Škoda 110 R vs. Hoffmann & Novague R200: Když se potká klasika s modernou na mosteckém okruhu

Coupé se sportovně střiženou karoserií už česká značka nevyrábí, ale dvojice designérů Petr Novague a Marek Hoffmann se rozhodli na jedno legendární československé coupé navázat. Postavili moderní verzi Škody 110 R, kterou pojmenovali HN R200.

Foto: Forbes.cz

Škoda 110 R se vyráběla mezi lety 1970 až 1980 a vycházela z modelů Škoda 100. Oproti nim však dostala sportovněji střiženou karoserii se splývavou zádí a pouze dvojicí bezrámových dveří. 1,1litrový motor byl stále umístěn vzadu a poháněl přes manuální čtyřstupňovou převodovku zadní kola. Sportovně tohle auto ale jen vypadalo, protože 46kW motor toho moc nepředvedl.

To jeho moderní reinkarnace má o poznání potentnější pohonné ústrojí, protože využívá motor a převodovky z první generace Audi R8, na jehož základech stojí. Mezi nápravami se tak nachází motor benzinový atmosféricky plněný motor V8 s objemem 4,2 litru. Jeho výkon je 430 koní a točivý moment 430 Nm. Z 0 na 100 km/h umí zrychlit za 4.5 sekundy a maximální rychlost se zastaví na 300 km/h. Zajímavostí je, že oba vozy mají šestistupňovou manuální převodovku.

A jak vypadá „setkání generací“? Podívat se můžete v přiloženém videu, kde se auta setkala na mosteckém okruhu. Více se dočtete na stránkách magazínu Forbes, který za vznikem tohoto setkání stojí.

24.7.2018 10:00| autor: Pavel Srp | zdroj: Forbes

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist