Alfa Romeo Giulia Veloce (2016): Italové míří do Paříže s ostrým dvoulitrem a 4×4

Alfa představí už příští týden nové varianty Giulie vyplňující prostor mezi špičkovým QV a základními motorizacemi, chybět nebude ani úsporná verze Advanced Efficiency.

Veloce tedy „rychlá“ je přídomek nové Giulie s vyladěnými čtyřválcovými motory, která se představí ve světové premiéře na pařížském autosalonu. Od výchozích modelů se odlišuje přepracovanými nárazníky, příplatkovými devatenáctipalcovými koly a poznáte ji také podle černě zbarveného lemování bočních oken. A pokud byste s identifikací přeci jenom měli problémy, podívejte se na přední blatníky. Nápisy Veloce tam můžete nahmatat i potmě.

V interiéru má tohle auto černé kožené čalounění a tříramenný volant, předpokládáme ale, že vás více zajímá, co má pod kapotou. Můžete mít jeden ze dvou dostupných motorů. Benzínový dvoulitr s přímým vstřikováním a turbodmychadlem disponuje maximálním výkonem 280 koní při 5250 otáčkách za minutu a produkuje rovných 400 newtonmetrů při 2250 otáčkách.

Naftová verze má mezi předními koly (u Alfy první vznětový celohliníkový) agregát o objemu 2,2 litru, který nabízí 210 koní při 3500 ot./min. a 470 newtonmetrů při 1750 otáčkách za minutu. Poněkud smutné je, že Italové nenabídnou Giulii Veloce jinak než s osmistupňovou automatickou převodovkou, ačkoli tedy nemůžeme vyloučit, že se neobjeví později.

Další novinkou je pak pohon všech kol Q4 využívající mezinápravovou elektronicky řízenou spojku. Za normálních podmínek je tento vůz pouze zadokolka, systém nicméně umí přenést šedesát procent výkonu na přední kola a pro úplnost dodáváme, že ve srovnání s výchozím modelem zvyšuje hmotnost o 60 kilogramů.

Dalším novým modelem v portfoliu Giulie je provedení AE, což je zkratka od Advanced Efficiency a má jít o úsporný model. Tato Alfa má o pět milimetrů snížený podvozek, šestnáctipalcová kola s pneumatikami se sníženým valivým odporem, přepracovaný osmistupňový automat a koeficient aerodynamického odporu redukovaný na 0,23. Jak jste asi pochopili, jde o diesel 2.2, zde naladěný na 180 koní a navzdory slušným dynamickým parametrům (0-100 za 7,2 s a maximálka 230 km/h) má udávanou spotřebu jen 4,2 litru na 100 kilometrů.

20.9.2016 9:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist