Mercedes A (2015) má po faceliftu, 180d slibuje spotřebu 3,5 l, AMG dostalo až 381 koní

(+ video) Tři roky po odstartování produkce současné třídy A představila automobilka Mercedes její modernizovanou verzi. Změny se primárně soustředily na motory.

Koncern Daimler využil mezigenerační modernizaci třídy A k tomu, aby ji opět dostal na špičku třídy ostrých hatchbacků. Původní verze A 45 AMG disponovala výkonem 360 koní a točivým momentem 450 Nm, tu však překonalo Audi RS3 s 367 koňmi a 465 newtonmetry a navíc se na kompaktní sportovní hvězdu nebezpečně dotáhl také Ford Focus RS III, jehož výkon byl před pár dny oficiálně upřesněn na 350 koní a 470 Nm.

Odpověď Mercedesu na zmiňované stroje je poměrně razantní. Modelový rok 2015, který lze rozpoznat podle nových nárazníků, přepracovaných světel a dalších drobností, dostal přeplňovaný dvoulitr vyladěný až na 381 koní při 6000 otáčkách za minutu a 475 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 2250 do 5000 ot./min. Nejvyšší rychlost zůstala identických 250 km/h, významně se však zkrátil čas akcelerace z místa na stovku. Zatímco původní auto potřebovalo při zrychlení na 100 km/h velmi slušných 4,6 sekundy, novinka tu samou disciplínu zvládne za 4,2 vteřiny.

Může za to nejen nárůst výkonu, ale také dvě další důležité technické změny. Významnější vliv asi bude mít rozšíření výbavy o příplatkový paket AMG Dynamic Plus obsahující kromě jiného i nový mechanický samosvorný diferenciál na přední nápravě a o zlepšení pružnost i akcelerace (především pak ve vyšších rychlostech) se postarala přepracovaná sedmistupňová dvouspojková převodovka se zkrácenými převody od trojky až po sedmičku.

Pokud je AMG již nad vaše možnosti, v nabídce Mercedesu jsou hned tři slabší benzínové dvoulitry s turbodmachadlem a rozdílným naladění. V provedení A 220 4Matic dostanete 184 koní a 300 Nm, A 250/A 250 4Matic má pak 211 koní a 350 Nm, zatímco provedení Sport a Sport 4Matic disponuje výkonem 218 koní, identickým točivým momentem a na stovku zrychlí za 6,3 sekundy.

Další zážehové pohonné jednotky jsou pak všechno přeplňované šestnáctistovky ve verzích A 160 (nový benzínový základ), A 180, A 180 BlueEFFICIENCY Edition a A 200 a jejich výkon se pohybuje od 102 do 156 koňských sil. Také tyto modely odlišíte od předchozích variant díky tomu, že dostaly nové nárazníky, jinou vnitřní strukturu světel, přičemž Mercedes nově nabízí v rámci nadstandardu diodová světla (u AMG bez příplatku).

Také mezi vznětovými motory se objevilo hned několik novinek. Pokud je pro vás spotřeba vším, pak by vás mohlo zajímat, že Mercedes minimálně papírově snížil spotřebu verze A 180 d BlueEFFICIENCY Edition s přeplňovanou patnáctistovkou o výkonu 109 koní, která nyní podle NEDC jezdí v průměru jen za 3,5 litru na 100 kilometrů. A 220 d se čtyřválcem 2,1 l má pro změnu o sedm koní více, takže nyní nabízí 177 koní, 350 newtonmetrů, na stovku akceleruje za 7,5 sekundy a podle tabulek by měla spotřebovat od 4,0 do 4,9 l podle použité převodovky, pohonu, výbavy a kol.

Pochopitelně změny neobešly ani interiér, ve kterém najdete nové čalounění i dekorační panely, především ale upgrade multimediálního systému s větším příplatkovým displejem o průměru 8 palců, který je nyní kompatibilní s Apple CarPlay a zvládá také zrcadlení mobilních telefonů skrze rozhraní Mirrorlink.

29.6.2015 8:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist