Mazda Axela Hybrid (2014): nová trojka je v Japonsku už i hybridní

K dieselu a benzínovým motorům pod kapotou nové trojky připojila Mazda i třetí variantu pohonné jednotky. Zatím jen v Japonsku bude k mání také hybrid.

Ve Spojených státech či Japonsku motoristé naftě ani při dlouhodobých cenách ropy nad sto dolarů za barel na chuť stále nepřišli, například USA však limity spotřeby pro automobilky nastavené má a jejich překročení pokutuje (třebaže ne tak tvrdě jako EU oxid uhličitý) a tak jsou jedním z mála minimálně papírově efektivních řešení kupříkladu hybridy. K těm nejnovějším patří také japonská Mazda 3 prodávaná na domácím trhu pod jménem Axela.

Mazda neříká, jestli bude nabízet benzín-elektrické verze Axely i někomu jinému než pouze japonské klientele, možné to je, každopádně třetí varianta trojky je na světě, ale za jinou měnu než jeny ji ještě nějakou dobu možné koupit nebude.

Jak podle galerie sami zjistíte, Mazda vypustila set oficiálních fotek a tiskovou zprávu k tomu, o detailech techniky, která nás pochopitelně zajímá nejvíce, se však moc nerozpovídala. Víme, že hybridní pohon bude k mání výlučně v sedanu a jeho základem se stal dvoulitrový zážehový čtyřválec Skyactiv-G spřažený s elektromotorem a převodovkou s plynule měnitelným převodem roztáčející kola přední nápravy.

Výkony či dynamické parametry Mazda do svého sdělení nenapsala, na svých internetových stránkách však tabulky zčásti vyplněné má a proto víme, že spalovací motor má docela skromných 99 koní při 5200 ot./min. a jen 142 newtonmetrů při 4000 otáčkách. To skutečně není mnoho, spalovací jednotka však má podporu v elektromotoru o 82 koních a 207 Nm.

Celkový výkon soustavy výrobce neuvádí, zveřejnil nicméně alespoň hodnotu průměrné spotřeby. Podle japonské normy JC08 (která je poněkud realističtější než evropská NEDC) by měla Axela Hybrid zvládnout 30,8 km na litr paliva anebo – tradičněji řečeno – jezdit za 3,25 litru na sto kilometrů. Jestli těmto údajům skutečně dostojí, tak rychle vzhledem k její nedostupnosti asi nezjistíme, uvidíme však, co o voze po praktických zkouškách zveřejní japonští kolegové a na svých stránkách (doufejme) přeloží značkové kluby.

Ačkoli daty Mazda šetří, prodej startuje už příští měsíc a to za relativně přívětivou cenu – dealeři budou po zákaznících požadovat v přepočtu jen 454 tisíc Kč.

14.10.2013 10:17| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist