autoweb.cz > Testy automobilů > Dlouhodobý test > Mazda 3 2.0 Skyactiv-G165: Začínáme dlouhodobý test
Mazda 3 2.0 Skyactiv-G165: Začínáme dlouhodobý test
Do pomyslné redakční garáže nám zaparkoval další člen dlouhodobě testované flotily. Jelikož jsme se poslední dobou zaměřovali spíš na praktičtější auta, na několik příštích měsíců jsme vybrali něco více řidičsky atraktivního. Přestože rozený hot-hatch to není, Mazda 3 s atmosférickým dvoulitrem spalujícím benzín slibuje dostatek vzrušení. Nabídne slušný výkon 165 koní, točivý moment 210 Nm a hlavně mechanicky perfektní manuální šestikvalt.
Co se výbavy týče, v téhle kombinaci je na výběr pouze ze dvou nejvyšších stupňů Revolution a Revolution TOP, my jsme dostali první zmíněný. Vyjde na 557 900 korun, ovšem nabízí pořádnou porci hraček na palubě. Nechybí 18″ hliníková kola, bezklíčový vstup a startování, parkovací kamera, barevný head-up displej, rozeznávání dopravních značek, audiosystém BOSE s devíti reproduktory, sledování únavy řidiče, prevence zadního nárazu, hlídání mrtvého úhlu nebo LED světlomety.
Samozřejmostí je kompletní elektrická výbava, bluetooth handsfree, dvouzónová automatická klimatizace, kožený multifunkční volant, tempomat s omezovačem rychlosti, dešťový senzor, přední a zadní parkovací senzory, vyhřívaná sedadla a volant nebo 7″ displej multimédií s navigací. Zkrátka téměř „plná palba“. Klidně bychom něco z toho všeho oželeli, bohužel nižší výbava s nejsilnějším benzínovým motorem pořídit nejde.
A čemu se budeme v nadcházejících týdnech a měsících ohledně Mazdy 3 věnovat? Určitě jízdním vlastnostem, jelikož tohle auto fantasticky jezdí. Zcela jistě spotřebě, protože motory Skyactiv jsou navzdory absenci přeplňování známé svojí střídmostí. Nepochybně praktičnosti, protože hatchback nižší střední třídy musí zvládnout i roli jediného auta v rodině. A také dalším tématům, které vás budou zajímat. Máte nějakou konkrétní otázku, na kterou chcete znát odpověď? Zeptejte se v diskuzi pod článkem a my se na to pokusíme zaměřit.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín, min. 95 okt. |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1 998 |
Kompresní poměr | 14,0 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 83,5 x 91,2 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 215/45 R18 Michelin Pilot Sport 3 |
Pneumatiky vzadu | 215/45 R18 Michelin Pilot Sport 3 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 121 / 165 v 6 000 |
Točivý moment (Nm) | 210 v 4 000 |
Výkon/hmotnost (k/t) | 127 |
0-100 km/h (s) | 8,2 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 210 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,5 / 4,8 / 5,8 |
Objem nádrže (l) | 51 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4 465 |
Šířka (mm) | neuvedeno |
Výška (mm) | 1 450 |
Rozvor náprav (mm) | 2 700 |
Provozní hmotnost (kg) | 1 295 |
Celková hmotnost (kg) | 1 815 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 600 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1 300 |
Zavazadlový prostor (l) | 364 / neuvedeno |
Ceny | |
Základní cena modelu | 383 900,- (1.5 Skyactiv-G 100 k Emotion) |
Základní cena test. verze | 557 900,- (2.0 Skyactiv-G 165 k Revolution) |