Mercedes-Benz C 220 BlueTec Kombi (2015)

Mercedes-Benz třídy C s karoserií kombi a turbodieselem pod kapotou bude patřit mezi mainstreamové modely, není ale auto jako auto. Při specifikaci vozu je třeba dbát zvýšené pozornosti hlavně při volbě podvozku.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 8

Radosti

Kultivovaný a úsporný motor; atraktivní vzhled; pohodlnější než vzduchový…

Starosti

…avšak stále velmi tuhý podvozek; místy kvalita zpracování; váhavá převodovka


Pro kombíky s trojcípou hvězdou ve znaku jsem měl vždycky slabost a myslím, že nebudu daleko od pravdy, když prohlásím, že jsou pro Mercedes-Benz do jisté míry obchodní značkou – od starých hranatých dělníků po moderní zběsilé überstěhováky s logem AMG. Mercedes-Benz C 220 BlueTec Kombi se mi ale líbí z jiného důvodu. Má v sobě trochu toho šmrncu a zároveň jemné elegance, a přitom se kombi nepodobobá větší S-Klasse tolik jako sedan. Chápu, že to někdo může vidět jinak, a proto nechám posouzení designu na každém zvlášť a vrhnu se na interiér.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Interiér

Tady ovšem budou moje dojmy také velmi subjektivní. Posouzení vzhledu opět nechám na vás, co ale z fotografií zřejmě nepoznáte, to je kvalita zpracování. Líbí se mi, jak interiér vypadá, nelíbí se mi, jak je vyrobený. To platí zejména o lesklých plastech nebo o přihrádce vpředu na středovém tunelu, na které nejvíce poznáte, že se tu šetřilo. Zkrátka z interiéru necítím tu neprůstřelnou kvalitu, jakou bych od značky této pověsti čekal. Zvlášť, když si vzpomenu na předchozí generaci. Ovšem co se týče prostoru, tak to je všechno v pořádku. Ve všech směrech a na všech místech je ho dostatečné množství a zavazadlový prostor o objemu 490 litrů sice neohromí, díky příkladnému tvarování je ovšem dobře využitelný a vysouvací roletka je také praktická.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohon

Pod kapotou se usídlil naftový řadový čtyřválec o objemu 2,1 litru, výkonu 170 koní a točivém momentu 400 Nm. Předpokládám, že právě tohle bude opět jedna z nejprodávanějších verzí a je tedy jedině dobře, že se mezigeneračně zapracovalo na odhlučnění a kultivovanosti. Za běžných okolností o něm téměř nevíte, výrazněji se ozve až při požadavku na vyšší výkon. Toho přitom podává slušné množství. Škoda jen, že Mercedes kompletně rezignoval na naftové šestiválce, protože jeden takový by autu moc slušel, stejně jako trochu méně váhavá převodovka. Ta sice již tradičně řadí hladce směrem nahoru, manuální pokyn k podřazení však bere velmi nelibě, obzvlášť, pokud signálů ke změně převodu směrem dolů vyšlete víc. Pokyn od vaších prstů k řídicí jednotce putuje snad holubí poštou a navíc se ještě dočkáte cuknutí.

„Mezigeneračně se zapracovalo především
na odhlučnění a kultivovanosti motoru.“

Spotřeba

Od tohoto motoru můžete očekávat i příznivou spotřebu paliva. Ve městě si rozhodně řekne o víc než papírových 5,3 l/100km, do sedmi a půl litru se však pohodlně vejdete. Mimoměstských 3,8 l/100 pochází také z říše fantazie, k pěti litrům se ale rozvážnou jízdou po okreskách dostanete. Dálniční provoz zákonným limitem pak znamená spotřebu šest litrů.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ovladatelnost

Sportovní podvozek snížený o 15 mm a velká 18″ kola autu sice moc sluší, ale jistě tušíte, že jízdnímu komfortu nepřidávají. Přitom se nezdráhám prohlásit, že sportovní odpružení funguje o malinko lépe než vzduchové. Při pomalé jízdě třeba po městské dlažbě sicé mé pocity hraničily s utrpením, jakmile jsem se ale vydal na rozbitou silnici, se zvyšující se rychlostí začal podvozek fungovat lépe. Najednou byl klidnější, méně odskakoval a díky vysoké přilnavosti spolu s čistou vyvážeností klasické koncepce začala být svižná jízda do jisté míry zábavná.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

Už z principu ale tohle auto sportovní být nemůže. Motor společně s převodovkou vybízejí spíš ke klidné jízdě, proto jsem toho názoru, že o palec menší kola a bezpříplatkový komfortní podvozek jsou tou správou cestou. Pak byste navíc ještě k prostornosti dostali i pohodlí a rázem měli dobrý rodinný křižník. Více než kdy jindy platí, že nejvíce pozornosti při specifikaci svého vozu věnujte právě podvozku.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)2143
Kompresní poměr16,2 : 1
Převodovkasedmistupňová automatická
Poháněná kolazadní
Podvozek
Pneumatiky vpředu225/45 R18
Pneumatiky vzadu225/45 R18
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)125 / 170 v 3000 - 4200
Točivý moment (Nm)400 v 1400 - 2800
0-100 km/h (s)7,6
Nejvyšší rychlost (km/h)229
Spotřeba paliva (l/100 km)5,3 / 3,8 / 4,4
Objem nádrže (l)41
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4702
Šířka (mm)1810
Výška (mm)1457
Rozvor náprav (mm)2840
Provozní hmotnost (kg)1690
Celková hmotnost (kg)2190
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1800
Zavazadlový prostor (l)490
Ceny
Základní cena modelu848 210,- Kč (C 160 129 k)
Základní cena test. verze1 017 610,- Kč (C 220 BlueTec 170 k)
Cena testovaného vozu1 083 803,- Kč (C 220 BlueTec 170 k aut.)
22.12.2015 9:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist