Mercedes-Benz C 200 kabriolet (2016)

Kabriolety střední třídy obvykle nabízejí za relativně vyšší cenu kompromisní úroveň komfortu. Mercedes-Benz třídy C je, zdá se, v tomto ohledu jiný.
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6.4

Radosti

Kultivovanost, promyšlenost a celková koncepte auta

Starosti

Mechanická přilnavost, kufr

BMW M235i Cabrio (2015)

První jízda | vydáno 25. 11. 2015

Kabriolety mají svou auru, svého nezaměnitelného ducha, jízdě s nebem nad hlavou se nic jiného nevyrovná v tom ohledu, že ani největší panoramatické okno nenahradí to, když stáhnete střechu zcela dozadu a vyjedete s větrem ve vlasech. U nového Mercedesu třídy C lze prohlásit, že koncepce kabrioletu byla dovedena na vysokou úroveň. ať už jde o ovládání střechy, vyhřívání sedaček či potlačení nepříjemných aerodynamických vlivů v kabině za jízdy s otevřenou střechou.

Interiér

Jakkoli to může být pro majitele vyšších tříd než třídy C lehce nepříjemné, Cčko vypadá mnohem dospěleji, než je. Míněno tím, že rozdíl mezi třídou E je, v případě tohoto konkrétního kabrioletu velmi, řekněme potlačený.

Nebo jinak, kabriolet třídy C tak, jak jsme jej dostali k testu, vypadal velmi honosně. Popisovat nemá asi velký smysl, pohled na fotky, kde uvidíte nádherné čalounění, je lepší a více vypovídající. Výbava obecně je velmi bohatá, opět nemá smysl řešit co je a co není v autě, počítejte s tím, že je toho velmi hodně, v podstatě to, co třída C aktuálně nabízí.

Zmínil byl ale navigaci, jejíž grafika mi přijde hodně jednoduchá, zejména uvítací sekvence, téměř dětinská. Na to, jak dospělý vůz to je, mi připomíná grafiku Lexusu před třemi roky než to, co čekám od Mercedesu. Nicméně funguje, a funguje velmi dobře.

Pohon

O pohon se stará benzínový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 184 koní a nutno říct že autu stačí. A chápat to lze přesně tak, jak to zní. Není to žádný trhač asfaltu, ale pomalé  s ním auto také není. Mohli bychom mluvit o kompromisu mezi výkonem a cenou, nicméně pokud vám stačí kabriolet a nutně nemusíte mít ultimativní žihadlo, které vám rozkope při každé akceleraci ledviny, opravdu C 200 není o nudě, nedostatku agility, o utahanosti. Vážně je to „tak akorát.“

Převodovka pracuje plynule, zrychlení auta na stovku proběhne bratru za osm sekund, a to je slušná hodnota – žádný sprinter, ale vlasy ve větru rozhodí. Netrpí neduhem jako někdejší Lexus IS 250 Cabrio, pro mne na dlouhé roky ukázka toho, jak elegantní auto s nadváhou pevné střechy a ledabylou automatickou převodovkou mělo potíže předjet do kopce Avii. Mercedes je jiný, při kickdownu nezažijete sice drama, ale auto se rychle pohne vpřed a předjížděcí manévr zvládne s dostatečně bezpečnou rezervou.

Spotřeba

V průměru lehce přes dvanáct litrů, krátkodobě s těžší nohou na plynu patnáct. Ano, je to více než by ukázal palubní počítač ve verzi 220d. A ne, není relevantní o naftě přemýšlet a na spotřebu spílat, když máte kabriolet jako třetí či čtvrté auto v garáži, protože minimální nájezd přes léto za méně kultivovaný projev a diesel v nádrži nestojí. Což neznamená, ta poznámka o létě, že by s C kabrioletem nešlo jezdit v zimě.

Popravdě, jakkoli do kapitoli o spotřebě to asi nepřísluší, musím prohlásit, že jsme testovali vůz během podzimu a i tehdy, pokud přímo nelilo jako z konve, bylo příjemné jezdit bez střechy. S vyhřívaným prouděním vzduchu na krk, s výsuvným deflektorem za opěrkami zadních sedaček, se silnou klimatizací s dostatečnou zásobou tepla zepředu… Ano, přes střechu auto během parkování vychladne, ale není problém ho poměrně rychle zahřát. K tomu jsou tady zadní sedačky dostatečně velké třeba pro dvě děti, jeden by najedou tak, jak přemýšlí nahlas, názor na kabriolet optikou celoročního provozu změnil.

Ovladatelnost

U ovladatelnosti nebudeme až tak řešit ovládání auta ve smyslu jízdy, tady bych odkázal na již proběhlé testy třídy C, kabriolet nebude na hony vzdálený projevu již testovaných sourozenců, s domyšlením si toho, že bez střechy samozřejmě auto není tak pevné jako třeba sedan, že na diagonálních nerovnostech je cítit určitá elasticita a tak podobně. Přesto ale uvedu pocit určité absence mechanické přilnavosti, v zatáčkách na mokru bych byl raději více přilepený k asfaltu než jak tomu bylo. Chci mluvit o ovládání typického pro kabriolet a to je příkladné – konkurence uč se a kabriolety méně prémiových značek a řad, tiše záviďte.

Podstatným základem je, že střechou lze manipulovat i za jízdy, v rámci městského tempa bez potíží. Tím odpadá trapná situace a nutnost při prvních kapkách deště zajet ke krajnici a střechu natáhnout v klidovém režimu. Auto je chytré natolik, že pokud máte deflektor venku a začnete natahovat střechu, tento se automaticky sám zasune. Je skvělé – a publikum to jistě ocení – že střechu můžete stáhnout na dálku během příchodu k autu přes klíček, a stejně tak ji lze natáhnout.

Ve zkratce – žít s kabrioletem je díky Mercedesu třídy C velice snadné. I když opět jako mírný nedostatek připomenu omezený zavazadlový prostor. Chápu že u kabrioletu nejde vyloženě o transportní schopnost, přesto ale mohl být kufr o kapánek větší. Nebo ještě jinak, zavazadelník s kapacitou od 285 litrů na kabrio stačí, iritující může být přístup do něj, respektive schodovitě uspořádaný vnitřek s clonící klenbou.

Verdikt

Kabriolet od Mercedesu třídy C s benzínovým motorem stojí cca 1,2 milionu Kč a svou cenu si dokáže hravě obhájit, vypadá (podle nás) skvěle jak zvenku, tak v kabině. Má dostatek místa na předních i zadních sedačkách, není pomalý, spotřeba odpovídá typu pohonné jednotky a velikosti auta a co do ovládání je auto opravdu promyšlené a dotažené do detailu.

Upozadit ho dokáže – což je irelevantní vůbec zmiňovat- Mercedes S 500 Kabriolet, pokud do něj další týden v rámci testování přesednete tak jako my (pokus o vtip). Určitě je ale na důležité nevynechat tento automobil při uvažování o kabrioletu v rámci „německé trojky“ a „mimoevropské konkurence.“ Pro extroverty je tady za podobné peníze Ford Mustang Convertible, pokud ovšem nehledáte drtivý výkon, ale kultivovanost a stylovou eleganci, jste možná u cíle.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivobenzín
Zdvihový objem (cm3)1991
Převodovkaautomatická
Poháněná kolazadní
Podvozek
Vpředumultilink
Vzadumultilink
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)135/184 v 5500
Točivý moment (Nm)300 v 1200 - 4000 ot./min
0-100 km/h (s)7,8
Spotřeba paliva (l/100 km)6,6-6,2
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4686
Šířka (mm)1810
Výška (mm)1409
Rozvor náprav (mm)2840
Provozní hmotnost (kg)1645
Zavazadlový prostor (l)285–360
Ceny
Základní cena modelu1 172 490 Kč
Základní cena test. verze1 137 400 Kč
12.10.2016 6:21| autor: Filip Rakovan

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist