Alfa Romeo Giulia (2015): italská řada 3 dorazí na zkráceném podvozku Ghibli a s designem 4C

Dlouho očekávaný nástupce Alfy 159 - pojmenovaný nejspíše Giulia - by měl konečně dorazit letos v létě s čtyř a šestiválcovými motory a navíc i pohonem zadních kol.

Věřte, že bychom o nových Alfách Romeo rádi psali mnohem častěji, než můžeme dnes, pravdou ale je, že nám Italové k tomu mnoho příležitostí nedávají. Značka patřící pod křídla koncernu Fiat obchodně skomírá – nabídnout může sedm let staré MiTo, pomalu dosluhující Giuliettu a ne zrovna levné kupé 4C, tím ale možnosti končí a vše další zůstává dlouhá léta pouze v rovině slibů.

Jestli Alfa skutečně vstane z popele společně s Fiatem i díky slušnému komerčnímu úspěchu Chrysleru, Jeepu a Dodge ve Spojených státech, můžeme nyní pouze spekulovat, každopádně letos by se měla rozjet výroba dlouho očekávaného a ještě déle odkládaného modelu střední třídy, který má nastoupit na místo typové řady 159.

Pokud můžeme věřit zákulisním drbům, auto mělo být dávno hotové, nicméně jednou údajně došlo k oddálení vývoje kvůli změně koncepce, posléze se prý Sergiovi Marchionnemu nelíbil design téměř finálnímu produktu, a tak to šlo dál, až mnozí zlomili nad Alfou hůl, respektive přestali těm slibům věřit.

I s ohledem na výše zmíněné asi neuděláme nic špatně, pokud si zachováme zdravou míru skepse, každopádně šance, že se letos Alfy Romeo Giulia dočkáme, je relativně vysoká. Na silnicích se již pohybují testovací prototypy sedanu, které pod zkrácenou karoserií Maserati Ghibli ukrývají základy novinky, přičemž auto využívá stejnou platformu s pohonem zadních kol. Jejich pohon mají zajistit čtyř a šestiválcové motory, počítat prý máme ale také s čtyřkolkami.

Šéf Alfy Harald Wester nedávno o novém voze promluvil, a přestože mnoho konkrétních detailů nezmínil, přiznal, že těch slibů bez konkrétních činů bylo už příliš. Před investory pronesl, že modely jako 159 či Brera sice vypadaly hezky, chyběla jim však ta správná DNA s odkazem na historii. „Co vás přimělo zamilovat se do ženy,“ položil Wester řečnickou otázku. „Lidé mluví o feromonech. Alfa Romeo bude mít feromony ve standardu.“ Podle něj je nebudou cítit všichni, což způsobí, že někteří budou jejich auta milovat, jiní zase ne, každopádně pokud Alfa dokáže obnovit své autentické dědictví a poskytne k tomu patřičné jízdní zážitky, mohla by v zákaznících opět vzbudit důvěru.

Harald Wester prohlásil, že se příští Alfy zaměří na pět klíčových vlastností. Inovativní motory, perfektní rozložení hmotnosti 50:50, unikátní technická řešení, skvělý poměr váhy a výkonu a italský design. Tyto vlastnosti podle něj kdysi z velké části Alfy definovaly a má tomu tak být i v budoucnosti. Držíme palce…

zdroj: Autocar

23.3.2015 11:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist