Dlouhodobý test Mercedes C: jízda na jedničku s hvězdičkou

Testovaný Mercedes-Benz C s pohonem zadních kol má za sebou už několik tisíc kilometrů. Je tedy čas zhodnotit chování vozu za jízdy i stav automobilu.

Ojeté vozidlo z nabídky AAA AUTO jsme během prvních 4000 kilometrů prohnali po klikatých okreskách i po dálnici. Vůz se samozřejmě pohyboval i v městském provozu, kde se sice jezdí výrazně pomaleji, ale třeba taková městská dlažba dokáže schopnosti podvozku prověřit v jiném směru. Ostatně i české okresní silnice pověstné svým často mizerným stavem jsou mnohdy pro automobily drsnou maturitou.

Zkoušený Mercedes třídy C pohání turbodiesel o objemu 2,1 litru a výkonu 125 kW (170 k). Tento čtyřválcový motor nese označení 220 cdi a spolupracuje s automatickou převodovkou, která umožňuje i ruční změnu převodu. Stačí volič převodovky přesunout do polohy pro sekvenční řazení.

Testovaný vůz má klasickou koncepci, tedy motor umístěný vpředu a pohon zadních kol. To může zejména v méně zkušených motoristech vyvolávat respekt, avšak přítomnost rychle zasahujících elektronických asistentů dělá i svižnou jízdu bezpečnou, pokud řidič nezapomene používat hlavu. To ale platí i pro typické předokolky, o nichž se často mluví jako o bezpečnějších pro méně zdatné řidiče.


Skutečně sportovní jízda s poháněnou zadní nápravou vyžaduje jistou dávku zkušenosti, pak je možné tento pro některé handicap, proměnit v klad. S poháněnou zadní nápravou si lze totiž vozidlo dosměrovat do zatáčky. Pohonu zadních kol se není třeba bát, pokud za volant usedne rozumný řidič a jezdí podle toho, na co má.

To platí i pro zimní období, i když zde se mohou objevit určité potíže, pokud potřebujete někam vyjet a kola pod prázdným zavazadelníkem začnou na zasněžené nebo namrzlé vozovce prokluzovat. V tomto směru jsou historicky lepší vozy BMW, u nichž bývá lépe rozložena hmotnost mezi přední a zadní nápravu a samozřejmě i konkurenční Audi A4 s pohonem předních kol, i když zde se negativně projevuje vysoké zatížení přední nápravy. Ale dost o konkurenci a vraťme se zase k vlastnostem zkoušeného mercedesu.

Ten těží z mimořádně příjemného nastavení podvozku, když zdolává nerovnosti při zachování maximálního možného komfortu posádky. Přitom nemá příliš měkké odpružení, v zatáčkách se nadměrně nenaklání a vyniká vzorným držením jízdní stopy i při sportovní jízdě po klikatých okreskách.

Proti konkurentům Audi A4 a BMW 3 je Mercedes C v tomto ohledu znatelně lepší, když se jeho konstruktérům povedlo nejlépe skloubit sportovnost s komfortem. Podvozek bavoráku je tvrdý, což pocítíte při každé větší nerovnosti, audi zase v zatáčkách pronásleduje určitá nedotáčivost plynoucí z pohonu přední nápravy a rozložení hmotnosti. Mercedes se v zatáčkách chová jistě a předvídatelně, i nerovnosti zvládá dobře. Pro každodenní ježdění jde tedy o ideální volbu.

Velice dobré jízdní vlastnosti a vysoký cestovní komfort jsou vlastní jak testovanému vozu z nabídky AAA AUTO, tak celé třídě C. Z hlediska naladění podvozku tedy mercedes poráží stejně starou konkurenci. Samozřejmě základem úspěchu je dobrý stav zavěšení a tlumičů. Nutno dodat, že u námi zkoušeného ojetého vozu, jehož palubní přístroje ukazují 124 000 ujetých kilometrů, se žádné nadměrné opotřebení neprojevuje. Podvozek nevykazuje vůle, není nadměrně hlučný a také tlumiče pracují na výbornou.

10.10.2016 3:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist