Před 10 lety: Ford Mustang Shelby GT500 se představuje

Čas kvapí rychlým tempem. Pamatujete si, co se událo před 10 lety? Za tu dobu se vystřídají klidně tři generace automobilů. Připomeňte si, o čem se psalo před celou dekádou. V čem jsme se mýlili a co se naopak vyplnilo?
titulka-6-1100x618.jpgCelá galerie 34 Zdroj: Ford

Na autosalonu v Detroitu se představí zatím nejvýkonnější sériově vyráběný Ford Mustang všech dob. Podle akčního bodykitu, rychlých pruhů a dalších charakteristických znaků si nelze model Shelby GT500 splést s pouze vytuněným Mustangem V6.

Zaobírat se designem ale nemá moc cenu, protože se všichni můžete podívat na fotografie. To nejdůležitější se totiž odehrává pod kapotou, takže se pojďme podívat tam. Litrový tříválec… ehm, pardon, koukám do jiné tiskové zprávy… Kompresorem přeplňovaný osmiválec 5,4 l má nyní výkon 540 koní při 6200 ot./min. a točivý moment 690 Nm při 4500 ot./min. O motoru můžete říci, že má svůj základ v ultimativním supersportu Ford GT, ale pokud chcete být hnidopichem, můžete také tvrdit, že prapůvod je v pick-upu Ford F-150. To ale nevadí, vždyť Dodge Viper má také motor z náklaďáku…

Problémem Mustangu Shelby GT500 je jeho hmotnost. Auto sice na váze ukáže skoro 1800 kg, ale nikdo od něj neočekává obratnost Lotusu Elise. Není ovšem pochyb o tom, že ve sprintu na čtvrt míle dokáže tento automobil ponížit mnoho soupeřů.

Trakci má pomáhat samosvorný diferenciál a také obří pneumatiky 285/25 R19. Vpředu jim sekundují gumy 255/40 R19, za kterými se skrývají velké kotouče s čtyřpístkovými třmeny od Bremba. Ford vybavil Mustang GT500 inovovanou záchrannou elektronikou, která ve sportovním módu oddaluje své zásahy a umožňuje řidiči plně využít potenciál auta beze strachu. Pro fetišisty je zde možnost jeho úplného vypnutí.

Interiér je vybaven tím nejluxusnějším, co si lze v dané cenové kategorii přát. Vyhřívaná kožená sedadla, výkonný audiosystém, satelitní navigace a mnoho dalšího, za co se jinak musí u obyčejného Mustangu připlácet. Na dlouhých vzdálenostech bude Shelby GT500 jistě velmi schopným autem (pokud vás tedy netrápí dvacetilitrová spotřeba). Také si hned od začátku produkce můžete vybrat karosářskou variantu podle toho, zda upřednostňujete bláznění po okruzích a klasickou verzi kupé, nebo raději pózujete na bulvárech v kabrioletu.

Cena zatím nebyla stanovena, ale pravděpodobně se bude jednat o celkem rozumnou nabídku, zvláště vzhledem k výkonům a stylu, který z tohoto auta přímo tryská.

7.1.2019 8:00| autor: Autoweb.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist