Subaru Forester 2.0i Comfort Lineartronic (2016)

Drobné meziroční změny a úpravy dělají z japonského SUV ještě atraktivnější auto, než dřív. Revoluci nečekejte, příjemnou evoluci ale ano.
  • Dynamika 5

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 7.4

Radosti

Podvozek, vzhled pohon všech kol

Starosti

Pneumatiky, na prvním místě pneumatiky…

Představovat Subaru Forester by bylo jako chtít vás poučovat, co je to Pepsi nebo kdo je to James Bond, Forester je fenomén, který uspokojuje unikátní a osobitou klientelu už dlouhou řadu let v několika generacích. Tohle je modelový rok 2016 a my můžeme odkázat na naše předchozí testy z loňska, pro základní data, ovšem také pro ukázku rozdílů, jaké mezi rokem 2015 a aktuálním 2016 jsou.

Můžeme začít hned zvnějšku, je tady nový tvar předních světel, která navazují na styl nám tak příjemný z Levorgu. Novika nabízí od výbavy Comfort technologii BiLED v aktivních natáčecích světlometech. Funkce je vypínatelná tlačítkem pod volantem a v jednoduchosti lze popsat tak, že jedete do zatáčky a přisvěcujete si namísto přímého svícení po tečně ven. Nic co by jeden nepochopil, žádná dramatická revoluce, nicméně příjemný evoluční prvek určitě. Vzhledu se týká i změna zadních světel, nové je tvarování předního nárazníku a popravdě, rozdíly poznáte možná jen v přímém srovnání s předchozím modelovým rokem.

Každopádně co je markantní, je nový design kol, ta jsou vážně parádní a posunují Forester vzhledově o úroveň výš. Je zde nová barva, netýká se ovšem našeho vozu, příplatek za lak je 12.000 Kč a bezpříplatkovým odstínem je červená.

Interiér

I v kabině jsou nové prvky, ale upřímně, nečíst příručku, tak že je zde nové dveřní madlo opravdu nepoznám. Nové rámečky na volantu bych možná odhalil, stříbrné tlačítko na ruční brzdě bych přehlédl… Podle mne změny v kabině nejsou očividné, ale jsou příjemné, samozřejmé, zvyknete si rychle a při přesednutí do starého auta je rychle odhalíte a oceníte. Vím, že nějaká změna proběhla u čalounění, obšití či co je nové, ale opět, není to pro mne podstatné. Podstatné je (pro mne) jak auto jede…

Pohon

A jede jak vystřelené. První prošlápnutí plynového pedálu mi vykouzlilo úsměv na tváři, a to není pod kapotou žádný pekelný stroj, ale atmosférický dvoulitr s výkonem 150 koní. čili náš starý známý. Spojený s bezstupňovou převodovkou CVT, o jejím charakteru už toho bylo napsáno také dost a stále platí, že pokud chcete jezdit komfortně, uspokojí vás, dravě laděné sportovní řidiče je třeba nasměrovat k manuálu nebo jinému modelu značky.

Při startu z pevného bodu CVT zabere a táhne a táhne, dokud nepolevíte. Pak se otáčky srovnají a pokud chcete opět auto dostat do tempa, už je proces pomalejší a uvážlivější, ovšem na semaforech můžete, pro mne opravdu překvapivě, klidně „závodit.“ Připomenu, že z nuly na stovku zrychlí Forester za necelých dvanáct sekund a jede téměř dvoustovkou, ale to nejsou zásadní hodnoty. Jak už historicky víme a máme odzkoušeno, tempo je schopen udržovat (bez nadsázky) všude, za jakýchkoli podmínek na jakékoli silnici, tedy s jednou připomínkou, ale o té až za chvíli v kapitole Ovladatelnost.

Spotřeba

Spotřeba? Osm, devět litrů na sto, s uvážlivějším stylem jízdy bych se asi dostal i na tabulkových sedm, ale – upřímně, proč bych to dělal, když jezdit s Foresterem svižně je tak zábavné?! Až budu chtít řešit apetit auta, sednu do manuálu s naftou…

Ovladatelnost

Už jsem to „nakousl“ v předminulém odstavci, je tady jedna věc, která kazí dojem z jízdy a to jsou pneumatiky Yokohama, univerzální pneumatiky, aby bylo jasno. Které zbytečně degradují vynikající podvozek a skvělý pohon všech kol. Vím to, s Foresterem všech generací a všech typů pohonných jednotek jsem toho najezdil opravdu hodně a ano, jako u každého auta, je to o gumách. Vyměňte tohle obutí, nasaďte klasické letní pneumatiky a Forester bude opět tím Foresterem, který máme rádi. Nebo já mám rád.

Aby bylo jasno, pneumatiky nejsou vyloženě špatné, ale pokud chcete jet blízko k limitu, přijde tato hranice dřív než třeba na Michelinech, Continentalech nebo Dunlopech s letním či zimním – dle obodbí – zaměřením.

Vyzkoušel jsem inovovaný systém pro jízdu v terénu – mám oblíbenou louku, po ránu pěkně promočenou rosou, kluzkou jak úhoř, Forester ji zvládl hravě a bez zadýchání a tím mé pokusy o „offroad“ skončily, vím co auto umí a nepotřebuji si to opět dokazovat. Mimo asfalt je Forester velice schopný, na okreskách agilní a příjemný, i díky ostřejšímu řízení, na dálnici komfortní a plavný.

Verdikt

Pro Subaru je velmi pozvolné vylepšování svých modelu obvyklé, a jako obvykle platí, že změny nejsou divoké a razantní, ale funkční, příjemné, nenápadné, ale trefné. U Foresteru MY2016 to platí také. Pneumatiky jako nejslabší článek řetězu (za který auto jako takové nemůže) jsem zmínil, a znovu říkám, že jde o hendikep v rámci modelové řady než že by tím Forester ztrácel krok s konkurencí, jízdně je na tom asi stále nejlépe v dané třídě.

Pořád tady máme příjemné, nekonfliktní auto s milým a přímým charakterem, pohonem, který vás proveze téměř všude, s motorem, který téměř všechno vydrží a převodovkou, díky které budete výpravy do míst, kam jiná auta nemohou, vnímat jako příjemné a komfortní. Subaru Forester je i v tomto modelovém roce unikátem, který zcela uspokojí zájemce s jasně definovanými potřebami a požadavky, mimo mainstream „městských“ SUV s pohonem předních kol, malým naftovým motorem a podbízivou cenou.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceplochý čtyřválec
Palivobenzín
Plněníatmosférické
Zdvihový objem (cm3)1995
Převodovkabezstupňová CVT
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
VpředuMcPherson
Vzadudvojité lichoběžníky
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110/150 v 6200
Točivý moment (Nm)198 v 4200 ot./min
0-100 km/h (s)11,8
Nejvyšší rychlost (km/h)192
Spotřeba paliva (l/100 km)6,5 - 7,0
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4595
Šířka (mm)1795
Výška (mm)1735
Rozvor náprav (mm)2640
Provozní hmotnost (kg)1600 - 16641
Zavazadlový prostor (l)505
Ceny
Základní cena modelu699 000 Kč
Základní cena test. verze829 000 Kč
14.9.2016 7:35| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist