autoweb.cz > Ford > Ford Mustang > Ford Mustang 5.0 V8 GT Convertible (2016)
Ford Mustang 5.0 V8 GT Convertible (2016)
Dynamika 10
Chování na silnici 10
Provozní náklady 9
Praktičnost 9
X-Factor 10
Celkové hodnocení 9.6
Radosti
- charakterní motor a přesná převodovka
- schopný a pohodlný podvozek, který je navíc hravý a vyvážený
- relativně dobrá spotřeba, když se trochu snažíte
- více místa vzadu než v kupé a relativně prostorný kufr
- kultovní status a stylový vzhled
Starosti
- laciný plastový interiér s pochybnými materiály
- pomalý multimediální systém SYNC 2
- sportovní sedačky Recaro nejsou pro kabriolet
- necitlivé řízení trochu kazí jinak dokonalý celek
- počkáte si, než vám ho vyrobí
V bílem kabrioletu jezdil Brandon Walsh ze seriálu Beverly Hills 90210, ale jako slušňák si rozhodně připadat nebudete. Ford Mustang Convertible naopak odhalí nejtemnější kouty vaší duše. Probudí ve vás křupanství toho nejhrubšího zrna, když na každém semaforu budete mít neodolatelnou chuť pod sebou zapálit asfalt, zároveň však uspokojí i vaše delikátní choutky po dokonale ovladatelném sportovním autě, a když na to přijde, umí být nekonečně šarmantním společníkem, máte-li chuť jen tak se vézt.
Tohle auto je zkrátka dokonalý univerzál, kterému se podařilo trefit do tolika chutí. Chcete stylovku? Že se ptám. Dokonalý kočkolap? Žádný problém. Pohodáře na dlouhé cesty? Proč ne. Funkční sporťák na zamotané silnice? Máte ho mít. Žádné jiné auto na trhu, a už vůbec ne za tyto peníze, neumí nabídnout tolik. Pokusím se vám přiblížit, proč si to myslím.
Interiér
Začneme hned největší slabinou Mustangu, abychom si to lepší nechali na konec. Asi tušíte, že vnitřek auta není zrovna krásný, ale záleží na tom? Možná je původ kůže na volantu pochybný a budou vás z ní svrbět ruce, ale co, stejně natáhnete dírkované řidičské rukavice, no ne? Multimediální systém SYNC 2 není zrovna nejrychlejší, ale je celkem přehledný a na puštění soundtracku z Bullitta stačí, zvlášť, když audio hraje překvapivě dobře. Příplatková skořepinová Recara do kabrioletu také neobjednáte, ale i v obyčejných sedačkách se docela dobře uvelebíte, ačkoliv jsou ukotvené trochu výš. Interiér jinak potěší retro nádechem – dva „kšilty“ palubní desky přímo odkazují na původní model z 60. let, stejně jako přístroje ve dvou velkých tubusech. Hezká je i památeční plaketa nebo retro páčkové přepínače jízdních režimů a výstražných světel.
Vzadu je pak překvapivě dost místa – sedačky jsou sice úzké, ale pokud nemáte zrovna zadnici zápasníka sumó, hezky do nich zapadnete. Zatímco do fastbacku by se vešel snad jen Ludvík XVI. s Marií Antoinettou, do kabrioletu se usadíte i s hlavou na svém místě, nejen se staženou střechou, logicky, ale také s nataženou. Vypouklý tvar kabrioletu je totiž praktičtější než splývavé linie kupé. Kufr je naopak menší, ale ne o moc, prakticky jen o vrchní část, do které zajíždí střecha. Pořád je však Mustang Convertible překvapivě praktické auto nejen na každý den, ale i na road-tripy.
Pohon
Snad největší silnou stránkou Fordu Mustang GT je motor. Přestože není zrovna urozeného původu, charakteru má na rozdávání a značným způsobem dotváří osobnost auta. Díky atmosférickému sání a téměř čtvercové architektuře je překvapivě ochotný stoupat do otáček, má skvělou odezvu na plyn a výkon podává dokonale lineárně. Masivní objem pak zajistí, že bez protestů odvádí svou práci prakticky od volnoběhu.
Hezky nakrátko naskládané kvalty umožní zařadit pětku už v 50 km/h bez podtáčení motoru – vlastně na ni můžete jezdit celý den – zároveň na sebe převody dokonale navazují, když ve vás bouchnou saze. Ospalé pobublávání se potom přemění v hrubý mechanický šramot, který vychází spíš od samotného motoru než výfuků, a graduje u hranice 7000 ot./min. Vždyť to říkám! Tohle je celkem atletický motor a ne nějaký burgrožrout.
Spotřeba
Když jsem nakousl to žraní, vůbec si nebudete muset trhat vlasy. Celý týden jsem možná jezdil za průměrných 17,8 l/100 km, ale zejména proto, že jsem si auto hodně užíval. Stačí jenom trochu zvolnit, a výsledky se dostaví.
S trochou snahy lze jezdit po městě mezi 12 až 13 litry, při volné stovce na tempomat se pak pohodlně vejdete do devíti litrů. A to je, myslím, vážně paráda! Výhodou je navíc skutečnost, že s Mustangem vás prostě bude bavit jezdit i pomalu. Jenom stáhnete střechu, pustíte dovnitř lehký vánek a zaposloucháte se do osmiválcové ukolébavky.
Ovladatelnost
Uříznutí střechy vždy přináší zvýšení hmotnosti a snížení tuhosti karoserie, tvůrcům Mustangu Covnertible se však podařilo tyto dva negativní jevy úspěšně potlačit. Jednak je kabrio jen o 66 kg těžší než kupé, což je zanedbatelná hodnota, a podle toho také jezdí. Jedním slovem fantasticky! Podvozek je tak akorát tvrdý, dostatečně přilnavý a krásně vyvážený, stejně jako v případě kupé, navíc možná ještě malinko poddajnější, takže na pohodlí si stěžovat také nebudete. Přitom karoserie se zdá být slušně tuhá – občas si všimnete vibrujícího zrcátka, ale nikdy se celé auto nerozklepe tak, že by to bylo nepříjemné. To je na dlouhý čtyřmístný kabriolet úctyhodné, zvláště v porovnání s některými dvoumístnými roadstery, které nejsou zdaleka tak tuhé.
Zato brzdy jsou tvrdé jako kámen a skvěle se dávkují, stejně jako spojka nebo krásně citlivý plyn. Jako kopeček zmrzliny v horkém odpoledni se pak roztečete nad dokonale mechanickým řazením. Horší je to ovšem s řízením – je poněkud pomalejší a nepříliš citlivé. Vlastně je to nejslabší článek auta, ale zbytek ovládacích prvků funguje tak skvěle, že vás to donutí zvyknout si i na něj. Byla by věčná škoda kvůli řízení tohle auto zavrhnout. Zároveň je to snad jediná oblast, na kterou by se měli tvůrci do faceliftu zaměřit.
Verdikt
Ford Mustang je zkrátka fantastické auto! Pokud si mohu troufnout vynést jeden soud, pak otevřená střecha jej činí ještě lepším. Je otázkou priorit, zda skočit do elegantnějšího fastbacku, nebo si připlatit rovných 100 tisíc za otevřené nebe nad hlavou, mohu vás však ujistit, že nejde o nijak zásadní kompromis. Kabriolet je dost tuhý a nepřibral tolik, abyste si v každé zatáčce vyčítali, jakou jste to udělali hloupost. Pořád dostanete skvěle řiditelné auto, které dokonale spojuje charakter evropského sporťáku, když jedete svižně, s americkým pony-carem, když se jen tak loudáte. Ford Mustang 5.0 V8 GT Convertible s manuální převodovkou je mým novým hrdinou do garáže snů, a jestli disponujete patřičnou částkou na jeho pořízení, pak je téměř vaší občanskou povinností ji za něj utratit!
Konkurence
Subaru BRZ 2.0R Sport 6AT (2015) ve sněhové aréně Lungau
Reportáže | vydáno 20. 2. 2015t
První jízda | vydáno 8. 1. 2014
První jízda | vydáno 5. 1. 2015
První jízda | vydáno 30. 8. 2016
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | vidlicový osmiválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 4951 |
Kompresní poměr | 11,0 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 92,2 x 92,7 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | zadní, samosvorný diferenciál |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 255/40 R19 |
Pneumatiky vzadu | 275/40 R19 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 310 / 421 v 6500 |
Točivý moment (Nm) | 530 v 4250 |
Výkon/hmotnost (k/t) | 236 |
0-100 km/h (s) | neuvedeno |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 20,1 / 9,8 / 13,6 |
Objem nádrže (l) | 61 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4784 |
Šířka (mm) | 1916 |
Výška (mm) | 1394 |
Rozvor náprav (mm) | 2720 |
Provozní hmotnost (kg) | 1786 |
Celková hmotnost (kg) | 2041 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | - |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | - |
Zavazadlový prostor (l) | 332 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 1 117 000,- (2.3 EcoBoost 317 k Convertible) |
Základní cena test. verze | 1 242 000,- (5.0 V8 GT 421 k Convertible) |