Nová Mazda 3 živě z Londýna a informace o sedanu

Zúčastnili jsme se světové premiéry třetí generace Mazdy 3. Máme živé fotky, statické dojmy a třeba i termín příchodu na český trh.

Před několika málo hodinami se na několika místech světa odhalila třetí generace Mazdy 3. My jsme se za novou generací vyrazili podívat do Londýna, takže vám můžeme přinést nejčerstvější dojmy i živé fotografie. Protože si všechny podstatné technické údaje můžete přečíst v našem dřívějším článku, kde najdete i balík oficiálních fotografií, zaměřím se rovnou na první statické dojmy.

Pokud už jste měli tu čest potkat na silnici novou Mazdu 6, trojka vás nepřekvapí. Vypadá minimálně stejně dobře, za což může i maska chladiče protažená hodně dolů, stejně jako blikače nad mlhovkami. Samotná koncepce hatchbacku má ke sportovnímu vzhledu nakročeno více než sedan, o to zajímavější bude sledovat, jak si designéři poradili právě s ním.

Pokud jde o hatchback, jeho design působí vyváženě, dokáže ve vás vzbudit emoce, ale není to nic pubertálně přehnaného. Nakolik je ale Mazda 3 opravdu krásná bude možné posoudit až mimo zář reflektorů, na běžné silnici.

S interiérem jsem měl na seznámení jen malou chvíli, kterou jsem věnoval především fotografiím, na které byla tisková zpráva skoupá. Po chvíli na sedadle řidiče to ale vypadá na velmi dobrou pozici za volantem, přístrojovému panelu vévodí velký otáčkoměr umístěný přesně v zorném poli a celý středový panel je mírně natočený na řidiče.V diskusi už jste se začali ptát po sedanu a my vás můžeme ujistit, že o něj v nové generaci nepřijdete. Do Česka dorazí jen s drobným zpožděním, zatímco hatchback by k nám měl fyzicky zavítat už ke konci října, čtyřdveřová verze přijede v průběhu listopadu a někdy v té době by se měla odehrát i národní premiéra vozu. Cenu zatím automobilka úzkostlivě tají, ale během několika dní by mělo být jasněji.

Můžeme vám alespoň trochu nastínit výbavové stupně, kterých bude dohromady pět. Už v základní výbavě bude asistent pro rozjezd do kopce, u všech motorizací počítejte s technikou Start/Stop, systémem pro kontrolu tlaku v pneumatikách, klimatizací, palubním počítačem a audio systémem.

Zajímavostí je, že od druhé nejvyšší výbavy můžete počítat s head-up displejem ve standardu, který se provedením nejvíce podobá tomu ve vozech Peugeot. Tvoří ho průhledný panel, na který se během jízdy promítají potřebné údaje.

Hodně vás zajímalo, jak to bude s ostrou verzí MPS, ale v jejím případě vás asi úplně nepotěšíme. Podle posledních informací se s ní do budoucna nepočítá, nejvýkonnější motorizací se tak stane zážehový dvoulitr SkyActiv-G High Power o výkonu 165 koní. Ten dokáže Mazdu 3 rozpohybovat na stokilometrovou rychlost za 8,2 sekundy, přičemž maximální rychlost činí 210 km/h. Na druhé straně, znáte to – nikdy neříkej nikdy.

27.6.2013 12:40| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist