Nová Mazda 3 (2014) kompletně odhalena

Japonská Mazda dnes odhalila svůj nejdůležitější evropský model. Také u něj zůstává věrná atmosférickým benzínovým motorům a přidává design šestky.

Mazda ve značném časovém předstihu avizovala na dnešní den premiéru zbrusu nového vozu, který měl být souběžně odhalen v několika světových metropolích. Ve svém oznámení příliš konkrétní nebyla, předem ale bylo zřejmé, že nic jiného než nová pětidveřová trojka to být nemůže.

Další spekulace nejsou v tuto chvíli na místě, protože Mazda skutečně hatchback 3 modelového roku 2014 představila, a tak se pojďme podívat na to, co přináší.

Začít bychom mohli třeba u základních rozměrů, které se od předchůdce zásadně neodlišují, nejsou ale ani zcela identické. Nová trojka měří na délku 4465 mm, šířka činí 1795 mm a výška 1450 mm. Ve srovnání s výběhovým modelem byla tedy prodloužena o 5 mm, rozšířena o 40 mm a naopak snížena o 20 mm. Poměrně významně narostl rozvor náprav z 2640 na 2700 mm a to je o celých 63 mm více než může nabídnout sedmá generace Volkswagenu Golf.

Naproti tomu zavazadlovým prostorem se nová Mazda zrovna chlubit nemůže. Základní objem je relativně skromných 350 litrů, které lze sklopením zadních sedadel zvětšit na 1250 litrů. Zavěšení hatchbacku je podle očekávání tvořeno předními vzpěrami MacPherson a multilinkem, brzdy jsou pochopitelně kotoučové o průměru 280 až 295 mm vpředu (podle motorizace) a 265 mm vzadu. Kola mají průměr šestnáct až osmnáct palců a řidič bude mít k dispozici elektrický posilovač řízení kombinovaný s poměrně rychlým převodem řízení vyžadujícím necelé 2,6 otáčky od dorazu k dorazu.Základní motorizací nové Mazdy 3 se stane atmosférická zážehová patnáctistovka Skyactiv-G vybavená přímým vstřikováním paliva, výkonem 100 koní při 6000 ot./min. a maximálním točivým momentem 150 newtonmetrů při 4000 ot./min. S jinou převodovkou než šestistupňovým manuálem ji nespřáhnete, nicméně i výchozí varianta dosáhne nejvyšší rychlost 182 km/h a při hmotnosti jen 1190 kg (bez řidiče) na stovku akceleruje za 10,8 sekundy.

Dalším čtyřválcem v pořadí je dvoulitr naladěný buď na 120 alternativně pak na 165 koní se systémem rekuperace brzdné energie i-ELOOP. Slabší variantu s točivým momentem 210 Nm bude možné pořídit se šestistupňovým manuálem, alternativně pak automatem o stejném počtu kvaltů. Maximálka obou provedení je téměř identická (195 vs. 194 km/h ve prospěch manuálu), model s klasickou spojkou je však výrazně rychlejší při měření standardního zrychlení z 0 na 100 (8,9 vs. 10,4 s).

Ostřejší trojka 2.0 Skyactiv-G i­-ELOOP bude k mání výlučně s manuálem a dosáhne 210 km/h a na stovku se rozjede během 8,2 vteřiny.

Volbu mezi manuálem a automatem budou mít rovněž majitelé dieselu 2.2 Skyactiv-D s nejvyšším výkonem 150 koní při 4500 ot./min. a točivým momentem 380 newtonmetrů při 1800 otáčkách. Takto vybavený japonský stroj pojede 210, alternativně pak 201 km/h a na hranici 100 km/h se dostane za 8,1 anebo 9,7 sekundy.Přestože nová šestka skutečně vyniká svou reálnou spotřebou, tabulkové hodnoty k trojce Mazda prozatím nezveřejnila, místo toho tady máme alespoň další hmotnosti jednotlivých modelů. Benzínový dvoulitr váží bez euro-balastu 1205 kg, s automatem o 35 kg více a dieselu bylo naměřeno od 1320 do 1330 kg.

Co se týče designu, můžeme potvrdit, že minulý týden uniklá fotografie byla skutečně autentická, ačkoli její záď prozrazovala jen část reality. Především pohled zepředu a kvalitnější oficiální záběry ukazují, že Mazda 3 vypadá tak trochu jako zkrácená šestka bez kufru a docela ji to svědčí. Jak dlouho vydrží tento styl svěží a moderní, můžeme pouze hádat i tentokrát ale výrobce sází na velkou, ve spodní části chromem lemovanou pětiúhelníkovou masku chladiče, výrazné prolisy v horní části blatníků a „štíhlá“ světla na obou koncích.

Kabina působí oproti zevnějšku velmi jednoduše a svým rozvržením poněkud připomíná německé značky BMW, Mercedes či Audi – podívejte se třeba na otočný ovladač na středovém tunelu, samostatně nahoře umístěný displej s povědomou grafikou, případně do jednoho kompaktního celku integrované ovládání ventilace a klimatizace.

Veřejná premiéra nové trojky je očekávána na podzimním frankfurtském autosalonu, přičemž prodej za momentálně neznámé ceny se rozjede zřejmě až na počátku roku 2014.

26.6.2013 2:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist