Mazda 3 2.0 Skyactiv-G165: Začínáme dlouhodobý test

Flotilu dlouhodobě testovaných vozidel rozšiřuje nový člen - Mazda 3 s benzínovým motorem 2.0 Skyactiv-G165 a manuální šestistupňovou převodovkou. Chcete vědět víc?

Do pomyslné redakční garáže nám zaparkoval další člen dlouhodobě testované flotily. Jelikož jsme se poslední dobou zaměřovali spíš na praktičtější auta, na několik příštích měsíců jsme vybrali něco více řidičsky atraktivního. Přestože rozený hot-hatch to není, Mazda 3 s atmosférickým dvoulitrem spalujícím benzín slibuje dostatek vzrušení. Nabídne slušný výkon 165 koní, točivý moment 210 Nm a hlavně mechanicky perfektní manuální šestikvalt.

Co se výbavy týče, v téhle kombinaci je na výběr pouze ze dvou nejvyšších stupňů Revolution a Revolution TOP, my jsme dostali první zmíněný. Vyjde na 557 900 korun, ovšem nabízí pořádnou porci hraček na palubě. Nechybí 18″ hliníková kola, bezklíčový vstup a startování, parkovací kamera, barevný head-up displej, rozeznávání dopravních značek, audiosystém BOSE s devíti reproduktory, sledování únavy řidiče, prevence zadního nárazu, hlídání mrtvého úhlu nebo LED světlomety.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Samozřejmostí je kompletní elektrická výbava, bluetooth handsfree, dvouzónová automatická klimatizace, kožený multifunkční volant, tempomat s omezovačem rychlosti, dešťový senzor, přední a zadní parkovací senzory, vyhřívaná sedadla a volant nebo 7″ displej multimédií s navigací. Zkrátka téměř „plná palba“. Klidně bychom něco z toho všeho oželeli, bohužel nižší výbava s nejsilnějším benzínovým motorem pořídit nejde.

A čemu se budeme v nadcházejících týdnech a měsících ohledně Mazdy 3 věnovat? Určitě jízdním vlastnostem, jelikož tohle auto fantasticky jezdí. Zcela jistě spotřebě, protože motory Skyactiv jsou navzdory absenci přeplňování známé svojí střídmostí. Nepochybně praktičnosti, protože hatchback nižší střední třídy musí zvládnout i roli jediného auta v rodině. A také dalším tématům, které vás budou zajímat. Máte nějakou konkrétní otázku, na kterou chcete znát odpověď? Zeptejte se v diskuzi pod článkem a my se na to pokusíme zaměřit.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín, min. 95 okt.
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1 998
Kompresní poměr14,0 : 1
Vrtání x zdvih (mm)83,5 x 91,2
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu215/45 R18 Michelin Pilot Sport 3
Pneumatiky vzadu215/45 R18 Michelin Pilot Sport 3
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)121 / 165 v 6 000
Točivý moment (Nm)210 v 4 000
Výkon/hmotnost (k/t)127
0-100 km/h (s)8,2
Nejvyšší rychlost (km/h)210
Spotřeba paliva (l/100 km)7,5 / 4,8 / 5,8
Objem nádrže (l)51
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4 465
Šířka (mm)neuvedeno
Výška (mm)1 450
Rozvor náprav (mm)2 700
Provozní hmotnost (kg)1 295
Celková hmotnost (kg)1 815
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)600
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1 300
Zavazadlový prostor (l)364 / neuvedeno
Ceny
Základní cena modelu383 900,- (1.5 Skyactiv-G 100 k Emotion)
Základní cena test. verze557 900,- (2.0 Skyactiv-G 165 k Revolution)
7.8.2017 2:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist