autoweb.cz > Mazda > Mazda 3 > Nová Mazda 3 se oficiálně představuje. Přinese revoluční „vznětově benzínový“ motor Skyactiv-X
Nová Mazda 3 se oficiálně představuje. Přinese revoluční „vznětově benzínový“ motor Skyactiv-X
Nová generace Mazdy 3 se v příštím roce chystá na trh a díky představení vozu na autosalonu v Los Angeles již víme, co od vozu můžeme očekávat. Na první pohled je zřejmé, že se se sériovou podobu vozu podařilo udržet velmi blízko loňskému konceptu Kai, některé věci však musely ustoupit požadavkům na praktičnost. Hatchbacku však zůstal však masivní C-sloupek, díky kterému vypadá vůz z profilu trochu disproporčně. K dispozici bude vůz rovněž ve variantě sedan.
Mnohé samozřejmě nejvíce zajímá, co se objeví pod kapotou. Stejně jako nyní budou v nabídce tři atmosférické benzínové čtyřválce Skyactiv-G o objemech 1,5l, 2l a 2,5l – přičemž poslední jmenovaný se do Evropy s největší pravděpodobností nedostane. Příznivci nafty budou moct sáhnout po jednotce Skyactiv-D o objemu 1,8l.
V průběhu roku 2019 navíc přibude nejvíce očekávaná novinka – částečně vznětový benzínový SPCCI motor Skyactiv-X slibující snížení spotřeby o 20% při reálném použití. Motor bude stejně jako vybrané další jednotky doplněn elektromotorem v novém 24 voltovém mild-hybrid systému a bude možné jej vybrat i do vozu s manuální šestistupňovou převodovkou. Alternativní volbou pak bude automat s hydrodynamickým měničem.
Vůz by měl být rovněž dostupný i s pohonem všech 4 kol i-Activ, navíc v kombinaci s technologií G-Vectoring Control Plus, což by mělo pomoci odstranit až 60% ztrát v porovnání s předchozími systémy pohonu všech kol. Horší zprávou je, že nová Mazda 3 přijde o komfortní zavěšení zadních kol multi-link a udělá krok zpět k nápravě s torzní příčkou. V provedení hatchback nabídne vůz 4459mm délky, 1797mm a 1440mm výšku. Sedan je o dvacet centimetrů delší a půl centru vyšší. Obě varianty si přitom zachovávají rozvor 2725mm.