Žák: Realita z autosalónů bolí

Pokud se při proplétání mezi exotickými exponáty necháte příliš unést, může vás konfrontace se skutečným světem pořádně bolet.

To si takhle procházíte autosalonem v Ženevě a nestačíte valit oči. Míjíte stánek Lamborghini s novým úchvatným modelem Aventador a přecházíte dál k Alfě Romeo, kde se leskne nový koncept lehkého sporťáku s pohonem zadních kol. Pak minete Saab PhoeniX, pokračujete kolem Bentley Supersports, zastavíte se na chvíli u dvanáctiválcového Aston Martin Virage a rozhodně si nemůžete nevšimnout nového roadsteru Wiesmann, o Pagani Huyara ani nemluvím. A pak najednou příšerná rána… Díváte se na Toyotu Prius MPV!

Je to strašný kulturní šok a především obrovská facka, která vás probere z vlhkého snu o skutečném řidičském autě. Připadá mi to, jako by si člověk objednal domů dívku z escort servisu. Přijde opravdu pořádná kočka a začne odhazovat svršky. Dostáváte se do varu a jak přecházíte k další „zájmové činnosti“, rozhodnete se provést změnu a sáhnete jí do kalhotek. A tam najdete penis. Podobné pocity vás zákonitě naplní, když minete výše jmenovaná auta a vybafne na vás Toyota Pyjus, ehm Prius.

Toyota Prius je hybrid. A ta dívka z escort servisu je vlastně také takový hybrid. Ale copak někdo něco takového chce? Někdo asi ano, ale to pak musí být buď úchyl, nebo masochista. Pro tahle individua by však měla být vyhrazena nějaká samostatná část autosalonu, jenže dneska je přeci moderní být „jiný“. A kdo s tím nesouhlasí, tak je divný.Dobře, jsem divný. Nemám rád hybridní ekonesmysly, které vlastně vůbec nejsou ekologické. Nemám rád elektromobily, které jsou naprosto nepoužitelné k životu. Mám rád klasická tradiční auta se silnými spalovacími motory. Považujte si mě třeba za zpátečníka, mě to nevadí. Klidně se pochlubím tím, že jsem po dlouhé době sehnal starý mobilní telefon (tzv. pádlo), který volá a píše zprávy. Nic víc.

A taková mám rád i auta – mají motor, pedály a volant. Nic víc. Těší mne ovšem, že po vlně hybridizace a pyjusizace konečně některé automobilky procitly a představují skutečná auta pro skutečné řidiče. Jen jsou to trochu jiné automobilky, než jsme byli zvyklí. BMW tak představuje své elektrické předokolky, ale Alfa Romeo, dříve výrobce horších a dražších Fiatů, ukáže koncept, který je naprosto orgastický. A ještě ho oficiálně pošle do výroby.Na náš trh dorazil Hyundai Genesis Coupé s šesti nebo osmiválcem a pohonem zadních kol. Oficiálně tu seženete Corvette, Camaro nebo Mustang. Alfa Romeo přiveze zadokolku a přidá se také Lancia, i když si nedělám iluze, že Chrysler 300C s jinou maskou nebude o nic lepší než starý Mercedes třídy E. Ale to je jedno, aspoň má odvahu.A víte co? Nejlepší je na autosalony, kde hrozí nevolnost z Prii (věděli jste, že plurál od slova Prius se řekne Prii?), vůbec nechodit. Tak to pořešil jeden Američan, který mezi pár trubek navařil dva (!!) obří osmiválce. Výsledek váží 1100 kilogramů a má výkon 1000 koní. Auto, pokud se tomu tak dá ještě říkat, dostalo velmi výstižné pojmenování Priapismus. Pokud studujete medicínu, víte, o čem je řeč. Pokud ne, zadejte tento termín do gůglu a uvidíte sami. A přesně tak by mělo pořádně auto na řídiče působit!

2.3.2011 4:10| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist