Mazda 3: známe všechny ceny, sedan začíná na 400 tisících

Počátkem července proběhla médii informace o první ceně Mazdy 3. Nyní máme k dispozici kompletní ceník pro hatchback i sedan.

Pokud jste se již definitivně rozhodli, že vám bude nová trojka od Mazdy říkat pane a máte na ni hodně napjatý rozpočet, patrně už víte, že nejlevněji bude možné pořídit hatchback osazený zážehovou patnáctistovkou Skyactive o výkonu 100 koní a výbavou Emotion. Prodejci za ni budou chtít 349 900 Kč a obavy z holobytu na čtyřech kolech nejsou namístě. Už tato verze disponuje manuální klimatizací, elektrickým ovládáním všech oken, kontrolou tlaku v pneumatikách, šesti airbagy, palubním počítačem či systémem pomáhajícím při rozjezdu do kopce.

Máte-li dojem, že by vám tohle stačilo ke štěstí i v sedanu, patrně vás nepotěšíme. Základní výbava je vyhrazena výlučně pro pětidveřovou variantu, zatímco čtyřdveřový model můžete mít až od provedení 1.5 Skyactive Challenge. Stojí o 50 tisíc více, k výše zmiňovanému však dostanete tempomat, kůží čalouněný volant, dvouzónovou automatickou klimatizaci, hliníkové šestnáctky, mlhovky anebo sedmipalcový barevný displej.

Chuť si můžete nechat zajít také na levně vybavený benzínový dvoulitr se 120 koni. Také ten seženete až od výbavy Challenge za 424 900 Kč, příjemné ovšem je, že si za tuto částku můžete vybrat, jestli chcete mít hatchback i sedan, což ostatně platí pro naprosto všechny překrývající se verze. Jinak řečeno, limuzína je v tuto chvíli bez příplatku a nezdá se, že by se mělo jednat o časově omezenou nabídku.

Z ceníků obou karosářských variant je dále zřejmé, že sedan nedostane všechny motory hatchbacku. Platí to pro zážehový Skyactive o objemu 2,0 litru a výkonu 165 koní, který Mazda vyhradila pro dvojici nejlépe vybavených pětidveřových modelů Revolution a Revolution Top. Stojí necelých 515 a 585 tisíc a součástí dražšího auta je i kožené čalounění, adaptivní tempomat, elektricky ovládaná sedačka řidiče, automatické přepínání světel anebo systém varování před neúmyslným vybočením z pruhu. Už levnější Revolution má osmnáctipalcová kola, audio Bose s devíti reproduktory, bezklíčové odemykání, parkovací snímače vpředu i vzadu a head-up displej.

Diesel pro Mazdu 3 je prozatím pouze jeden, dvoulitr s výkonem 150 koní, se kterým má vůz jezdit od 3,9 do 4,8 litru nafty na sto kilometrů podle karosářského provedení a použité převodovky. Nejlevněji jej můžete mít s výbavou Challenge za 499 900 Kč, ve spojení s automatem je však k mání pouze v hatchbacku a vyšším stupni Attraction. Znamená to sice mít navíc bi-xenony, vyhřívané sedačky, dešťový a světelný senzor, zadní parkovací snímače a systém hlídání mrtvého úhlu, připravte si však nejméně 584 900 Kč.

Pokud toužíte po řazení bez spojky a zrovna nemáte v lásce diesel, také v tomto případě máte možnost volby. Mazda dává automat rovněž do slabšího benzínového dvoulitru za necelých 470 tisíc. Vůbec nejdražší trojkou je 2.2 Skyactiv D Revolution Top s automatem za 679 900 Kč, pokud ale budete potřebovat navigaci bude vás to stát dalších 12 500 Kč a za metalický lak přihodíte 12 400 Kč, zvláštní barva Red Soul pak stojí o tři a půl tisíce více. Chcete-li se podívat na další podrobnosti v ceníku Mazdy, zkuste to na tomto místě (pdf, 2.0 MB).

18.9.2013 1:57| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist