autoweb.cz > Mercedes-Benz > mercedes-benz slc > Mercedes-Benz SLC 200 (2016)
Mercedes-Benz SLC 200 (2016)
Dynamika 6
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 9
X-Factor 6
Celkové hodnocení 7.4
Radosti
Vnitřní prostor; velký kufr; kvalitní interiér; zvuk z výfuku; spotřeba při volné jízdě
Starosti
Vysoká hmotnost a s tím související vlažné výkony a ovladatelnost; spotřeba při ostré jízdě
Léto už pomalu končí, ale sezóna kabrioletů zdaleka nekončí. Asi se budu opakovat, když prohlásím, že otevřené nebe nad hlavou je vůbec tou nejlepší příplatkovou výbavou, ale přiznejte si to sami, existuje snad něco lepšího? Mohlo by se tedy zdát, že s větrem ve vlasech vlastně na tom všem okolo zase tak nezáleží. Mercedes-Benz SLK, který se po nedávném faceliftu přejmenoval na SLC, má pověst přesně takového auta – hlavně, že dobře vypadá, má stahovací střechu a prestižní znáček na kapotě. Dokáže ale nabídnou něco navíc, nebo je to pořád jenom „auto pro kadeřníky“? Vyfasoval jsem prostřední benzínovou verzi a vyrazil s ní na menší roadtrip.
Interiér
Hned na začátku mě velmi příjemně překvapilo, jak je tohle auto velké. Uvnitř se netísníte, všechny přihrádky, jak před spolujezdcem, tak loketní, jsou dost velké a vzadu za sedadly je také hodně úložného prostoru. Do kufru pak zabalíte dvě kabinová zavazadla, fotobatoh, dvě nákupní tašky a něco drobností okolo, jen s nákladem musíte hrát trochu tetris, abyste mohli zaklopit kryt mezi kufrem a střechou, kterou si pak stáhnete. Pod podlahou je ovšem také relativně dost prostoru. Mimochodem, onen kryt nyní nemusíte zavírat ručně. Pokud jej zapomenete otevřený a chcete zároveň otevřít střechu, sám se zavře, pokud je na něj v kufru místo. Jinak je vnitřek Mercedesu SLC podobný jako dřív – interiér se inspiruje ve větším SL, je ale jednodušší, zato stále hezky vyrobený. Za volantem se perfektně uvelebíte a jsou tu i hodně dobré sedačky. Jediné, co mi tu opravdu chybělo, bylo jejich odvětrávání, bohužel v SLC není k dispozici ani za příplatek.
Pohon
Benzínový dvoulitr přeplňovaný turbem, který ze sebe vydá 184 koní a 300 Nm, je fajn motor – táhne od hodně nízkých otáček, zhruba od půldruhého tisíce, navzdory brzké špičce v 5500 ot./min. táhne ještě dál až za šest tisíc a s otevřenou klapkou ve výfuku vydává krásně zastřený zvuk. Jenom téměř 1,5 tuny je na něj dost. Auto rozhýbe celkem svižně, ale nějakou drtivou masáž zad nečekejte. Devítistupňový automat také není zrovna nejbystřejší, řadí pomaleji a váhavěji. Motor s převodovkou tak vybízejí spíš ke klidnému plachtění krajinou.
Spotřeba
Pokud pojedete volnou stovkou a budete si užívat lehkého vánku ve vlasech, srazíte spotřebu k sedmi litrům. S nataženou střechou by to asi šlo i za méně, ale záleží na tom, když je venku tak hezky? Vyražte na dálnici s nataženou střechou, a klidně můžete cestovat 160 km/h za příjemných deset litrů. Ve vyšších rychlostech se auto hezky prořezává vzducehm a paradoxně jede (nebo alespoň tak působí) lépe než v nízkých rychlostech. Ve městě se pak také můžete dostat na deset litrů, zkuste ale na to jenom trochu víc šlapat a vyhoupnete se k patnácti litrům.
Ovladatelnost
Mercedes SLC 200 mírně trpí nadváhou nejen v přímce, ale také v zatáčkách. Přilnavosti má podvozek dost a je i celkem hezky vyvážený, působí i mrstně, ale na brzdách se projeví dost těžkopádně. Když se zapomenete, budete mít co dělat, abyste zatáčkou projeli. Ani napůl vypnutá stabilizace se nechová zrovna přívětivě – když podržíte plyn, nechá vás mírně sklouznout, jakmile ale jen trochu uberete, protože chcete řídit plynem, dost brutálně vás zastaví. Občas se auto chová skoro až zákeřně, takže radím nevypínat. Tohle není auto, kterému by se vyloženě líbilo, když ho drtíte na hraně, jeďte s ním ale jen svižně a bude fungovat dobře. Dokonce i podvozek je celkem pohodlný (za celou dobu jsem ho z komfortního nastavení přepnul jen sporadicky). Vyloženě nemlátí ani neuskakuje, ačkoliv měkčí torzní tuhost se na zvlněné silnici projeví dost nepříjemnými vibracemi celé karoserie. Řízení je tak akorát vyvážené, s příjemně tuhým odporem ve sportovním nastavení, i když povídat si s vámi jako v Boxsteru nebo MX-5 nebude.
Verdikt
Facelift žádnou výraznou změnu v osobnosti tohoto auta nepřinesl, přesto je však Mercedes-Benz SLC 200 fajn roadster. Jen nesmíte být příliš nároční co do řidičských zážitků. Pokud vám stačí svižná jízda za doprovodu krásného zvuku motoru a šumění větru, chcete přitom sedět v hezkém, praktickém a prostorném prostředí a chlubit se prestižním znáčkem na kapotě, pak vás tohle auto plně uspokojí. Pokud je ale pro vás řízení fetišem a hledáte precizně sladěný roadster, bude Mazda MX-5, klidně i s patnáctistovkou, jasnou odpovědí. Chápu ovšem, že ne každého baví bokem trefovat spadlá jablka na apexu s uječenou atmosférou v omezovači. Popularita SLK je toho důkazem a nepochybuji, že SLC v tom bude pokračovat.
Konkurenti
První jízda | vydáno 6. 11. 2015
První jízda | vydáno 26. 6. 2012
Mazda MX-5 (2015): První jízdní dojmy
Autonovinky | vydáno 7. 9. 2015
Subaru BRZ 2.0R Sport 6AT (2015) ve sněhové aréně Lungau
Reportáže | vydáno 20. 2. 2015
Audi TT Coupé 2.0 TFSI quattro 230 k (2015)
Velký test | vydáno 20. 4. 2015
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 1991 |
Kompresní poměr | 9,8 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | neuvedeno |
Převodovka | devítistupňová automatická |
Poháněná kola | zadní |
Podvozek | |
Vpředu | typu McPherson |
Vzadu | víceprvková náprava |
Brzdy vpředu | kotoučové s vnitřním chlazením |
Brzdy vzadu | kotoučové |
Pneumatiky vpředu | 225/40 R18 |
Pneumatiky vzadu | 245/35 R18 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 135 / 184 v 5500 |
Točivý moment (Nm) | 300 v 1200 - 4000 |
Výkon/hmotnost (k/t) | 124 |
0-100 km/h (s) | 6,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 237 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,5 / 4,7 / 5,7 |
Objem nádrže (l) | 60 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4133 |
Šířka (mm) | 1810 |
Výška (mm) | 1301 |
Rozvor náprav (mm) | 2430 |
Provozní hmotnost (kg) | 1480 |
Celková hmotnost (kg) | 1795 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | - |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | - |
Zavazadlový prostor (l) | 225 / 335 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 943 800,- (SLC 180 1.6 156 k man.) |
Základní cena test. verze | 1 061 170,- (SLC 200 2.0 184 k man.) |
Cena testovaného vozu | 1 125 457,- (SLC 200 2.0 184 k aut.) |