Mercedes-AMG C 63 má po faceliftu. Zadní pneumatiky usmaží ještě rychleji!

Rodina modelů Mercedes-AMG C 63 se stala bestsellerem díky výkonným motorům V8, fascinující jízdní dynamice a originálnímu designu. Sedan, kombi, kupé a kabriolet přicházejí nyní na start s ještě ostřejším exteriérem, modernizovaným interiérem a ještě vyšší úrovní agility.
titulka-20-1100x618.jpgCelá galerie 15 Zdroj: archiv redakce

Foto: Mercedes-AMG

C 63 je základním kamenem nabídky značky Mercedes-AMG. Řidiči a fanoušci tento model milují, protože je ve svém segmentu jedinečný. Jeho charakteristickým znakem je silný osmiválec V8, který patří nepochybně k identitě značky AMG. Kromě toho nabízí rozmanité možnosti individualizace díky čtyřem karosářským verzím, dvěma výkonovým variantám a rozsáhlé nabídce výbavy na přání.

Rychle řadící převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, elektronicky řízený diferenciál zadní nápravy a devítistupňový protiprokluzový systém AMG TRACTION CONTROL (v modelu C 63 S) posouvají podélnou a příčnou jízdní dynamiku na novou úroveň. Ještě více potěšení z jízdy zaručuje také AMG DYNAMICS. Tato funkce integrovaného řízení jízdní dynamiky rozšiřuje funkce
systému ESP® o přesně dávkované rozdělování hnací síly na zadní nápravě (tzv. „torque vectoring“), a zvyšuje tím agilitu při současném zachování vysoké stability.

Nový C 63 vyvolává větší emoce také svým vzhledem. Specifická maska chladiče AMG umocňuje identitu značky a působivý vzhled. Interiér profituje ze zcela digitálního panelu přístrojů, dodávaného na přání, se speciálními ukazateli AMG. Nabídku završuje nová generace volantů AMG.

Až šest jízdních režimů pro individuální zážitky z jízdy

Jízdní vlastnosti nového modelu C 63 lze modifikovat prostřednictvím systému AMG DYNAMIC SELECT s režimy „Kluzký povrch“, „Komfort“, „Sport“, „Sport+“, „RACE“ (v modelu C 63 S) a „Individual“. Přitom se mění důležité parametry, jako jsou reakce motoru a převodovky, charakteristika řízení, tlumení nebo úroveň zvuku výfukové soustavy. Výběr režimu probíhá prostřednictvím kolébkového spínače na středové konzole a je vizualizován na panelu sdružených přístrojů a multimediálním displeji.

S adaptivními tlumiči: podvozek AMG RIDE CONTROL

Podvozek AMG RIDE CONTROL s vinutými pružinami a nastavitelnými, elektronicky řízenými tlumiči nabízí v modelu C 63 sportovní jízdní dynamiku i mimořádný jízdní komfort pro cestování na dlouhé vzdálenosti, který je pro značku typický. Základem je vyspělé zavěšení kol se čtyřprvkovou nápravou vpředu a zadní nápravou s prostorově uspořádanými rameny. Specifická kinematika a elastokinematika AMG s nově vyvinutými komponenty zaručuje vysokou stabilitu nastavení geometrie a zavěšení kol při dynamickém průjezdu zatáčkou.

Samosvorný zadní diferenciál: optimální trakce, i na závodním okruhu

Všechny modely C 63 a C 63 S jsou standardně vybaveny elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem zadní nápravy, který vylepšuje trakci a jízdní dynamiku minimalizací prokluzu vnitřního kola v zatáčkách. Díky lepší trakci může řidič dříve akcelerovat ze zatáčky. Při brzdění z vysoké rychlosti zůstává vozidlo stabilnější, samosvorný diferenciál navíc zlepšuje trakci i při zrychlení z klidu. Největší výhodou elektronicky řízeného samosvorného diferenciálu zadní nápravy je mimořádně citlivá a rychlá regulace. Limity se tím posunou ještě více vzhůru a řiditelnost na limitu se
zlepší.

Jedinečná nabídka v segmentu s motorem V8 Biturbo

Všechny čtyři karosářské varianty jsou nabízeny v základní verzi i ve verzi S. Osvědčený motor AMG 4,0 litru V8 Biturbo v nich poskytuje nejvyšší výkon 350 kW (476 k) nebo 375 kW (510 k), maximální točivý moment činí 650 nebo 700 N.m. Zrychlení z nuly na 100 km/h absolvuje C 63 S v závislosti na karosářské verzi již za 3,9 sekundy, C 63 za 4,0 sekundy. Nejvyšší rychlost činí u verzí C 63 S sedan a kupé 290 km/h, u verzí C 63 S kombi a kabriolet 280 km/h a u všech variant C 63 250 km/h (vždy elektronicky omezená). Na přání je i pro C 63 nabízeno zvýšení nejvyšší rychlosti.

V8 Biturbo je úzce příbuzný s motorem modelu Mercedes-AMG GT

Čtyřlitrové osmiválce s přeplňováním dvěma turbodmychadly nalézají uplatnění již v mnoha vysokovýkonných vozidlech AMG. Jejich charakteristickým znakem je uložení obou turbodmychadel mezi řadami válců do V místo na jejich vnější straně. Hlavní výhodou této konstrukce jsou kompaktní rozměry motoru a optimální reakce.

Sedadla Performance s rozšířenými funkcemi

Na přání dodávaná sedadla AMG Performance nabízejí tělu nejlepší možnou oporu při dynamické jízdě díky speciálně tvarovaným bočním polštářům sedáků a opěradel. Na přání lze boční polštáře dokonale přizpůsobit konturám těla pomocí integrovaných vzduchových komor. Sedadla Performance kromě toho propůjčují interiéru jedinečný sportovní charakter díky integrovaným opěrkám hlavy. Sedadla Performance jsou nejen vyhřívaná, ale ve spojení s čalouněním kůží nyní také ve třech stupních klimatizovaná. U kabrioletu mohou být sedadla na přání vybavena navíc také funkcí vyhřívání oblasti krku AIRSCARF. Sedadla AMG Performance se dodávají se všemi druhy čalounění.

9.8.2018 10:00| autor: Autoweb.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist