Mercedes-Benz C200 CDI Activity

Je Mercedes-Benz třídy C rovnocenný rival pro BMW řady 3 a nebo nemá šanci?
  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Mercedes nám zapůjčil k testování akční model Activity, který je určen pro ty, kteří si mohou odečíst DPH. Vyplatí se a nebo je lepší se podívat ke konkurenci, konkrétně řečeno třeba k BMW na model 318d a nebo k Audi na 2.0 TDI?

Nejblíže mají k sobě Mercedes a BMW už díky své koncepci s motorem vpředu podélně a pohonem zadních kol. Tak je porovnejme společně, neboť s BMW 318d Touring mám také delší zkušenost.

Jako první výhoda pro Mercedes se jeví to, že si můžete i nejslabší diesel v nabídce objednat s automatickou převodovkou. Jestli chcete BMW s dieselovým motorem a automatem, musíte si připlatit za výkonnější model 320d.

Mercedes Benz třídy C fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mercedes Benz třídy C fotogalerie

Mercedes třídy C udělal od minulé generace obrovský krok vpřed. Je to znát na celém autě. Třída C už konečně působí tak, jak má Mercedes působit. Jenže to možná platí o všech ostatních Mercedesech třídy C, ale rozhodně ne o testovaném exempláři. První věc, která mě zarazila, byla hlučnost a vibrace pohonné jednotky. Ani po zahřátí nezmizel rachot, který je typický pro produkty koncernu Volkswagen. Při ustálené rychlosti na dálnici, okolo 120 km/h, sice motor neslyšíte, ale při každém pokusu o akceleraci se velmi nepříjemně rozduní. Také celou cestu vysílá do celého auta jemné, ale intenzivní vibrace, ze kterých vás budou po hodině jízdy brnět prsty.

Automatická převodovka byla také obrovským zklamáním. Řídil jsem už mnoho mercedesů s automatem a tohle byl ten ze všech nejhorší. Převodovka je neochotná, zmatená a cuká při každém zařazení. Ani přepnutí do sportovního módu nic nevyřeší, jen nechá zbytečně vytáčet motor nad hranici 4200 ot/min. A tam už se nic neděje. Dokonce ani v manuálním módu převodovka nefungovala. Podřazovat se jí ještě jakž takž chtělo, ale při každém impulzu k zařazení vyšší rychlosti trvalo převodovce tak dvě až čtyři sekundy, než změnila rychlost. A někdy třeba vůbec. Řešením, jak se vyvarovat cukání a neochoty převodovky byla ustálená akcelerace na přibližně 75 % polohy plynového pedálu. Jenže tohle je prostě špatně. Převodovka v Mercedesu se má přizpůsobit vám a ne vy jí.

No, zatím to pro Mercedes C200 CDI nevypadá moc dobře. Motor je slabý a hlučný, převodovka neochotná a spotřeba se pohybuje tam, kde by se nacházela s benzínovou C200 kompresor, tedy okolo 9 litrů. Naštěstí ale opouštím dálnici a sjíždím na oblíbenou okresku. A tady Mercedes ožije. Ano, převodovka vás bude rozčilovat, ale časem si najdete rytmus, který sedí vám i převodovce a začne spolupracovat. Mercedes se velmi ochotně vrhá do první zatáčky. Řekl bych až příliš ochotně na něco, co má být pohodlným a uvolněným křižníkem silnic první třídy a dálnic. Krásně cítíte, jak s vámi spolupracuje pohon zadních kol a jak se auto chová neutrálně. Volant je zpočátku nekomunikativní, ale když přitlačíte na pilu, začne vám posílat do dlaní aspoň ty nejdůležitější informace. Brzdy vás také nezklamou. Pedál má velmi progresivní a čitelný chod, nepůsobí přeposilovaně.

Ale zpět ke srovnání s BMW řady 3. Na dálnici to bylo vyrovnané, možná bych se přiklonil k těsnému vítězství mercedesu. Ale na okreskách se role obrací. Mercedes je zvládá na výbornou, jenže BMW k tomu přidává ještě něco navíc. Pokud jedete uvolněně, rozdíl mezi oběma auty nepoznáte. Ale jakmile přidáte a začnete se blížit k limitům, Mercedes znejistí. Mám takový pocit, že se u Mercedesu snažili vyrovnat neutrálnímu charakteru BMW tak vehementně, až to přehnali. Zkusím to popsat srozumitelně. Představte si krásnou pravotočivou zatáčku, kterou pojedete tak osmdesát bezpečně, ale rychle a stovkou na limitu. Do té osmdesátky budou obě auta vyrovnaná, stabilní a přesná. Ale když se budete blížit stovce, mercedes ne a ne najít apex. V BMW zatočíte, těsně před apexem přidáte plyn, trefíte ho s chirurgickou přesností a těsně za ním cítíte, jak se řízení narovnává, pohon zadních kol vás tlačí, ze zatáčky vyjedete ideální stopou a máte pocit z dobře vykonané práce. A tak to uděláte na stejném místě stokrát za sebou naprosto stejně. V Mercedesu zatočíte, auto se rychle stočí a vy musíte korigovat, protože místo apexu byste trefili patník. A celou dobu, co projíždíte zatáčku, musíte provádět jemné korekce volantem, abyste auto udrželi v ideální stopě. Mercedes prostě nepůsobí tak přesně a vyváženě jako BMW.

Ale nezoufejte. Pokud budete jezdit normálně, obě auta jsou si tak blízká, že to bude čistě záležitostí osobních preferencí, které si vyberete. Doporučuji si obě auta vyzkoušet, nejlépe těsně po sobě. Možná vás může odradit zpočátku neintuitivní ovládání v Mercedesu, ale na to si po pár hodinách zvyknete a nakonec vám přijde celkem přirozené. Polohu za volantem a nastavení sedačky si najdete snadno, jenom by volant mohl mít menší průměr. Ostatní prvky v interiéru Mercedesu C jsou více než ucházející. Působí kvalitně a odolně, chod ovladačů je přesný a jistý. Ovšem kromě sdruženého ovladače pod volantem, který při každém vypnutí blinkrů zadrnčí. Ale jinak si není na co ztěžovat, ani na objem zavazadlového prostoru. Jen nebýt té hnusné, odporné, drnčící a nevkusné daňové přepážky.

A jak tedy srovnat Mercedes C200 CDI a BMW 318d v základních oblastech? Obě auta jsou výborným nástrojem pro řidiče. Na dálnici vás nebudou obtěžovat a na okresce vás potěší. Na zakroucených silnicích je sice BMW lepší, ale Mercedes zase kontruje trochu uvolněnějším charakterem na dálnici. Jenom bude výrazným rozdílem spotřeba. Mercedes se při troše snahy dostane na 6,5 litru na 100 km, ale většinou budete jezdit tak za 8. BMW 320d s automatem si při snaze o úspornou jízdu neřekne o více než 6 litrů a v reálu jezdí okolo 7 l/100 km. Pokud jste nadšený řidič a vyžadujete, aby auto porozumělo každému vašemu přání, zvolte raději BMW 318d. Pokud ale vyhledáváte spíše uvolněný charakter a občas se rádi hezky svezete, Mercedes C200 CDI by mohl tím pravým autem pro vás.

Dalibor Žák

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyMercedes-Benz C200 CDI
0-100 km/h (s)10,5
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
RozvodDOHC
Plněníturbodmychadlo
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)2148
Kompresní poměr17,5:1
Převodovkapětistupňová automatická
Poháněná kolazadní
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)100/136 při 3800 ot/min
Točivý moment (Nm)270 v 1600 - 3000 ot/min
Výkon/hmotnost (k/t)84,2
Nejvyšší rychlost (km/h)204
Spotřeba paliva (l/100 km)6,8
Objem nádrže (l)66
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4596
Šířka (mm)2020
Výška (mm)1459
Rozvor náprav (mm)2760
Provozní hmotnost (kg)1615
Celková hmotnost (kg)2145
Zavazadlový prostor (l)485
Ceny
Základní cena modelu891 310
Cena testovaného vozu954 891
7.7.2008 7:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist