Autoweb radí: Kupte si rodinné auto s osmiválcem

Vysoké ceny benzínu a nafty tlačí naopak dolů ceny velkoobjemových aut s papírově velkou spotřebou. Nebojte se jich a spojte příjemné s užitečným.

Nebojte se aut s velkými motory, jejich propad hodnoty už zaplatil někdo jiný a pokud je nerozvěsíte o strom, můžete si užívat výborného silného motoru s vědomím, že vás nečeká žádná brutální ztráta hodnoty jako u nového vozu. Pokud vám přeci jen přijde dvanáctiválcové superauto jako šílenost, zkuste civilnější model s osmiválcem. Počítejte ale s tím, že osmiválcové auto nejezdí zadarmo a že potřebuje servis. Ale s tím už se dá také žít.

DOPORUČUJEME: 10 rad, jak nenaletět v autobazaru

Výhoda sedanů a kombíků je v tom, že si je především dobře obhájíte před rodinou, což jde třeba u kabrioletů velmi těžko. Takže když už musíte dělat kompromisy v oblasti stylu, nedělejte je v oblasti pohonného ústrojí. Pojďme se tedy na nejžhavější kandidáty na titul „Zatraceně dobrá koupě roku“ podívat.

Audi S4
Blíží se zima a plno lidí bude řešit, jestli si koupit čtyřkolku nebo ne. S tímhle autem můžete zabít hned několik much jednou ranou. Osmiválec nabízí solidních 340 koní, má zajímavý zvuk a rozhodně nebude působit pomale. Můžete mít automat i manuál a především dostanete velmi nenápadné auto s potentním pohonným ústrojím. Spotřebu (přibližně 12 litrů na 100 km) neřešte, myslete na to, že máte auto, které už na hodnotě moc ztrácet nebude.
Našli jsme: Audi S4 Quattro, r.v. 2003, najeto 187 000 km, sedan, manuál, cena 335 000 korun


Audi S4 má především fantastický zvuk a trakci, nezklame ale ani v otázce praktičnosti.
BMW 550i
Model BMW řady 5 E60 se prodával i v jiném provedení než 530d xDrive s M-paketem… Na vrcholu totiž stála osmiválcová verze 550i, které se neříkalo „juniorská M5“ jen tak, pro nic za nic. Civilizovaný osmiválec 4,8 l dává 367 koní a můžete mít manuál, i když častější je verze s automatem. Výhodou je možnost mít sedan nebo kombík. Bohužel se auto dělalo jen jako zadokolka, takže vyžaduje zodpovědnější řidiče, ti však dokáží jeho vlastnosti ocenit.
Našli jsme: BMW 550i sedan, r.v. 2007, najeto 181 500 km, automat, kůže, iDrive, cena 480 000 korun


Model 550i s pohonem zadních kol je spíše pro fajnšmekry, važaduje řidičovu pozornost.

Čtěte také: Speciál o ojetinách – jak správně koupit ojeté auto

Mercedes-Benz E500
Abychom měli výčet prémiové německé trojky úplný, nesmíme zapomenout ani na Mercedes-Benz třídy E, konkrétně na model E500. Stejně jako konkurenti i on se prodával ve verzi sedan nebo kombi, ale dostanete ho jen s automatem. Osmiválec nabízel „skromných“ 306 koní, ale měl velmi kultivovaný chod a rozumnou spotřebu. K dispozici byl i pohon všech kol 4Matic.
Našli jsme: Mercedes E500 Combi, r.v. 2005, najeto 140 000 km, automat, 4×4, cena 249 900 korun


Mercedes E500 vyhovuje klidnějším povahám, nabídne ale skvělou dynamiku a vysokou praktičnost.
Volkswagen Passat 4.0 W8
Osmiválcový Passat je taková šedá myš, ale pokud nechcete příliš vyčnívat z davu a  přesto vyžadujete aspoň trochu charakterní pohonné ústrojí, je tohle docela zajímavá volba. Nečekejte sportovní projev, Passat W8 má raději rozvážný styl jízdy. S čtyřkolkou ale budete mít klid i v zimě a  především můžete udělat jednu báječnou věc – sundat z masky logo W8, nazout na auto plechové 16″ disky, dozadu nalepit 1.9 TDI (s červeným íčkem) a máte o  zábavu postaráno.
Našli jsme: Volkswagen Passat W8 Variant, r.v. 2002, najeto 205 000 km, plná výbava, 4×4, cena 199 900 korun


Osmiválcový Passat dokáže působit skutečně nenápadně. Není to ale sporťák a pozor na hodně unavené exempláře těsně před smrtí.

Stojí také za pozornost:

Jaguar S-Type R 4.2 V8
Kompresorem dopovaný osmiválec má výkon 400 koní a i když se názory na design vozu dost různí a občas se objeví problém se spolehlivostí, je to jinak zajímavé auto s osobností. Koupíte ho za méně než 300 000 korun a  výbava bývá zpravidla velmi bohatá.


Lexus GS430
Japonský sedan možná není výrazný nebo sportovní, ale s osmiválcem je rychlý a především slibuje vysokou spolehlivost a bohatou výbavu. Zároveň působí dost nenápadně. Modely z roku 2005 koupíte za přibližně 350 000 korun.


10.9.2012 2:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist