Subaru Forester, Legacy a Outback

Silnější motory, nový design a nižší ceny. Faceliftované verze pro příští rok jsou na postupu a brzy jim přijde na pomoc i nová Impreza.

Ze všech aut z Japonska, které se na našem trhu prodávají, je Subaru po technické stránce i v jízdních projevech nejnápadnější a nejosobitější, což je spolu s klesajícími cenami hlavní důvod toho, proč je u nás tato značka na stálém, avšak v některých letech pomalém vzestupu. Díky nedávnému snížení cla o 7,1% ale udělala v tomto roce velký skok a po snížení cen a zavedení dalších slev jsou letošní prodeje v porovnání s předchozím rokem téměř dvojnásobné. Do konce tohoto roku očekává Subaru prodej šesti set až sedmi set aut a v 2006 se chce dokonce poprvé přenést přes tisícovku kusů.

K tomuto cíli si chce Subaru pomoci novými facelifty, které se nejviditelněji dotýkají Foresteru a Imprezy. Legacy a jeho terénní ekvivalent Legacy Outback nenesou na první pohled proti současnému stavu žádné větší změny. Oficiální podrobnosti o nové Impreze pro český trh se objeví až ke konci roku, i když její fotky jsou známé už od začátku léta. Detaily o Foresteru a obou verzích Legacy jsou ale k dispozici už dnes.

Největší technickou změnou u Foresteru a Legacy je zavedení nové generace atmosférického dvoulitrového motoru, který má variabilní časování a dvě vačky v hlavách (dohc) namísto jedné. V obou modelech se objeví stejný motor, avšak s poněkud odlišným charakterem a průběhem točivého momentu a výkonu, který nejlépe odpovídá zaměření jednotlivých verzí. Nárůst výkonu je opravdu výrazný a dvoulitrové modely posouvá na velice konkurenceschopnou úroveň. Zatímco předchozí dvoulitrový Forester měl 125 koní, v nové podobě má Forester 158 koní a Legacy dokonce 165 koní, čímž se stává nejsilnějším autem s atmosférickým dvoulitrem na trhu.

Dvoulitrový přeplňovaný motor se u Foresteru už objevovat nebude a jeho místo přebírá jediná silná verze motoru 2,5 l turbo. Jeho výkon je 230 koní a točivý moment 320 Nm, což v kombinaci s ručně řazenou pětistupňovou převodovkou stačí na zrychlení z nuly na sto za rovných šest sekund. Nejvyšší rychlost je 221 km/h. U Foresteru i Legacy se navíc objevují i nové automatické čtyř- a pětistupňové převodovky s možností sekvenčního řazení Sportshift.  

Pokud jde o nabídku motorů, vyšlo také najevo, že Subaru už dokončilo hlavní část vývoje svého vlastního dlouho očekávaného turbodieselu, který mu na evropském trhu citelně chybí. Pro některé natěšené zákazníky je právě nedostupnost naftového motoru v Subaru často jediným důvodem, proč končí v náruči jiné značky.

Jde o dvoulitrový boxer, což je samo o sobě výjimečné, protože jde o první motor tohoto typu na světě, navíc od firmy, která odjakživa staví pouze na benzínovém pohonu. Jeho příchod k nám ale zatím není vůbec jistý, a to hlavně z finančních důvodů, protože cena případných modelů s tímto motorem zatím vychází na nereálné částky. Pokud se na evropském trhu objeví, bude to podle vedení českého Subaru až kolem roku 2007.

Novinkou v zakulaceném Foresteru, ale i v obou řadách Legacy, je i satelitní navigace, která se už vyzná i na českých silnicích. Jde však o provizorní systém, který se do aut montuje až u nás. Oficiální navigaci přímo od výrobce bude Subaru dodávat až v modelovém roku 2007.   

Interiéry Foresteru i Legacy jsou nově v nabídce i ve světlém provedení a najdete v nich i menší změny na přístrojích a palubních deskách. Všechny ovládací prvky, včetně řízení, pedálů a převodovky, mají kvalitní zpracování a příjemný měkký chod, a tak zůstává jejich jedinou faktickou slabinou, a to jen v případě vyšších řidičů to, že volant lze seřizovat stále jen ve svislém směru, nikoli podélně. Pokud máte zrovna verzi s automatickou převodovkou, nevýhodu vůbec nepocítíte, protože vše zvládnete pravou nohou. S ručním řazením a nutností vložit do akce i levou nohu na spojce ale rychle přijdete na to, že mezi koleny a volantem by mělo být více místa. V nejvyšší poloze je volant už ve správné výšce, ale prožitek z jízdy by mohl být přeci jen kvalitnější, kdyby si mohl řidič vysunout volant k sobě a uvolnit více místa pro nohy. Menší postavy si ale na nic stěžovat nebudou.  

Další velkou novinkou pro rok 2006 bude faceliftovaná Impreza, ale o té budeme vědět víc až v následujících měsících.

Ceník nových modelů pro rok 2006:

 

Subaru Forester 2,0 X (158 koní)                                     od    678 800 Kč

Subaru Forester 2,5 XT (230 koní)                                   od    946 800 Kč

 

Subaru Legacy sedan 2,0 R (165 koní)                            od    768 800 Kč

Subaru Legacy sedan 3,0 R (245 koní)                            od 1 158 800 Kč

Subaru Legacy sedan 3,0 R Spec. B (245 koní)               od 1 348 800 Kč

 

Subaru Legacy kombi 2,0 R (165 koní)                            od    803 800 Kč

Subaru Legacy kombi 3,0 R (245 koní)                            od 1 193 800 Kč

Subaru Legacy kombi 3,0 R Spec. B (245 koní)               od 1 338 800 Kč

 

Subaru Legacy Outback 2,5i (165 koní)                           od    928 800 Kč

Subaru Legacy Outback 3,0 R (245 koní)                        od 1 319 800 Kč

Marek Nastoupil

16.9.2005 5:04

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist