Alfa Romeo představila naprosto božskou supersportovní novinku. Může být elektrická, ale také nemusí

Mysleli jste si, že Alfa Romeo patří mezi skomírající značky? Zdání klame. Italové z ničeho nic představili zbrusu nový supersport, který míří jak na elektrickou budoucnost, tak připomíná benzinovou minulost. Moc aut ale nevznikne.
alfa-romeo-33-stradale-3-1100x618.jpgCelá galerie 17 Zdroj: Tiskový servis Alfa Romeo

Značka Alfa Romeo ví, jak upoutat pozornost. Když byla pro mnohé již téměř odepsaná, vytasila se s Giulií QV postavenou na zbrusu nové platformě a navíc dostala motor s geny Ferrari. Ani teď na tom není úplně skvěle, když tu náhle se na scéně objevuje nový supersport, který odkazuje rovnou na jednu z ikon těch vůbec nejikoničtějších. Jinak řečeno, Alfa Romeo představila novou generaci modelu 33 Stradale. A ano, tohle auto se opravdu bude vyrábět.

Pokud by vám náhodou označení 33 Stradale nic neříkalo, rychlá exkurze do minulosti. Tipo 33 byl závodní automobil určený pro podniky typu 1000 km v Monze nebo 1000 km na Nürburgringu. V Itálii ale dospěli k závěru, že by si jejich závodní speciál zasloužil i verzi, která by mohla jezdit v běžném provozu. Takhle vznikl model 33 Stradale, který je považován za jeden z vůbec prvních supersportů v historii.

Před časem představená novinka na tuto specialitu navazuje. Novodobá 33 Stradale využívá technické základy z Maserati MC20 a asi vůbec nezajímavější je skutečnost, že Alfa Romeo svou novinku nabídne jako elektromobil, ale zároveň také jako benzinový vůz. Obě verze by měly zvládnout stovku za méně než tři sekundy a maximálně se mají rozjet na 333 km/h. Provedení s benzinovým motorem používá vidlicový šestiválec o výkonu 629 koní, osmistupňovou dvouspojkovou převodovku a elektronicky řízený zadní diferenciál. Elektrická varianta má systém o výkonu dokonce 760 koní a její dojezd by měl být podle norem WLTP 450 km. Více detailů ovšem italská automobilka zatím nezveřejnila.

Videoreportáž: Muzeum Alfa Romeo

Vyprodáno

Na vývoji novodobé Alfy Romeo 33 Stradale se podílel i pilot F1 Valtteri Bottas. Základem vozu je karbonový monokok, karbon je používán také na části karoserie, některé díly jsou hliníkové. Po vzoru původního originálu novinka dostala také vzhůru výklopné dveře, které jsou kvůli snaze uspořit co nejvíce kilogramů vyrobené z karbonu a polykarbonátu. Dostatečný komfort i adekvátní jízdní vlastnosti má zajistit aktivní podvozek, který umí měnit světlou výšku na přední nápravě tak, aby vůz byl schopný překonávat větší nerovnosti.

Alfa Romeo 33 Stradale samozřejmě nebude masová záležitost. Automobilka vyrobí ve spolupráci se společností Carozzeria Touring Superleggera pouze 33 exemplářů a všechny už teď znají svého majitele. Pořád to je ale skoro dvojnásobek počtu původní 33 Stradale, které bylo vyrobeno pouze osmnáct kusů.

19.9.2023 7:20| autor: Lukáš Dittrich | zdroj: Tiskový servis Alfa Romeo

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist