapletal

    Tohle se tu stává často,zdá se. Prosím smazat.

    spidour

    Asi tu nebudeš častý host, co? Ono stačí přečíst skutečně trochu (tak 4) články dozadu od autora člověk by se takhle neptal.

    Odsuzovat a nic o nikom/ničem nevědět, jak smutné a pravdivé.

    Honza P

    Podobné články, kde si pisatel vyzdvihuje minulost vídám někde pořád. Nikam nevedou a jsou všechny jako přes kopírák. Jsou to jenom všechny klišé o autech složená dohromady až to bolí. Proč se tak ty divná ekologická auta dobře prodávají? A stejně tak SUV, MPV? Není to tím že to je to co lidé opravdu chtějí?

    tsL

    Ano, lidi to chtějí. A stejně tak chtějí i jídlo zadarmo, pár set tisíc měsíčně bez práce a nemuset pro nic hnout brvou a všechno mít. Znamená to snad, že jim to máme dát?

    Z mého pohledu prostě nemáš rád auta. Nepochopíš, co vidí petrolhead na tom, že se projede v autě, co má dobrej zvuk, jede, topí a užije si v něm každou zatáčku. Stejně tak já nepochopím, co se někomu líbí na fandění u fotbalu nebo hokeje. Kupodivu jsem nikdy v životě nepronesl jedinou poznámku PROTI nim.

    Mysli si co chceš. Máš na to právo. Ale pro řidiče, co za volantem opravdu žije, prostě Prius a podobná pseudo-eko-vehikly (jestli je, nebo není ekologické, o tom se přít nebudu, přikláním se k tomu, že není, ale nemám to podložené) nejsou auta.

    A i až bude většina národa jezdit v \“nákupních taškách na kolečkách\“ nebo autech, která skoro i sama řídí, ale řidič (spíš cestující) necítí a neslyší ani ň, budeme tu my. Sice třeba i se slabým autem (já mám 1,6 Escorta), ale užívající si tu jízdu až do posledního metru a zatáčky. A díky Bohu za to.

    tsL

    Ano, lidi to chtějí. A stejně tak chtějí i jídlo zadarmo, pár set tisíc měsíčně bez práce a nemuset pro nic hnout brvou a všechno mít. Znamená to snad, že jim to máme dát?

    Z mého pohledu prostě nemáš rád auta. Nepochopíš, co vidí petrolhead na tom, že se projede v autě, co má dobrej zvuk, jede, topí a užije si v něm každou zatáčku. Stejně tak já nepochopím, co se někomu líbí na fandění u fotbalu nebo hokeje. Kupodivu jsem nikdy v životě nepronesl jedinou poznámku PROTI nim.

    Mysli si co chceš. Máš na to právo. Ale pro řidiče, co za volantem opravdu žije, prostě Prius a podobná pseudo-eko-vehikly (jestli je, nebo není ekologické, o tom se přít nebudu, přikláním se k tomu, že není, ale nemám to podložené) nejsou auta.

    A i až bude většina národa jezdit v \“nákupních taškách na kolečkách\“ nebo autech, která skoro i sama řídí, ale řidič (spíš cestující) necítí a neslyší ani ň, budeme tu my. Sice třeba i se slabým autem (já mám 1,6 Escorta), ale užívající si tu jízdu až do posledního metru a zatáčky. A díky Bohu za to.

    tsL

    Sakra, zas sem zapoměl, že nesmím refreshovat. Prosím o smazání duplicity

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist