Test Mazda3 2.0 Skyactiv-G150: Dravec v rukou ženy

Stopadésátikoňový mazel, co se se nebojí jít do toho po hlavě. Mazda se ve své hatchbackové variantě vytáhla.
img_6488-1100x618.jpgCelá galerie 21 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 10

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 9

Filozofie designu Mazdy spočívá ve výrazu „Jinba Ittai“, což v japonštině označuje souznění mezi koněm a jezdcem, a přesně tak se dá popsat pocit, když si poprvé sednete do námi testované hatchbackové varianty „Trojky“. Interiér působí velmi „obepínajícím“ dojmem, takže rychle nabudete pocitu bezpečí a maximální kontroly.

Dravost Mazdy se projevuje především na jejím vzhledu. Trojkový hatchback je mnohem agresivnější a dynamičtější než sedan, který se hodí spíše na klidné jízdy pro introvertnější povahy. Na první pohled vás zaujme čistá designová linie, přejedete-li rukou od kapoty, přes střechu, až ke kufru.

Vizuálně velmi zajímavě, avšak pro ženu velmi děsivě (my prostě máme problém s tím, že nevidíme na čumák auta) působí velký přesah karoserie přes přední kola. Co stojí za kvitování, je tzv. ustřelený zadek (tedy malý přesah karoserie na zadní části), což je při parkování nesporná výhoda (pochopí jen ženy).

Přimhouřené kočičí oči v přední masce (světlomety) už jen reprezentují dokolečka opakované – Mazda3 je dravá kráska pro dobrodružnější povahy. Zadním partiím pak dominují kulatá koncová světla a dvojice chromovaných koncovek výfuku.

Interiérově testovaný model nepřekvapil, ale spíše si udržel svůj vysoký standard. Při nasednutí máte pocit, že vás sedačka s přístrojovou deskou a prostředním tunelem obklopují tak, jako by je navrhl Elon Musk pro svou raketu Falcon 9 – příjemně a bezpečně vás obemknou, a vy z toho máte nadpozemský pocit.

Palubní deska působí elegantním a kompaktním dojmem – nic nevystupuje a všechno do sebe zapadá. Díky bohu za příjemný displej klimatizace, jemuž vévodí obyčejná tlačítka (člověk aspoň ví, že se něčeho dotýká a co mačká).

Zajímavým prvkem je 8,8 palce široký displej palubního infotainmentu a skvělé ovládání pomocí otočného ovladače. Volant si pak drží svůj již pro Mazdu tak klasický tvar subtilního věnce, na kterém najdeme velmi logicky poskládaná ovládací tlačítka. Středový tunel pak oplývá voličem automatu – velmi vzhledným, který může být jasně nahrazen pákou manuální převodovky, se kterou vás bude řízení bavit ještě víc.

Co se týká místa, je ho pro dvojici sedící v přední i zadní části hafo – alespoň, co se týká nohou. Nad hlavou je to horší u zadních sedaček, což je ale u dynamicky střiženého hatchbacku se splývavou střechou logické. Kufr pak oplývá kapacitou 330 l, po sklopení sedaček 1 019 litrů.

Pokud jste zastánci tradičních motorů a jejich kvalit, ale za nižší cenu, Mazda v tomto ohledu nabízí benzínový dvoulitr (označení G122) s výkonem 90 kW. Sáhnout můžete i po 110kilowattové variantě (G150). Pokud jste ale fajnšmekři, stačí sáhnout po nové motorizaci Skyactiv-X – produkuje nižší emise, ale současně zajišťuje vyšší výkon než tradiční zážehový motor.

Námi testovaný 150koňový model splnil očekávání dokonale. Zajímavým bonusem byl i systém Mild Hybrid, který rekuperoval energii vytvořenou během brzdění a následně ji použil k napájení palubních elektrických systémů.

Tužší podvozek ve spojitosti s téměř dokonalou odezvou od kol při řízení zajistil řidičský velmi příjemný zážitek. Dravost, lehkost, elegance a energie. Hlavní přednosti, kterými se nová Mazda3 může pochlubit. Já bych ji brala, i v té červené barvě. Ostatně elegance k eleganci, ne?

24.2.2021 9:05| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist