Mercedes-Benz třídy E (2002 – 2009)

Předchozí generace „éčka“ se řadí k dražším ojetinám. Nic na tom nemění ani hrozba poruch, finančně náročnějších na odstranění.

RADOSTI
Příslušnost k prémiové značce, vysoká kvalita dílenského zpracování, dobrá prostornost, velký zavazadelník, komfortní podvozek.

STAROSTI
Vysoké ceny značkového servisu, nižší spolehlivost, omezená trakce v zimní období (vyjma verzí 4Matic), jen průměrné jízdní vlastnosti.

Nástupce populární masařky představil Mercedes v roce 2002. Nejdříve dorazil na trh model v provedení sedan s kódovým označením W211. Hned následující rok vyjela k prvním zákazníkům také varianta kombi pod označením S211.

V témže roce byla uvedena i verze s pohonem všech kol 4Matic. Rok 2004 přinesl především sedmistupňovou samočinnou převodovku 7G-Tronic. Objevil se také model E200 NGT upravený pro provoz na zemní plyn.

Modernizací prošlo „éčko“ v roce 2006. Výsledkem je vylepšení jízdních vlastností. O rok později se začala nabízet verze E300 Bluetec produkující menší množství emisí škodlivin ve výfukových plynech. Nástupce se vůz dočkal v roce 2009.

Mercedes-Benz E-Class velká fotogalerie

Mercedes-Benz E-Class fotogalerie

Velice dobrého hodnocení ochrany posádky při nárazu dosáhl vůz v bariérových testech Euro NCAP. Prověrkou prošel sedan W211 a to už při svém uvedení na trh v roce 2002. Tehdy se hodnotila bezpečnost posádky a ohleduplnost k chodcům.

Bezpečnost dětí cestujících v zádržných systémech ještě samostatně bodována nebyla a tak máme k dispozici výsledky dvou disciplín. V té první, která zajímá motoristy především, udělal mercedes velice dobrý dojem.

Za ochranu posádky při nárazu si totiž připsal 33 bodů, což znamená plný počet hvězd – tedy pět. Za ohleduplnost při střetu s chodcem získal jen 4 body, které stačily pouze na jednu hvězdičku ze čtyř možných.Pozice na trhu
V nabídce ojetých vozů najdete mercedesů třídy E předchozí generace dostatek. Jasnou převahu mají vznětové motorizace, což je u automobilu této třídy pochopitelné. I pro zájemce o ojetinu je to dobrá zpráva, protože životnost turbodieselů Mercedes je většinou velice dobrá.

Ceny nejlevnějších automobilů se pohybují okolo 170 000 korun. Zhruba za tuto částku lze přitom sehnat sedan, za praktičtější kombi si musíte přibližně 30 000 Kč připlatit.Zpracování
Skutečně parádní disciplínou je pro Mercedes E volba a povrchová úprava materiálů, stejně jako precizní slícování jednotlivých částí. Díky tomu působí interiér vozu hodnotně a příjemně.

Tento dojem navíc mnohdy podtrhují prvky komfortní výbavy, jako je kožené čalounění. Patří sem také například elektrické nastavení volantu, který se zvedne při vypnutí zapalování, aby měl řidič více prostoru pro výstup z vozidla. U kombi zaujme i elektrická roletka zavazadelníku, jež samočinně vyjíždí při otevření víka a po uzavření zase sjede.

Interiér nabídne posádce dostatek místa jak vpředu, tak na zadních sedadlech. Sedačky přitom potěší pohodlím. Zavazadelník sedanu disponuje velmi pěkným objemem 540 litrů. Kombík nabídne dokonce 690 litrů!Jízda
Měkce naladění podvozek stojí za velice zdařilým tlumením nerovností. Po stránce komfortu je o posádku postaráno znamenitě. Ani větší nerovnosti vůz nerozhází, jen se přes ně přehoupne a jede dál.

Na druhou stranu má toto naladění vliv na velký náklon karoserie v zatáčkách a dřívější opuštění jízdní stopy. Mercedes E zkrátka není tak sportovní jako třeba BMW řady 5 a právě v zatáčkách to je dobře znát.

Jízdní vlastnosti „éčka“ bývají často nadhodnocovány asi kvůli jeho příslušnosti k vozům prémiových značek. V praxi pak poznáte, že se podvozek dostává na limit o něco dříve než třeba u audi nebo bavoráku.Motorizace
Mezi zážehovými motory nenajdete agregát, který by neměl na velké „éčko“ dostatek sil. I nejslabší benzinová pohonná jednotka totiž nabídne výkon 120 kW. Osmnáctistovce ukryté pod označením E200 totiž vydatně pomáhá kompresor.

Mezi turbodiesely najdeme taktéž řadu výkonných motorů. Dva z nich ale tak dobré nejsou. Jde agregáty E200 CDI o objemu 2,1 litru a výkonu 75 či 90 kW. Tedy, pořesnější by bylo říci, že se jedná o jeden motor nabízený ve dvou výkonových verzích. Zejména ve slabším provedení nejde o žádného atleta.

Zážehové motory: 1.8 16V/120 kW (E200 K), 1.8 NGT/120 kW (E200 NGT – na zemní plyn), 1.8 CGI/125 kW (E200 CGI), 1.8 16V/135 kW (E200 K), šestiválce 2.6 18V/130 kW (E240), 2.6 24V/150 kW (E230), 3.0 24V/170 kW (E280), 3.2 18V/165 kW (E320), 3.5 24V/200 kW (E350), 3.5 CGI/215 kW (E350 CGI), a osmiválce 5.0 24V/225 kW (E500), 5.4 24V/350 kW (E55 AMG Kompressor), 5.5 32V/285 kW (E500), 6.2 32V/378 kW (E63 AMG).

Vznětové motory: 2.1 CDI/75 kW (E200 CDI), 2.1 CDI/90 kW (E200 CDI), 2.1 CDI/100 kW (E200 CDI), 2.1 CDI/100 kW (E220 CDI), 2.1 CDI/110 kW (E220 CDI), 2.1 CDI/125 kW (E220 CDI), 2.1 CDI/150 kW (E250 CDI), pětiválec 2.7 CDI/130 kW (E270 CDI), šestiválce 3.0 CDI/140 kW (E280 CDI), 3.0 CDI BLUETEC/155 kW (E300 BLUETEC), 3.0 CDI/165 kW (E320 CDI), 3.2 CDI/130 kW (E280 CDI), 3.2 CDI/150 kW (E320 CDI), a osmiválce 4.0 CDI/191 kW (E400 CDI), 4.0 CDI/231 kW (E420 CDI).

NEJ motory

Dobrá volba: E270 CDI
Pětiválcový turbodiesel 2.7 CDI o výkonu 130 kW nemá tak příjemný zvuk jako šestiválce. Pochválit jej nemůžeme ani za menší vibrace. Na druhou stranu představuje ideální kompromis z hlediska výkonu a spotřeby. S autem si velice dobře poradí a přitom si neřekne ani o půl litru více než menší čtyřválce. Proti šestiválcovým agregátům má zase výhodu ve vyšších rychlostech, kdy si vystačí s menším přísunem paliva.

Nevhodný: E400 CDI a E420 CDI
Osmiválcový turbodiesel – spojení těchto slov zní zajímavě a lákavě. V praxi jde ale o pohonné jednotky s vysokým rizikem poruch. Odcházejí u nich turba i vstřikovače. Menší turbodiesely jsou nesrovnatelně spolehlivější, navíc i úspornější, a v případě pěti či šestiválců také disponují velkým výkonem.

Časté závady
Model W211 (S211) není zrovna žádný vzorňák. Tabulkově je hodnocen jako podprůměrně spolehlivý. Některé závady jsou přitom v elektronice. Častěji se vyskytují vůle v uložení stabilizátoru.

„Důležitý je stav jednotky brzd SBC, jež může být u vozidel s vysokým počtem ujetých kilometrů opotřebená. Pak vyžaduje výměnu,“ vysvětlije Jan Žilina, vedoucí manažer Auto Diskont. Setkat se lze i s vadným ložiskem kola nebo vůlemi na zadní nápravě. Ty mohou být důsledkem velkého zatěžování v kombinaci s kvalitou našich vozovek.

Největší slabinou vozu je automatická převodovka, jež nezřídka zlobí. Kde je spolehlivost čtyřstupňových automatů z legendární „stodvacetčtyřky“? Opravy přitom nejsou vůbec levné. Zástupce Auto Diskont upozorňuje také na další poruchy: „někdy se vyskytne závada termostatu, hrozí také praskání hadic turba u automobilů se vznětovým motorem.“

Milan Jirouš

5.6.2011 8:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist