Stařík uháněl v 50 let starém autě rychlostí 725 km/h! Pokořil tak rychlostní rekord svého otce

Solné pláně Boneville nejsou jen rodištěm absolutních rychlostních rekordů, ale mnohdy také místem zajímavých lidských příběhů.

Foto: Bonneville.com

V září roku 1960 pokořil Mickey Thompson pozemní rychlostní rekord vozidel s pístovým motorem – tehdy proslul jako první muž, který s koly na zemi pokořil hranici 400 mil za hodinu. Jeho vůz Challenger 1 překročil rychlost 406,6 mil za hodinu (tedy 654 km/h) a překonán byl až o pár let později s příchodem vozů poháněných proudovými motory. Nakonec se ale v roce 1965 našel pokořitel i v kategorii vozů spoléhajících na klasický pohon.

Rekord si přivlastnil Bob Summers s vozem Goldenrod, který Thompsona pokořil o „pouhé“ 4 kilometry v hodině. Thompson se samozřejmě nechtěl vzdát bez boje, a tak brzy začal pracovat na svém novém voze. Challenger II měl mít v Boneville premiéru v roce 1968. Celá událost však byla tehdy zrušena kvůli nepřízni počasí a Mickey nakonec za volant Challengeru II nikdy neusedl. Thomspon byl spolu se svou manželkou v roce 1988 zavražděn a jeho tehdy čtyřicetiletý syn Danny vůz uzavřel na dlouhá léta ve skladu, aniž by vůbec o návratu na solné pláně uvažoval.

Nakonec se ale Danny Thompson rozhodl v odkazu svého otce pokračovat. V roce 2003 se v Boneville připojil do klubu 200MPH (tedy mezi ty, kteří pokořili 320 km/h) a o dalších pět let později, se stal řidičem nejrychlejšího produkčního Fordu Mustang, se kterým dokázal překonat rychlost 402 km/h. Tento rekord měl rovněž i určitou symbolickou rovinu, protože s Fordem Mustang Mach 1 v roce 1969 závodil Mickey v závodech dragsterů.

To nejpodstatnější se ale odehrávat poté, co padlo rozhodnutí zrestaurovat a použít Challenger II. Při prvním pokusu v roce 2016 sice Danny v Boneville rozjel auto rychleji než jeho otec původní Challenger I, ale s pouhou desetinou míle za hodinu k dobru nešlo o příliš uspokojivý výsledek. Stále zde byly k překonání pozdější rekordy a zároveň vědomí, že Challenger II toho určitě dokáže zvládnout více.

A tak o dva roky později dovezl druhý srpnový víkend Danny vyladěný Challenger 2 na solné pláně znovu. Pod kapotou skrývá dva nitromethanem poháněné motory Hemi. Oba přitom produkují 2500 koní, které odděleně posílají každý na svou nápravu. S vozem, který měl mít premiéru před padesáti lety, se vydal téměř sedmdesátiletý Danny překonat rekord, o který byl jeho otec ochuzen. A povedlo se mu to velkolepě. Danny dosáhl maximální rychlosti 725 km/h a nový rekord má průměrnou rychlost ze dvou rozjížděk 722 km/h. Více než úctyhodný výkon na půl století starý vůz, co říkáte?

5.10.2018 12:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: Jalopnik.com

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist