autoweb.cz > Alfa Romeo > Alfa Romeo 4C > Alfa Romeo 4C konečně vstupuje na trh
Alfa Romeo 4C konečně vstupuje na trh
Alfa Romeo se konečně blíží do finiše, navzdory dávno probíhající výrobě v továrně Maserati totiž není italský sporťák stále v prodeji. V říjnu automobilka konečně začne přijímat objednávky a dodávat první kusy. Přestože už jsme techniku auta proprali několikrát horem i dolem, drobný sumář na úvod snad neuškodí. Především tedy informace, že za předními sedadly pracuje přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním naladěný na 240 koní a spojený s dvouspojkovou převodovkou TCT. Taková kombinace dokáže ani ne tunu těžký sporťák vystřelit z klidu na 100 km/h za 4,5 sekundy a co se maximální rychlosti týče, ta je nastavena na 258 km/h.
Produkce je limitována na 3500 kusů, z toho rovná tisícovka připadne na Evropu. I přes poměrně vysokou cenu (1,54 mil. Kč) se po ní tedy nejspíš jen zapráší. Pokud zákazníci vezmou zavděk základní výbavu, můžou počítat s voličem jízdních režimů DNA, kapličkou přístrojů s barevným displejem, ukazatelem tlaku turba a teploty oleje a v neposlední řadě i ukazatelem přetížení. Standardem bude dále kůží potažený volant s pádly řazení, lité disky (vpředu 17″, vzadu 18″) za kterými budou prosvítat šedivě lakované brzdové třmeny.
Zákazníci „za velkou louží“ dostanou na výběr i řadu příplatkových dílů, mezi kterými nebude chybět karbonové křídlo či brzdové třmeny lakované do červené, žluté nebo černé. Touhu odlišit se obstarají i kryty zrcátek vyvedené v chromu nebo karbonu a v neposlední řadě se karbon může objevit i na krytu motoru, palubní desce nebo krytu světlometů.
Mnohem zajímavěji však zní nabídka dalších dílů, mezi kterými nechybí sportovní výfukové potrubí nebo sportovní podvozek, kde se skrývají jiné pružiny, tlumiče a stabilizátory, a to všechno je sladěné se speciálními pneumatikami vyvinutými ve spolupráci s Pirelli.