Alfa Romeo Giulia (2016): technické detaily modelů s výkonem 150 až 510 koní podrobně

(+ video a 100 nových fotek v galerii) Italská značka Alfa Romeo zveřejnila podrobnosti o technice a dynamické parametry ke zbrusu nové modelové řadě Giulia.
alfa-romeo-giulia-2016-technicke-detaily-modelu-s-vykonem-150-az-510-koni-podrobne-1100x618.jpg

Prozatím se naše texty zabývající se novou Alfou Romeo Giulia věnovaly převážně nejvýkonnější variantě Quadrifoglio s výkonem 510 koní a točivým momentem 600 newtonmetrů, která zvládne stovku za pouhých 3,9 sekundy a jede až 307 kilometrů v hodině. Pokud má ale tento vůz uspět a vytáhnout Alfu zpátky tam, kam na trhu vždycky patřila, budou muset klientelu zaujmout především běžné varianty s obyčejnými motory.

Šestiválec 2.9 biturbo takový není, tuto roli na sebe převezme benzínový dvoulitr s výkonem 200 a později má dorazit také jeho silnější varianta s 280 koňskými silami, zapomínat ale nesmíme ani na diesely, které by měly oslovit racionálnější část zákazníků. A právě k nim máme poprvé většinu důležitých podrobností.

Základní provedení celohliníkového naftového čtyřválce o objemu 2143 centimetrů krychlových má výkon 150 koní při 4000 otáčkách za minutu a 380 Nm dostupných při 1500 ot./min., pokud jej skombinujete se šestistupňovým manuálem anebo 450 Nm při 1750 otáčkách ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF.

Při docela slibně nízké hmotnosti 1374 kg, respektive 1445 kg (ZF) auto zvládne akceleraci na stovku za 8,4 sekundy s manuálem nebo 8,2 vteřiny s automatem, zatímco jejich maximálka je identických 220 km/hm, stejně jako udávaná průměrná spotřeba pouze 4,2 litru na 100 kilometrů.

Ta samá pohonná jednotka bude k mání i s výkonem 180 koňských sil při 3750 ot./min. a identickým točivým momentem jako u slabšího motoru, opět odstupňovaného podle použité převodovky. Hmotnosti také zůstávají, takže zbývá jen dynamika. S manuálem lze dosáhnout 100 km/h za 7,2 sekundy, s automatem pak trvá akcelerace o desetinu kratší dobu, nejvyšší rychlost je shodně 230 km/h. Tabulky pak dále tvrdí, že i průměrná spotřeba je stejných 4,2 litru.

Jen pro pořádek uvádíme, že Quadrifoglio s manuálem váží 1580 kg (pro automat údaj chybí) a papírově by měl jezdit za 8,5 litru benzínu na 100 km, respektive 8,2 litru s automatickou převodovkou.

11.5.2016 3:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist