Bleskový test: Baby M5

V rámci superrychlého testu vám přinášíme mnichovský supersedan... ale ne ten, který vás teď napadl.

Mnozí si představují, že práce motoristického novináře spočívá v tom, že si ráno před redakcí vyberu mezi Porsche, Ferrari a Astonem a pak celý den jezdím po krásných okreskách, abych odpoledne nadrápal pár řádků do počítače. Skutečnost je zcela opačná, většinu času trávím v kanceláři, na samotné testovací jízdy mám čas většinou až o víkendu a Aston ani Ferrari českým novinářům auta nepůjčují. A Porsche jenom někdy a jenom některým.

Ani „běžnější“ automobilky si nemohou dovolit provozovat kompletní modelovou flotilu novinářských aut, takže k některým modelům se dostává jen velmi obtížně. Minulý víkend se mi ale naskytla příležitost, svézt se s několika přesně takovými auty. Společnost AuTec Group, dealer BMW, totiž pořádala akci Family Day, na kterou pravidelně zve své zákazníky, aby si mohli vyzkoušet svůj případný příští model.

Z hlediska novinářského testu je půlhodinka za volantem téměř k ničemu, ale přesto jsem se rozhodl, že se s vámi o těch pár zážitků podělím. Na pořádné nafocení ale prostě nebyl čas (o videu ani nemluvě), takže se budete muset spokojit s pár snímky z parkoviště.

Desetiválcové BMW M5 se okamžitě po svém uvedení na trh stalo ikonou. Žel, jeho cena přesahující 2,6 milionu se pochopitelně zasadila o to, že jich po českých silnicích zas tolik nejezdí. Existuje ale auto, které vám nabídne jen o kousíček horší výkony za podstatně nižší cenu a právě s ním (mimo jiné) jsem se jel projet.

Jmenuje se BMW 550i a pod kapotou má vidlicový osmiválec o objemu 4,8 litru. Ten mu dává 367 koní výkonu a 490 Nm točivého momentu. Na 507 koní a 520 Nm desetiválce z M5 to sice nemá, ale na 1,7 tuny těžký sedan je to až až. K dispozici byla verze vybavená sekvenční převodovkou SMG (příplatek něco přes 40 tisíc), jinak si můžete koupit i běžný manuál i automat.

Zrychlení na stovku zvládne tohle komfortní čtyřdveřové auto za 5,5 sekundy (M5 za 4,7 s), maximálka je obligátně omezena na 250 km/h. BMW zvolilo testovací trasu opravdu dobře – vedla totiž na půl cesty ke mě domů, takže jsem se ocitl na svých dobře známých nejoblíbenějších asfaltkách. Je neuvěřitelné, jak osmiválec dokáže pětkového bavoráka proměnit. Už šestiválcová 530i je docela rychlá, ale tohle je úplně jiná liga. Není to divoké monstrum jako M5, spíš kulturista v dobře střiženém obleku. Elegán, ale když ho poškádlíte, okamžitě vám ukáže, co umí.

BMW řada 5 velká fotogalerie

BMW řada 5 fotogalerie

Na jakýkoli pohyb plynem reaguje auto okamžitým přísunem vrchovaté porce síly. Připadáte si, jako by vám zezadu ještě někdo pomáhal. Zrychlení se dostavuje v jakékoli rychlosti, dokonce i na dálnici, kolem 180 km/h vás motor dokáže pěkně zamáčknout do sedačky. Na úzkých okreskách se auto dá vést s jistotou, kterou v testovaném modelu možná trochu narušovalo aktivní řízení. Skvělé brzdy a možnost kdykoli prudce akcelerovat vám ale dodají jistotu a umožní velmi rychlé překonávání vzdáleností.

Přece jen jsem ale našel věci, které se mi nelíbily. Za tu krátkou dobu byly jen dvě a obě se týkaly převodovky SMG. Ta totiž vzhledem k výkonu motoru a rychlosti auta neřadí dostatečně rychle. Chybí jí zkrátka třístupňové nastavení, které má M5. Dalším problémem je, že se zařazený stupeň sice objeví na displeji v kapličce přístrojů, ale na skvělém HUD displeji, promítaném na čelní sklo, už ho budete hledat marně. Opět – na rozdíl od M5.

Ono je to ale logické, automobilka se prostě musí snažit tohle civilní dělo co nejvíce oddálit od své největší zbraně. Protože jinak by hrozilo, že 550i odláká od M5 spoustu zákazníků. A divili byste se, když je s cenou 1 888 600 Kč o celých 766 300 Kč levnější?

(V příštím testu se můžete těšit na BMW 745d Individual a nakonec si nechám tu úplně největší lahůdku!)

Honza Koubek

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyBleskový test: Baby M5
0-100 km/h (s)5,5
Motor
Konstrukcevidlicový osmiválec, 4799 cm3
Zdvihový objem (cm3)4799
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)367 koní v 6300 ot./min.
Točivý moment (Nm)490 Nm při 3400 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Spotřeba paliva (l/100 km)15,9/7,8/11,0 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)16601735
Zavazadlový prostor (l)0.1
Ceny
Základní cena modeluod 1 888 600 Kč
31.5.2006 2:17

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist