Test Mercedes-Benz C 220 d All-Terrain pohledem ženy: Nenápadnost, která jde ruku v ruce s praktičností

Když máte Mercedes není třeba dokazovat celému světu, že na to máte. Stačí zvolit design uhlazeného charakteru ve spojitosti s lehkým oplastováním, zvednutým podvozkem a pohonem čtyř kol, a máte společníka, který vás vyveze jak na obchodní jednání, tak s rodinou na chalupu uprostřed lesa.
thumbnail_20220920_105556-1100x618.jpgCelá galerie 17 Zdroj: Simona Svátková

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 9.2

Vizuální lehkost

Jinakost vizuálu All-Terrainu je hlavně patrná při pohledu zepředu. Typické logo ve tvaru hvězdy obtekává maska chladiče s jednou lamelou a chromovanými ozdobnými prvky. Terénní charakter vozu pak tkví ve specifickém předním nárazníku a optické ochraně proti podjetí v chromu. Potom už je vše jako ve výbavě Avantgarde, která je typická svými lesklými černými prvky.

Ústředním prvkem auta jsou pak samotná kola z lehkých slitin, která lícují s vnějších konturou auta, a rozšířené obložení podběhů, které designéři z Mercedesu implementovali na přední blatník, zadní podběhy kol a též zadní boční stěnu.

Co stojí za zmínku jsou světlomety, které oplývají funkcí Digital Light, která vám extrémně dobře vykrývá vozidlo, za kterým jedete, takže i když máte zapnuté dálky (automaticky), nikoho jimi neobtěžujete, protože ono „vykrývání“ je opravdu naladěno s takovým citem, že vás to až překvapí. Jízda v noci je vážně něco!

Velkorysý charakter

Interiérově je tenhle mazlík zvládnutý na jedničku, a proto vás uvítá pohodlí ve formě sedaček potažených syntetickou kůží Artico v hnědo-oranžové barvě. Tato barva se prolíná i do výplně dveří, kde tak příjemně ladí s černo-chromovaným obložením, které protíná vlastně celou přístrojovou desku.

Hodně futuristicky působí výdechy klimatizace, a to díky chromovánu lemování. No a pak tu máme kontroverzní lesklé materiály včetně klavírního laku. Všechno to působí maximálně prémiově, nicméně si dovede představit ty nešťastné výrazy po tom, co kamkoliv sáhnete, necháváte svůj otisk, který by stačil na vyřešení případu vraždy.

Pak tu máme dvojici rozměrných obrazovek. Ta v přístrojovém štítu měří 12,3 palce a zobrazuje standardní informace. Vertikálně položená obrazovka uprostřed středového tunelu nabízí bohatou nabídku „legrace“. Doporučujeme si s ní hrát hlavně spolujezdci, protože jako řidiče vás zaujme natolik, že byste mohli ztratit kontakt se silnicí, a to nikdo z vás nechce…

Naštěstí tu máme hlasové ovládání, které vám pomůže například zjistit informace typu jaké je venku počasí, najít nejbližší restauraci, nebo když se „slečny“ zeptáte na konkurenční BMW, řekne vám svůj celkem milý názor. Vtípků je v systému schovaných několik.

Tenhle kousek vám též nabídne bohatý prostor. Vpředu sedíte jak králové, vzadu jako princové/princezny a dozadu lze naložit i menšího draka a nějaké ty meče, protože 490 litrů je celkem velkorysá velikost zavazadelníku.

Úspornost s dynamikou

Volič automatické převodovky pak nenajdete ve středovém tunelu, ale jak je pro Mercedes už hezkých pár dekád typické, jako páčku pod volantem, což někdy může působit lehce matoucím dojmem, ale zvyknete si (v jiných autech pak budete mít tendenci řadit pod volantem – tzn. tohle řešení je silně návykové a příjemné).

Hurá, zařadit D a vyrazit. Od tohohle německého dieselového elegána nečekejte nic jiného než kultivovaný projev, který je nejvíc patrný při standardní jízdě, kdy se nesnažíte tlačit na pilu, ale vychutnáváte si to pohodlí a požitek z jízdy.

Né že by Meďour za to neuměl vzít, ale k tomuhle autu se to prostě nějak nehodí. Odpustíme mu i jakýsi výkyv při opětovném rozjíždění po zastavení, který má cukavý náběh.

Výmoly a nerovnosti nejsou žádný problém, protože se světlá výška vozu zvětšila o 40 mm. Auto perfektně drží, neuskakuje ani při kluzkém povrchu díky pohonu všech kol a prostě vám dá pocit extrémního bezpečí. Musí si přeci poradit i s trošku náročnějším terénem typu šotoliny.

No a za kolik jsme jezdili? Kombinovaná spotřeba nás vyšla na 5,7 l/100 km, a fakt, že má nádrž udávanou na cca 1 000 km je jen příjemný bonus.

Koráb zvládl svou misi obstojně a musím říct, že mě neskonale potěšil svými klidnými jízdními projevy a ani velikost mi problém nedělala. Doporučuji všem, kteří mají rádi luxus, ale nemusí ho dokazovat tím, že si koupí rychlý sporťák. Méďa je lepší. Distingovanější a prostě tak nějak milejší.

6.10.2022 11:43| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist