Plagiáty veteránů v centru Prahy: Co jsou vůbec zač a proč teď mají velký problém?

Ve dvou uplynulých měsících se úředníci Magistrátu hl. m. Prahy ve spolupráci policisty České republiky, strážníky Městské policie a pracovníky Ministerstva dopravy zaměřili na důsledné kontroly pseudohistorických vozidel přepravujících turisty v centru města. Zároveň se v jejich hledáčku ocitly také tzv. Hop On Hop Off autobusy a Tschu-Tschu vláčky. Z celkem 58 vozidel byly zjištěny závady u 55 a pouhá 3 prošla bez závad.
obrazek1-1100x618.jpg Zdroj: Magistrát hlavního města Prahy

Mezi 25. červnem a 23. srpnem se konalo celkem 11 kontrolních dnů. Zaměřily se především na zajištění dodržování podmínek provozování silniční dopravy a provozu na pozemních komunikacích, kontroly technického stavu vozidel a dodržování veškerých právních předpisů souvisejících s podnikáním silniční motorové dopravy v centru Prahy. Doplňkově bylo u kontrolovaných vozidel prováděno mobilní měření emisí a mobilní vážení.

Nemilým překvapením byl technický stav některých vozidel. Výjimkou nebyl podomácku svařený rám auta, kolo, které drželo na jediném šroubu, zpětná zrcátka z motorek, zcela nefunkční světlomety nebo zkrácená sedadla, absence airbagů a bezpečnostních pásů. Zajímavý je i fakt, že některá pseudohistorická auta byla registrována jako klasické auto, blíže neurčené lesnické a zemědělské stroje (traktor a sněžná rolba) nebo šestimístný motocykl s pohonem LPG. To policie mimo jiné řešila také podnětem na Ministerstvo dopravy k dozorování příslušné stanice TK.

„Kontrolami jsme chtěli zajistit bezpečnost a dodržování veškerých předpisů souvisejících s povahou podnikání, kterou autobusy a pseudohistorická vozidla provozují. Pro všechny platí stejná pravidla, která musí všichni bez výjimek dodržovat, to samé platí i pro dodržování emisních norem,“ říká náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr a pokračuje: „Chtěl bych poděkovat jednotce měření emisí Ministerstva dopravy, Policii České republiky a pracovníkům odboru dopravy Magistrátu hlavního města Prahy za příkladnou a zodpovědnou práci.“

Bylo kontrolováno celkem 58 vozidel, přičemž u 55 byly zjištěny závady a pouhá tři prošla bez závad. Deseti vozidlům byla přímo na místě zakázána další jízda a byly odtaženy odtahovou službou pro nebezpečné a ohrožující závady, jedno vozidlo bylo zajištěno službou kriminální policie a odtaženo odtahovou službou pro nejasnou identifikaci, absence značení identifikačního čísla vozidla VIN a 22 vozidlům byla po provedení kontroly technického stavu zkrácena a omezena platnost technické kontroly na dobu 30 dnů, během kterých musí závady odstranit a absolvovat novou STK. Pokud toto neučiní, platnost kontroly zaniká zcela. Podrobnější výsledky kontrol jsou k dispozici na níže uvedeném linku.

„Na Praze 1 nepodporujeme turistický balast, je to jeden z největších problémů, který v městské části máme. Doprava spojená s turismem zatěžuje pražskou památkovou rezervaci a oceňuji snahu o dodržování platných pravidel a omezení těchto nežádoucích fenoménů,“ dodává radní pro dopravu Prahy 1 David Skála.

Kontroly budou pokračovat do konce letní sezóny a podrobné výsledky veřejnost obdrží v průběhu října včetně dosavadního vyhodnocení podnětů na Ministerstvo dopravy a zahájených správních řízení.

30.8.2019 6:00| autor: Tisková zpráva | zdroj: Magistrát hlavního města Prahy

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist