Alfa Romeo Giulia (2016): technické detaily modelů s výkonem 150 až 510 koní podrobně

(+ video a 100 nových fotek v galerii) Italská značka Alfa Romeo zveřejnila podrobnosti o technice a dynamické parametry ke zbrusu nové modelové řadě Giulia.
alfa-romeo-giulia-2016-technicke-detaily-modelu-s-vykonem-150-az-510-koni-podrobne-1100x618.jpg

Prozatím se naše texty zabývající se novou Alfou Romeo Giulia věnovaly převážně nejvýkonnější variantě Quadrifoglio s výkonem 510 koní a točivým momentem 600 newtonmetrů, která zvládne stovku za pouhých 3,9 sekundy a jede až 307 kilometrů v hodině. Pokud má ale tento vůz uspět a vytáhnout Alfu zpátky tam, kam na trhu vždycky patřila, budou muset klientelu zaujmout především běžné varianty s obyčejnými motory.

Šestiválec 2.9 biturbo takový není, tuto roli na sebe převezme benzínový dvoulitr s výkonem 200 a později má dorazit také jeho silnější varianta s 280 koňskými silami, zapomínat ale nesmíme ani na diesely, které by měly oslovit racionálnější část zákazníků. A právě k nim máme poprvé většinu důležitých podrobností.

Základní provedení celohliníkového naftového čtyřválce o objemu 2143 centimetrů krychlových má výkon 150 koní při 4000 otáčkách za minutu a 380 Nm dostupných při 1500 ot./min., pokud jej skombinujete se šestistupňovým manuálem anebo 450 Nm při 1750 otáčkách ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF.

Při docela slibně nízké hmotnosti 1374 kg, respektive 1445 kg (ZF) auto zvládne akceleraci na stovku za 8,4 sekundy s manuálem nebo 8,2 vteřiny s automatem, zatímco jejich maximálka je identických 220 km/hm, stejně jako udávaná průměrná spotřeba pouze 4,2 litru na 100 kilometrů.

Ta samá pohonná jednotka bude k mání i s výkonem 180 koňských sil při 3750 ot./min. a identickým točivým momentem jako u slabšího motoru, opět odstupňovaného podle použité převodovky. Hmotnosti také zůstávají, takže zbývá jen dynamika. S manuálem lze dosáhnout 100 km/h za 7,2 sekundy, s automatem pak trvá akcelerace o desetinu kratší dobu, nejvyšší rychlost je shodně 230 km/h. Tabulky pak dále tvrdí, že i průměrná spotřeba je stejných 4,2 litru.

Jen pro pořádek uvádíme, že Quadrifoglio s manuálem váží 1580 kg (pro automat údaj chybí) a papírově by měl jezdit za 8,5 litru benzínu na 100 km, respektive 8,2 litru s automatickou převodovkou.

11.5.2016 3:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist