Alfa Romeo definitivně mění svou historii, uvádí na trh první SUV

Přibližně sto let od založení změnila Alfa Romeo svou DNA, z výrobce sportovních automobilů se transformovala do producenta užitkových aut, SUV s názvem Stelvio je důkazem

Stelvio Pass je synonymem řidičské nirvány, jde o fenomenální klikatou silničku v italských Alpách, kterou by měl navštívit alespoň jednou za život každý nadšený motorista. Je nakažlivé skládat se ze zatáčky do zatáčky, kyvadlově přeskládávat auto ze strany na stranu… Z jedné návštěvy se pak snadno stane druhá, třetí. Ano, tohle je místo, kam se chcete vracet. Alfa Romeo pojmenovala svůj první užitkový model v historii značky Stelvio.

Co má společného velké auto s klikatou silnicí až tak netušíme, každopádně k věci – je tady SUV značky Alfa Romeo, automobilky proslulé vyloženě atraktivními a nádhernými modely, a s ním také otázka, jak se vám líbí. Člověk mohl Alfě roky odpouštět nespolehlivost, nepraktičnost, vysokou spotřebu, a argumentovat neuvěřitelně krásným vzhledem, atraktivním designem a charismatem srovnatelným se šarmem Alaina Delona či Seana Conneryho. SUV Stelvio vypadá tak, jak vypadá, vzhled je jistě subjektivní záležitostí, ale nám v redakci se, až na výjimky, nelíbí. Nicméně času je dost, hledejme dál úhel pohledu, ze kterého auto bude vypadat hezky.

Přesné specifikace pro český trh zatím nemáme, vycházíme z evropských podkladů, můžeme zatím tedy říct, že v tomto horizontu jsou tu dva základní motory, benzínový dvoulitr s výkonem 280 koní, a 2,2litrový turbodiesel s výkonem 210 koní. O přenos síly na kola by se měl starat osmistupňový automat ZF, přilnavost zajistí pohon všech kol Q4. Přeplňovaný benzínový čtyřválec stojí na hliníkové konstrukci a karbonových detailech, k údaji o výkonu doplníme točivý moment 400 Nm v 2250 otáčkách, což znamená přeneseno na silnici zrychlení z nuly na stovku za 5,7 sekundy a maximální rychlost 229 km/h.

Alfa Romeo Stelvio bude k mání, jak bylo řečeno, i s naftou v nádrži, s výkonem 210 koní a později podle dostupných informací také ve verzi s 180 koni. Turbodiesel umí dohnat SUV na stovku za 6,6 sekundy a nejvyšším tempem je pak 213 km/h. Obě motorizace jsou spojeny s automatem ZF s osmi stupni, systém by měl být nastaven na rychlé a plynulé řazení, a také na spolupráci s D.N.A. voličem jízdních režimů.

V tiskových materiálech se mluví o inspiraci v legendární horské silničce a o unikátních jízdních vlastnostech, příkladnou ovladatelnost by měla zajišťovat technologie Alfalink s nejstrmějším řízením v kategorii a podvozkem pevným jako helvetská víra.

Rozložení hmotnosti vozu by mělo být 50:50, jistotu při průjezdu zatáčkami by měl zajišťovat podvozek s novým lichoběžníkovým zavěšením v předu a více (přesně čtyři a půl) prvkovým zavěšením, patentovaným Alfou, na zadní nápravě. Pohon všech kol Q4 má umět poslat až 100% hnací síly na zadní nápravu anebo držet poměr 50 : 50, je-li potřeba.

Další kapitolou, o které mluví tiskové materiály, je sportovní vzhled, který přejdeme, možná se díváme na jiné auto než autor textu, my sportovní auto nevidíme, jakkoli signifikantní prvky aktuálního designového jazyka Alfy Romeo nelze přehlédnout.

Na palubě vozu lze očekávat ušlechtilé materiály, detaily zajištující maximální pohodlí, ale také sportovní akcent, jak jinak. Určitě posádka nepřijde o výbavu ve stylu navigace, a tak dále, jestli bude možné na palubě Stelvia brouzdat po internetu, lajkovat v Tvářoknize a na dalších sítí nevíme a vlastně nás to ani moc nezajímá. Teoreticky by to na 8,8 palcovém displeji šlo celkem pohodlně. Další detaily, ceny, vše bude následovat, předpokládáme, že k uvolnění informací dojde po ženevském autosalonu, kam Alfa Romeo Stelvio zamíří pomyslně i reálně přes oceán z Chicaga, kde se prezentovala na nedávné auto show.

23.2.2017 6:47

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist