Autoweb radí: Kupte si rodinné auto s osmiválcem

Vysoké ceny benzínu a nafty tlačí naopak dolů ceny velkoobjemových aut s papírově velkou spotřebou. Nebojte se jich a spojte příjemné s užitečným.

Nebojte se aut s velkými motory, jejich propad hodnoty už zaplatil někdo jiný a pokud je nerozvěsíte o strom, můžete si užívat výborného silného motoru s vědomím, že vás nečeká žádná brutální ztráta hodnoty jako u nového vozu. Pokud vám přeci jen přijde dvanáctiválcové superauto jako šílenost, zkuste civilnější model s osmiválcem. Počítejte ale s tím, že osmiválcové auto nejezdí zadarmo a že potřebuje servis. Ale s tím už se dá také žít.

DOPORUČUJEME: 10 rad, jak nenaletět v autobazaru

Výhoda sedanů a kombíků je v tom, že si je především dobře obhájíte před rodinou, což jde třeba u kabrioletů velmi těžko. Takže když už musíte dělat kompromisy v oblasti stylu, nedělejte je v oblasti pohonného ústrojí. Pojďme se tedy na nejžhavější kandidáty na titul „Zatraceně dobrá koupě roku“ podívat.

Audi S4
Blíží se zima a plno lidí bude řešit, jestli si koupit čtyřkolku nebo ne. S tímhle autem můžete zabít hned několik much jednou ranou. Osmiválec nabízí solidních 340 koní, má zajímavý zvuk a rozhodně nebude působit pomale. Můžete mít automat i manuál a především dostanete velmi nenápadné auto s potentním pohonným ústrojím. Spotřebu (přibližně 12 litrů na 100 km) neřešte, myslete na to, že máte auto, které už na hodnotě moc ztrácet nebude.
Našli jsme: Audi S4 Quattro, r.v. 2003, najeto 187 000 km, sedan, manuál, cena 335 000 korun


Audi S4 má především fantastický zvuk a trakci, nezklame ale ani v otázce praktičnosti.
BMW 550i
Model BMW řady 5 E60 se prodával i v jiném provedení než 530d xDrive s M-paketem… Na vrcholu totiž stála osmiválcová verze 550i, které se neříkalo „juniorská M5“ jen tak, pro nic za nic. Civilizovaný osmiválec 4,8 l dává 367 koní a můžete mít manuál, i když častější je verze s automatem. Výhodou je možnost mít sedan nebo kombík. Bohužel se auto dělalo jen jako zadokolka, takže vyžaduje zodpovědnější řidiče, ti však dokáží jeho vlastnosti ocenit.
Našli jsme: BMW 550i sedan, r.v. 2007, najeto 181 500 km, automat, kůže, iDrive, cena 480 000 korun


Model 550i s pohonem zadních kol je spíše pro fajnšmekry, važaduje řidičovu pozornost.

Čtěte také: Speciál o ojetinách – jak správně koupit ojeté auto

Mercedes-Benz E500
Abychom měli výčet prémiové německé trojky úplný, nesmíme zapomenout ani na Mercedes-Benz třídy E, konkrétně na model E500. Stejně jako konkurenti i on se prodával ve verzi sedan nebo kombi, ale dostanete ho jen s automatem. Osmiválec nabízel „skromných“ 306 koní, ale měl velmi kultivovaný chod a rozumnou spotřebu. K dispozici byl i pohon všech kol 4Matic.
Našli jsme: Mercedes E500 Combi, r.v. 2005, najeto 140 000 km, automat, 4×4, cena 249 900 korun


Mercedes E500 vyhovuje klidnějším povahám, nabídne ale skvělou dynamiku a vysokou praktičnost.
Volkswagen Passat 4.0 W8
Osmiválcový Passat je taková šedá myš, ale pokud nechcete příliš vyčnívat z davu a  přesto vyžadujete aspoň trochu charakterní pohonné ústrojí, je tohle docela zajímavá volba. Nečekejte sportovní projev, Passat W8 má raději rozvážný styl jízdy. S čtyřkolkou ale budete mít klid i v zimě a  především můžete udělat jednu báječnou věc – sundat z masky logo W8, nazout na auto plechové 16″ disky, dozadu nalepit 1.9 TDI (s červeným íčkem) a máte o  zábavu postaráno.
Našli jsme: Volkswagen Passat W8 Variant, r.v. 2002, najeto 205 000 km, plná výbava, 4×4, cena 199 900 korun


Osmiválcový Passat dokáže působit skutečně nenápadně. Není to ale sporťák a pozor na hodně unavené exempláře těsně před smrtí.

Stojí také za pozornost:

Jaguar S-Type R 4.2 V8
Kompresorem dopovaný osmiválec má výkon 400 koní a i když se názory na design vozu dost různí a občas se objeví problém se spolehlivostí, je to jinak zajímavé auto s osobností. Koupíte ho za méně než 300 000 korun a  výbava bývá zpravidla velmi bohatá.


Lexus GS430
Japonský sedan možná není výrazný nebo sportovní, ale s osmiválcem je rychlý a především slibuje vysokou spolehlivost a bohatou výbavu. Zároveň působí dost nenápadně. Modely z roku 2005 koupíte za přibližně 350 000 korun.


10.9.2012 2:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist