Subaru Forester 2.0i Lineartronic: Sleduje silnici mezitím, co se pohodlně vezete

Modernizované velké SUV od Subaru přináší bezpečností systém EyeSight a řadu dalších šikovných prvků. Líbí se nám?

Foto: Lukáš Volšický

Subaru Forester je na trhu už dlouhá léta a řadí se k oblíbeným modelům. Přestože je současná generace na trhu už šestým rokem, Subaru patří k těm japonským značkám, které modernizují svá auta každým rokem, a Forester není výjimkou.

Nejdůležitějším prvkem poslední modernizace je jednoznačně systém EyeSight, s nímž jsme se mohli setkat už v předchozích vozech Subaru. Bezpečnostní systém využívající dvojice kamer umístěných pod horním okrajem čelního skla neustále monitoruje prostor před vozidlem a získaná data dál vyhodnocuje. Takzvané řidičovy druhé oči mají hned několik funkcí.

V první řadě je zde především kvůli bezpečnosti. Systém rozpoznává překážky před vozidlem a následně i reaguje. Když při jízdě před vámi zprudka zabrzdí auto, EyeSight takovou situaci vyhodnotí jako nebezpečnou a vyšle pokyn pro nouzové brzdění příslušným řídicím jednotkám. Čas od času se však stává, že se elektronika „lekne“ odbočujícího vozu před vámi a zbrkle zareaguje.

Druhou důležitou funkcí systému EyeSight je adaptivní tempomat s funkcí Lane Keep Asist udržující vůz ve zvoleném pruhu v rychlostech nad 50 km/h. Činnost adaptivního tempomatu lze nastavit stisknutím několika tlačítek na pravé straně volantu a Forester s převodovkou CVT následně jede zcela sám, přičemž umí popojíždět v kolonách.

Forester je ale jediným modelem v celé nabídce Subaru, který stále využívá klasickou pákou ovládanou ruční brzdu, takže řidiče při zastavení pípnutím vyzývá, aby stojící vůz zabrzdil a pak následně uvolnil, aby mohl pokračovat v jízdě.

A jaký je modernizovaný Forester jako takový? Do redakčního testu se nám dostal ve specifikaci 2.0i-L Executive Lineatronic ES. Vrcholný balíček výbavy pro danou motorizaci obsahuje tmavý kožený interiér, navigační systém se zobrazením couvací kamery, bezklíčový přístup, elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru a boční parkovací kameru. Ta je umístěná na spodní straně pravého vnějšího zrcátka a na menším displeji na palubní desce lze její pomocí sledovat prostor okolo předního kola. Dny odřených ráfků o obrubníky jsou tak minulostí.

Bezvadný výhled z vozidla byl důležitým úkolem japonských inženýrů a napomáhají mu rozměrná boční okna s nízko umístěnou spodní hranou, díky čemuž lze bez problému spatřit děti, které jsou nebezpečně blízko jedoucímu vozidlu.

O pohon se stará pro Subaru typický čtyřválcový boxer, který je v tomto případě vybavený atmosférickým plněním a dosahuje nejvyššího výkonu 150 koní. Po vzoru moderních trendů je spojený s převodovkou s plynule proměnitelným převodem (CVT), jež při běžné klidné jízdě nedává posádce vědět o své přítomnosti, a pohonem všech kol Symmetrical AWD.

Přestože motor neoplývá oslepujícím tabulkovým výkonem, v běžných rychlostech nabízí slušnou dynamiku. Její drobný úpadek přichází v rychlostech nad 100 km/h, což je způsobeno hlavně zvoleným převodovým ústrojím, které v automatickém režimu nedovolí motoru snadno dosáhnout vyšších otáček, při nichž má atmosférický motor plný výkon. Na mimoměstské předjíždění je vhodné přepnout převodovku do manuálního režimu s virtuálními převodovými stupni.

Forester ale exceluje při normální klidné jízdě. Vlivem měkkého houpavého nastavení podvozku je úžasně komfortní a svého řidiče si hýčká. Podvozek je výborně naladěný, ovládání jde s lehkostí a rozměry spolu s hmotností vozu se neprojeví ani na okreskách. Snadně ovladatelné auto projíždí zatáčky stabilně a s jistotou. A to i ve vyšších rychlostech.

Otázka na závěr tedy zní: Je současné Subaru Forester dobré auto? Když opomeneme horší dynamické vlastnosti ve vyšších rychlostech, vlastně mu nemáme co vytknout. Uvnitř hezké jednoduše tvarované karoserie se ukrývá bohatá komfortní a bezpečnostní výbava, která z moderního „lesníka“ dělá příjemné auto pro život, jež se nezastaví ani před nezpevněnými cestami a terénem.

4.10.2018 2:00| autor: Lukáš Volšický

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist