Mercedes-Benz A 200 je určený pro dámské publikum. Překvapí spotřebou, potěší komfortem a stylem

Individualizace. Tak by se dal jednoduše shrnout směr, kterým se německá automobilka se svou faceliftovanou A 200 vydala. A jde ji to poměrně solidně.
20230604_101103-1100x618.jpgCelá galerie 27 Zdroj: Sabina Sarkisovová

Model Mercedes-Benz A 200 je součástí modelové řady A-Class, která byla představena v roce 1997. Jednalo se o první kompaktní automobil v nabídce německé automobilky. Vznik A-Class byl strategickým krokem, kterým chtěl náš západní soused oslovit mladší a dynamickou klientelu a rozšířit svou nabídku vozů do nižšího segmentu trhu. A že se to povedlo… Od té doby je tato modelová řada velmi populární a v říjnu 2022 prošla vizuálním i technologickým updatem. Co se změnilo a v čem je nová A 200 lepší?

Už při přebírání testovaného vozu cítím, že jeho k designová stránka bude cílená spíše na ženy: „Konfigurace vozu využívá záměrně netradiční a nápadné barevné kombinace metalízy zlatá rose gold (pozn. příplatková barva  – 18 905 Kč) se světlým interiérem šedá sage,“ popsal vizuál Josef Hlávka, tiskový mluvčí značky.

Vzhledu přídě dominuje nově navržená kapota motoru se dvěma podélnými vybouleními, takzvanými „powerdomy“, která směrem dopředu výrazně klesá a připomíná ostrý žraločí nos. Jedná se o prvek, který je nejvíce znatelný zblízka a ze strany a dává modelu A 200 pocit větší dynamiky. Na kapotu plynule navazuje upravená maska chladiče s motivem hvězd. Nový design si zasloužily i nízké led přední světlomety. Sportovní charakter auta pak umocňují kola, která v našem případě byla 18palcová z linie AMG s pěti paprsky, v ceně testovaného modelu. Celistvý, a hlavně čistý pohled si můžete na tomto modelu vychutnat i vzadu, a to hlavně díky novým zadním difuzorům. Testovaný model byl „prohnaný“ AMG bodystylingem, tím pádem dostal na dravějším a sportovnějším vzhledu.

Z vizuálního hlediska hodnotím vůz vážně povedeným, ta starorůžová mu sedne a potenciálním zákaznicím se bude líbit, protože, si nebudeme nic nalhávat, tohle auto v této specifikaci, aspoň té exteriérové je určen spíše křehčímu pohlaví. To rozhodně není na škodu, protože i ženy chtějí vizuálně zajímavá auta.

Co nového uvnitř?

Kontrast. Při otevření dveří vás překvapí celkový styl. Barevně je auto nakofingurováno do šedé, respektive šalvějové barvy, která je tu propojena s černým odstínem. Vypadá do náramně. Pokud ještě vezmeme v potaz, že jsou tu ozdobné leskle hliníkové prvky v podobě klik dveří, obtekání výdechů klimatizace nebo jsou implementovány i do nového volantu. Ten má sice 3 ramena, ale nově jsou obě dvě postranní rozdělené do dvou sekcí. Na levém horním ovládáte přístrojový displej, na spodním pak tempomat. Horní pravý slouží k ovládání infotainmentu, spodní je určený pro audiosystém – tedy hlasitost, volání nebo hlasové příkazy. A vše ovládáte dotykově. Proto se někdy stane, že se netrefíte, nebo hůř, uděláte povel, který jste nechtěli udělat. Ostatně dotykové plochy na volantu jsou sice zajímavým zfuturizováním multifunkčního volantu, ale nejsem si jistá, že je to praktické řešení. Já bych zůstala u tlačítek, nebo bych minimálně postranní ramena nechala „jednosekční“, aby nedocházelo k omylům.

Co je naopak velmi příjemné je řazení pomocí páčky za volantem. Nejedná se o žádnou novinku, ale stále mě tato malá věc dokáže potěšit.

V testovaném modelu jsem měla 10,25“ displeje v širokoúhlém uspořádání. Oba dva musím pochválit za super grafické vykreslení, rychlost reakcí a přívětivost ovládání. Nejnovější generace informačního a multimediálního systému MBUX má ještě intuitivnější ovládání a lepší schopnost učit se. A na hlavním displeji řidiče máte možnost si navolit zobrazení informací dle svého uvážení – ať už se jedná o klasický styl se všemi důležitými informacemi pro řidiče, sportovní s dynamickým otáčkoměrem nebo decentní s minimalizovaným obsahem.

Když to dosedá

Vnitřní prostor je ať z toho hardwarového hlediska, až po to softwarové vyladěn do nejmenšího detailu. Bavila mě i kvalita zpracování, to, že veškerý materiál na sebe bez chybičky navazoval. Je radost sedat si do auta, kde se cítíte jako v luxusní kanceláři.

Pod kapotu tohoto modernizovaného hatchbacku jsem dostala tu nejprodávanější pohonnou jednotku –  benzinový 1,3litrový čtyřválec, se 7stupňovou automatickou převodovkou, který je doplněný 48V mild-hybridem, který autu pomáhá například při rozjedu a hraje celkem výraznou roli při snižování spotřeby. Motor, ať se zdá nízkoobsahový, dokáže celkem divy. Ostatně na tom má zásluhu onen pomocný elektromotor. Auto dokáže výrazně zrychlit i z nižších otáček a na povely poslouchá téměř okamžitě. Ne, že by nějaká žena při jízdě ve městě nutně potřebovala výkon a mrštnost, ale kdyby se přeci jen rozhodla pro trochu toho dobrodružství, tak ví, že „na to má“.

Vyladěná je i funkce adaptivní rekuperace – jednoduše řešeno, auto v podstatě brzdí a řídí za vás. Je to hodně vágně řečeno, ale pokud sundáte nohu z plynu, umí si A 200 poradit tak, aby ideálně uzpůsobila rychlost přibližování se k autu před vámi a celkově přizpůsobila styl jízdy, rychlost, brždění atd.


Mercedes-Benz GLC při jízdách


Tohle všechno hraje ve prospěch spotřebě. Když na auto netlačíte a jezdíte tak, aby si motor sám říkal, co chce, dostanete se pod 6 litrů. Já se dostala na 6,1 l a to jsem auto vůbec nešetřila. Ostatně, proč bych to dělala, když i podvozek je naladěn v ideálních mezích. Je sice tvrdší, ale velmi pěkně drží do ostrých zatáček. Poradí si s běžnými nerovnostmi celkem obstojně, na větší díře lehce uskočí. Nic, čemu bych dávala výrazné mínus.

Nový Mercedes-Benz A 200 se hodí spíše pro ženu. Ne, že by nemělo mužům co nabídnout, ale tím decentnějším charakterem, vzezřením a slabší motorizací má potenciál oslovit spíše jemné pohlaví. Je to jedno z aut, které bych do své garáže klidně zařadila, a to hlavně kvůli tomu, že má nezaměnitelnou pověst kvalitního vozu, ve kterém se snoubí klid, luxus a příjemné řidičské prostředí.

 

 

15.7.2023 10:14| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist