autoweb.cz > Mercedes-Benz > Mercedes-Benz C 220 BlueTec Kombi (2015)
Mercedes-Benz C 220 BlueTec Kombi (2015)
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 9
Praktičnost 9
X-Factor 6
Celkové hodnocení 8
Radosti
Kultivovaný a úsporný motor; atraktivní vzhled; pohodlnější než vzduchový…
Starosti
…avšak stále velmi tuhý podvozek; místy kvalita zpracování; váhavá převodovka
Pro kombíky s trojcípou hvězdou ve znaku jsem měl vždycky slabost a myslím, že nebudu daleko od pravdy, když prohlásím, že jsou pro Mercedes-Benz do jisté míry obchodní značkou – od starých hranatých dělníků po moderní zběsilé überstěhováky s logem AMG. Mercedes-Benz C 220 BlueTec Kombi se mi ale líbí z jiného důvodu. Má v sobě trochu toho šmrncu a zároveň jemné elegance, a přitom se kombi nepodobobá větší S-Klasse tolik jako sedan. Chápu, že to někdo může vidět jinak, a proto nechám posouzení designu na každém zvlášť a vrhnu se na interiér.
Interiér
Tady ovšem budou moje dojmy také velmi subjektivní. Posouzení vzhledu opět nechám na vás, co ale z fotografií zřejmě nepoznáte, to je kvalita zpracování. Líbí se mi, jak interiér vypadá, nelíbí se mi, jak je vyrobený. To platí zejména o lesklých plastech nebo o přihrádce vpředu na středovém tunelu, na které nejvíce poznáte, že se tu šetřilo. Zkrátka z interiéru necítím tu neprůstřelnou kvalitu, jakou bych od značky této pověsti čekal. Zvlášť, když si vzpomenu na předchozí generaci. Ovšem co se týče prostoru, tak to je všechno v pořádku. Ve všech směrech a na všech místech je ho dostatečné množství a zavazadlový prostor o objemu 490 litrů sice neohromí, díky příkladnému tvarování je ovšem dobře využitelný a vysouvací roletka je také praktická.
Pohon
Pod kapotou se usídlil naftový řadový čtyřválec o objemu 2,1 litru, výkonu 170 koní a točivém momentu 400 Nm. Předpokládám, že právě tohle bude opět jedna z nejprodávanějších verzí a je tedy jedině dobře, že se mezigeneračně zapracovalo na odhlučnění a kultivovanosti. Za běžných okolností o něm téměř nevíte, výrazněji se ozve až při požadavku na vyšší výkon. Toho přitom podává slušné množství. Škoda jen, že Mercedes kompletně rezignoval na naftové šestiválce, protože jeden takový by autu moc slušel, stejně jako trochu méně váhavá převodovka. Ta sice již tradičně řadí hladce směrem nahoru, manuální pokyn k podřazení však bere velmi nelibě, obzvlášť, pokud signálů ke změně převodu směrem dolů vyšlete víc. Pokyn od vaších prstů k řídicí jednotce putuje snad holubí poštou a navíc se ještě dočkáte cuknutí.
„Mezigeneračně se zapracovalo především
na odhlučnění a kultivovanosti motoru.“
Spotřeba
Od tohoto motoru můžete očekávat i příznivou spotřebu paliva. Ve městě si rozhodně řekne o víc než papírových 5,3 l/100km, do sedmi a půl litru se však pohodlně vejdete. Mimoměstských 3,8 l/100 pochází také z říše fantazie, k pěti litrům se ale rozvážnou jízdou po okreskách dostanete. Dálniční provoz zákonným limitem pak znamená spotřebu šest litrů.
Ovladatelnost
Sportovní podvozek snížený o 15 mm a velká 18″ kola autu sice moc sluší, ale jistě tušíte, že jízdnímu komfortu nepřidávají. Přitom se nezdráhám prohlásit, že sportovní odpružení funguje o malinko lépe než vzduchové. Při pomalé jízdě třeba po městské dlažbě sicé mé pocity hraničily s utrpením, jakmile jsem se ale vydal na rozbitou silnici, se zvyšující se rychlostí začal podvozek fungovat lépe. Najednou byl klidnější, méně odskakoval a díky vysoké přilnavosti spolu s čistou vyvážeností klasické koncepce začala být svižná jízda do jisté míry zábavná.
Verdikt
Už z principu ale tohle auto sportovní být nemůže. Motor společně s převodovkou vybízejí spíš ke klidné jízdě, proto jsem toho názoru, že o palec menší kola a bezpříplatkový komfortní podvozek jsou tou správou cestou. Pak byste navíc ještě k prostornosti dostali i pohodlí a rázem měli dobrý rodinný křižník. Více než kdy jindy platí, že nejvíce pozornosti při specifikaci svého vozu věnujte právě podvozku.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 2143 |
Kompresní poměr | 16,2 : 1 |
Převodovka | sedmistupňová automatická |
Poháněná kola | zadní |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 225/45 R18 |
Pneumatiky vzadu | 225/45 R18 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 125 / 170 v 3000 - 4200 |
Točivý moment (Nm) | 400 v 1400 - 2800 |
0-100 km/h (s) | 7,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 229 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,3 / 3,8 / 4,4 |
Objem nádrže (l) | 41 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4702 |
Šířka (mm) | 1810 |
Výška (mm) | 1457 |
Rozvor náprav (mm) | 2840 |
Provozní hmotnost (kg) | 1690 |
Celková hmotnost (kg) | 2190 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1800 |
Zavazadlový prostor (l) | 490 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 848 210,- Kč (C 160 129 k) |
Základní cena test. verze | 1 017 610,- Kč (C 220 BlueTec 170 k) |
Cena testovaného vozu | 1 083 803,- Kč (C 220 BlueTec 170 k aut.) |