Mercedes-AMG One pokořil další rekord. Na italské Monze vypráskal konkurenční Porsche o neuvěřitelných 12 sekund

Nový německý hypersport s 1,6 litrovým motorem dokázal legendární chrám rychlosti zdolat za 1:43,9 sekundy.

Mercedes-AMG One nejdříve své schopnosti ukázal na slavné Severní smyčce Nürburgringu, kde se mu podařilo stanovit rekord v kategorii sériově vyráběných automobilů. Bylo jen otázku času, kdy německý výrobce vytáhne svou civilní formuli 1 i na další závodní okruh.

Netrvalo to dlouho a na sociálních sítích Mercedesu se objevila zpráva o tom, že hybridní hypersport s testovacím jezdcem Mario Engelem v italské Monze (dlouhé 5,79 kilometru) překonal dosavadního leadera tabulky Porsche 911 GT3 RS 991.2 o neuvěřitelných 12 sekund. S časem 1:43,902 je navíc pouze o 19 sekund na kolo pomalejší než současné monoposty formule 1.


Jak to vypadá v AMG drive academy?


Závodní speciál v silničním provedení

Divize AMG pracovala na modelu One několik let. První prototyp se ukázal už na frankfurtském autosalonu v roce 2017, nicméně teprve loni se spustila jeho sériová výroba. Vůz je unikátní ve všech směrech a spíše než běžný osobní automobil připomíná závodní speciál, se kterým se smí jezdit po silnici.

Srdcem hypersportovního Mercedesu je extrémně komplikovaný 1,6litrový šestiválec dopovaný turbem, který dokáže točit až 11 tisíc otáček za minutu. Motor s podobnými parametry využívají i moderní monoposty formule 1. Samotná spalovací pohonná jednotka produkuje 566 koní, zbytek výkonu pak obstarávají čtyři elektromotory. Dva jsou umístěné na předních kolech, třetí leží vedle spalovacího motoru a čtvrtý je spojen s turbodmychadlem. V útrobách hybridního sporťáku najdeme také 8,4kWh lithium-iontovou baterii a speciálně vyvinutou 7stupňovou automatizovanou manuální převodovku.

Díky pohonu 4×4 a hojnému stádu koní pod kapotou zvládne Mercedes-AMG One z nuly na 100 km/h zrychlit za pouhé 2,9 sekundy, z 0 na 200 km/h za 7 sekund a s akcelerací může pokračovat až do maximální rychlosti 352 kilometrů za hodinu.

Monza je pro Mercedes jako dělaná

Na rozdíl od Severní smyčky Nürburgringu má závodní okruh v Monze pro Mercedes-AMG One ideální profil. Jedna z nejstarších a nejrychlejších tratí na světě, která se nachází nedaleko italského Milána, je plná dlouhých rovinek a rychlých zatáček, ve kterých hybridní hypersport těží díky aktivní aerodynamice. V průběhu kola tak může vůz upravovat míru přítlaku a odporu vzduchu, čímž získává drahocenný čas k dobru.

Číst dále:

Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ jezdí božsky. Prohrává však s vozy, od nichž byste to nečekali

Maserati je zpět v závodní formě. Své první kilometry najelo nové GT2 na okruhu Varano de‘ Melegari

17.4.2023 6:33| autor: Robin Běhal | zdroj: Tiskový servis Mercedes-AMG

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist