Subaru Forester 2.0i Lineartronic 2013

Kombinace atmosférického motoru s bezstupňovou převodovkou nemusí oslovit každého. Své zákazníky si ale určitě najde.
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 8

RADOSTI
Kultivovanost, sladěnost motoru a převodovky

STAROSTI
Dynamika na dálnici a v terénu

Pokud jsem před pár týdny prohlásil o Foresteru 2.0D, že jde o  nejlepší specifikaci modelové řady, tak teď, za volantem auta poskládaného tak odlišně jak to je jen možné, musím nutně okomentovat rozdíly. Jak je na tom tedy Forester s atmosférickým benzínovým motorem a  bezestupňovou převodovkou Lineartornic.

Začnu tím, co považuji nejen za pozitivní v tomto konkrétním případě, ale co je v podstatě shodné pro všechny nové Forestery. To je prostornost, komfort, kvalita zpracování. Abych začal od konce, tak materiály jsou možná jednoduché, ale řekl bych funkční, hádal bych trvanlivé, odolné.Stejně bych hodnotil i interiér jako takový, který se nepodbízí designovými výstřelky, ale v jeho jednoduchosti bych uměl najít určitou nadčasovost. Ovladače jsou tam, kde mají být, ergonomie je velmi dobrá. Jako prostornost, kufr pojme hodně zavazadel, sportovních potřeb, psů, pytlů s mulčovací kůrou… Sedačky vnímám jako pohodlné, pevné, příjemné. Co se mi vážně na Foresteru líbí, je výhled ven, hlavně dozadu, zpětná zrcátka jsou rozložitá a pokrývají opravdu široký úhel.


Převodovka Lineartronic se cítí lépe ve městě než v terénu.

Motor s převodovkou jdou podle mého názoru velmi dobře dohromady, pamatuji si na zkušenost s Foresterem, který měl atmosférický benzínový čtyřválec a manuál, a já měl vzhledem k charakteru motoru s relativně malým točivým momentem ve vysokých otáčkách tendence motor vytáčet. Což se nutně projevovalo vyšší spotřebou.

Automatika je k motoru milosrdnější. A spotřeba ve výsledku nižší, nicméně to zase souvisí s méně výraznou dynamikou. Což nutně netřeba považovat za negativum, spíše to beru jako hranici, kterou Forester s takto postaveným pohonným ústrojím definuje svou zákaznickou klientelu a posunuje se od zažitého „lesnického“ zaměření k pozici městského auta.

DOPORUČUJEME: Subaru Forester 2.0 XT Turbo – první jízda

V terénu, řekl bych, se tento Forester necítí dobře. Ne že by neprojel nepříjemnými místy, to tedy projede, ale jízda to není vyloženě plynulá a sebevědomá tak jako v případě jiných motorizací. Točivý moment 198 Nm ve 4200 otáčkách není silnou devizou pro zdolávání kopců a převodovka CVT také ne.


S převodovkou CVT zdaleka nejedí tak rychle, zato však uvolněně.

Mimo zpevněné cesty je to podobné jako s razantní akcelerací na dálnici. Slyšíte, jak je motor vytáčen, ale hnací síla a dynamika neodpovídají zvukovému projevu. Naopak při klidné, městské jízdě je Forester tichý, komfortní. Což je skvělé. Vyčítat Subaru, že má „městské“ SUV v situaci, kdy konkurence nabízí takto ryze účelová auta už dávno, nemístné.

Verdikt
Jak tedy vidím Forester s benzínovým motorem a CVTčkem? Vlastně jednoduše a zcela přesně… totiž ve městě. Na krátké městské pojezdy je benzínový motor mnohem lepší než diesel, ve městě je příjemnější „neřadit ručně“ než se prát s pákou manuální převodovky. A extrémní výkon na silnicích, které dovolují většinou maximálně padesátikilometrovou rychlost, není potřeba. Pokud potřebujete velké univerzální auto, uspokojí vás Subaru Forester 2.0D. Ovšem prožije-li většinu svého života váš automobil ve městě, je vyhraněnější, ovšem logičtější, pohodlnější a příjemnější volbou 2.0i Lineartronic.

Filip Rakovan

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceplochý čtyřválec
Palivobenzín
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)1995
Vrtání x zdvih (mm)84,0 x 90,0
Převodovkabezstupňová CVT
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
Pneumatiky vpředu225/60 R17
Pneumatiky vzadu225/60 R17
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110 / 150 v 6200 ot./min.
Točivý moment (Nm)198 v 4200 ot./min.
0-100 km/h (s)11,8
Nejvyšší rychlost (km/h)192
Spotřeba paliva (l/100 km)8,1 / 5,5 / 6,5
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4595
Šířka (mm)1795
Výška (mm)1735
Rozvor náprav (mm)2640
Provozní hmotnost (kg)1577
Celková hmotnost (kg)2015
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2000
Zavazadlový prostor (l)505
Ceny
Základní cena modelu679 000 Kč
Základní cena test. verze719 000 Kč
24.6.2013 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist