Subaru Forester 2.0D Active

Dieselový Forester dává asi nejvíce smyslu z celé modelové řady.

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Subaru Forester už známe moc dobře. Tentokrát tu ale konečně máme toto SUV i s povedeným plochým čtyřválcem, který spaluje naftu. Jedná se tedy o nejracionálnější volbu, pokud chcete Subaru Forester?

Subaru toho na Foresteru moc nezměnilo, vlastně vůbec nic, kromě onoho motoru. Jedná se tedy o SUV, které se nelekne ani náročnějšího terénu. Ostatně, celý Forester působí robustnějším dojmem než mnoho soupeřů. A naše zkušenosti dávají Foresteru za pravdu – tohle auto si poradí i s těžším terénem, aniž byste museli nějak výrazně zpomalovat ze strachu, že někde něco odpadne.

Protože se ale většina z nás pohybuje hlavně po silnici, terénní schopnosti jdou trochu stranou a začne se hledět hlavně na pohodlí, jízdní vlastnosti a provozní náklady. A právě kvůli tomu poslednímu je tu diesel.

Bez úsporného dieselového motoru se prodeje Subaru držely nad vodou jen díky úzkému spektru ortodoxních zákazníků, ale tentokrát lze věřit v přísun nových tváří ke značce. Symetrický pohon všech kol, dobré jízdní vlastnosti a image robustnosti totiž mohou nyní konečně ocenit i ti zákazníci, kteří úzkostlivě hledí na palivoměr a ukazatel spotřeby.

Diesel s protiběžnými písty má pod kapotou Foresteru výkon 147 koní při 3600 ot./min. a točivý moment 350 Nm od 1800 ot./min. Ačkoli motor trpí poněkud výraznějším turboefektem, jeho projev je kultivovaný a zvuk docela příjemný. A motoru nevadí ani vysoké otáčky. Jakmile se turbo roztočí, Forester nabírá rychlost docela přesvědčivě – zejména díky nakrátko poskládané převodovce. Ta jde sice poněkud ztuha, ale aspoň vypadá na to, že přežije všechno.

Spotřeba nafty se dá udržet kolem 7 litrů na 100 km, pokud se snažíte. Ale lepší bude počítat s osmičkou. No, s benzínovým Foresterem se pod 10 l/100 km dostanete jen výjimečně a ještě při velmi buddhistickém přístupu k plynovému pedálu. Pokud totiž například s Foresterem 2.5 Turbo zacházíte jako fundamentální muslim, palubní počítač na vás vyplivne číslo začínající dvojkou…

Forester by bylo příjemné auto, nebýt trochu zemědělského interiéru. Nejde ani tak o jeho design, ale spíš o celkový dojem kvality. Sice vypadá na to, že vydrží ránu kladivem, ale o to v dnešním světě silničních SUV už vůbec nejde. Soupeři nabízejí přijatelnější materiály.

Aspoň, že je Forester Diesel dobře vybaven. Nechybí tu velmi účinná klimatizace, elektrická okénka, tempomat (moc příjemná věc, která pomůže šetřit palivo a vaši pravou nohu) nastavitelný volant, solidní rádio s CD, vyhřívaná sedadla a další drobnosti zpříjemňující pobyt na palubě.

Testovaný dieselový Forester vás přijde na 842 300 korun včetně daně (kterou si můžete jako podnikatel samozřejmě odečíst) a ve výbavě má všechno, co můžete potřebovat. Pokud chcete robustní SUV, které se nelekne ani bahna, Forester je pro tento účel jako stvořený. A jestli s ním chcete jezdit i delší trasy, diesel bude tou nejrozumnější volbou. Subaru Forester 2.5T tak zůstane atraktivní jen pro velmi malou skupinu skalních příznivců, kteří neřeší náklady za benzín. Přitom i s dieselovým modelem dostanou poctivé Subaru s dobrými jízdními výkony a solidní průchodností lehčím terénem.

Dalibor Žák

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotySubaru Forester 2.0TD
0-100 km/h (s)10,4 s
Motor
Konstrukceplochý čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněníturbodmychadlo
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)1998
Kompresní poměr16,3:1
Vrtání x zdvih (mm)86 x 86
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)108 kW / 147 koní při 3600 ot./min.
Točivý moment (Nm)350 Nm při 1800 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)91 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)186 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)7,2 / 5,8 / 6,3
Objem nádrže (l)60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4560
Šířka (mm)1780
Výška (mm)1675
Rozvor náprav (mm)2615
Provozní hmotnost (kg)1615
Celková hmotnost (kg)2050
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2000
Zavazadlový prostor (l)450 - 1660
Ceny
Základní cena modelu833 800 Kč
4.8.2009 9:17| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist