Testování Mercedesů na autentických záběrech z 60. let: Auta létala vzduchem

Bezpečnost vozů byla důležitým cílem velkých automobilových výrobců už před více než padesáti lety.
classic_historie_passive-sicherheit-mit-zukunft__07c240_73_2560x1440-2560x1440-1100x618.jpg Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je důležitou hvězdou na nebi automobilového průmyslu a patří k největším průkopníkům v oboru bezpečnostních technologií. Legendární Mercedes-Benz třídy S generace W116 byl dokonce prvním sériově vyráběným automobilem, jehož brzdový systém byl vybavený elektronicky ovládaným systémem ABS.

Inženýři Mercedesu se ale zajímali o bezpečnost automobilů už mnohem dříve. Archivní televizní reportáž z poloviny šedesátých let ukazuje způsoby, jejichž pomocí Mercedes-Benz testoval nové modely. Konstruktéři se soustředili na aktivní i pasivní bezpečnost, aby minimalizovali počet zranění a úmrtí při haváriích a nehodách.

Ve zlaté éře Mercedesů ale neexistovaly aktivní bezpečnostní systémy tak, jak je známe dnes. Inženýři Mercedesu neměli k dispozici bezpečností systémy a asistenty řízené počítačem, takže museli vynaložit veškeré úsilí na vývoj kvalitního podvozku, díky němuž auta zůstala dobře ovladatelná i při rychlých úhybných manévrech.

Mercedesky musely být bezpečné i při různých nárazech, takže procházely různorodými zkouškami. Kromě čelních nárazů a nárazů zezadu byly simulovány i nehody, při nichž auto vzlétlo do vzduchu pomocí rampy a následně dopadlo na tvrdou zem. Podobný druh havárie se může stát například při rychlé jízdě na dálnici.

Reportáž navíc ukazuje, že ačkoliv se vozy při nárazech řízeně deformují, skelet kabiny karoserie zůstává pevný. Přibližně takto vypadaly začátky vývoje automobilové bezpečnosti.

16.8.2019 1:54| autor: Lukáš Volšický | zdroj: Autoweb.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist