Renaultsport R.S. 01 představen, dostal srdce z Nissanu GT-R s více než 500 koňmi

(+ video) Francouzské Audi R8 postavené pro šampionát World Series se na běžné silnice nepodívá a svými výkony a dynamikou atakuje německé speciály série DTM.
renaultsport-r-s-01-predstaven-dostal-srdce-z-nissanu-gt-r-s-vice-nez-500-konmi-1100x618.jpgCelá galerie 12 Zdroj: archiv redakce

Francouzská značka Renault připravuje obnovu svého závodního vozového parku šampionátu World Series skutečně ve velkém stylu. Na moskevském autosalonu představila okruhovou placku Renaultsport R.S. 01, která se v příštím roce stane nástupcem modelu Mégane Trophy II.

Zatímco výběhový vůz byl poháněný atmosférickým vidlicovým šestiválcem o objemu 3,5 litru a výkonu 360 koní, novinka se posouvá o několik stupínků výš. Uprostřed jejího karbonového monokoku doplněného ocelovým prostorovým rámem (navrženého a postaveného společností Dallara podle specifikace FIA LMP1) sedí podélně umístěná pohonná jednotka V6 od sportovní divize Nismo.

Jak uvádí tisková zpráva, jedná se o derivát agregátu z Nissanu GT-R o objemu 3,8 litru, takže součástí pohonu jsou rovněž dvě turbodmychadla. Přesné parametry Renault neprozradil, uvádí však výkon „přes 500 koní“ a nejvyšší točivý moment „více než 600 newtonmetrů“. Motor krotí omezovač na hranici 6800 otáček za minutu a o vývoj řídicí elektroniky se postarala firma Cosworth.

Zadní osmnáctky nazuté do pneumatik značky Michelin roztáčí zmiňovaná pohonná jednotka skrze spojku od ZF, sedmistupňovou sekvenční převodovku Sadev s pádlovým řazením pod volantem a samosvorný mechanický diferenciál. O dynamice můžeme jen spekulovat, bez nadsázky však musí být fantastická. Stroj váží méně než 1100 kilogramů a Renault říká, že se R.S 01 svými výkony zařazuje mezi auta kategorie GT3 a DTM a bez větších obtíží zvládá rychlost „přes 300 km/h“.

Abychom měli výčet technických specifikací kompletní, auto navržené pod dohledem šéfa stylistického oddělení Laurense van den Ackera je dlouhé 4710 mm, široké rovné dva metry, vysoké pouze 1116 mm a osy náprav jsou od sebe vzdáleny 2744 milimetrů. Rozchod přední nápravy činí 1675 mm, zadní je pro změnu poněkud štíhlejší a měří 1624 mm. O odpružení kol zavěšených na dvojitých lichoběžníkových ramenech se starají vinuté pružiny v kombinaci s tlumiči Öhlins, přičemž o vzájemné spojení se stará pákový mechanismus typu pushrod.

Pochopitelně se nešetřilo ani na brzdách. Vpředu jsou namontovány karbon-keramické kotouče o průměru až 380 mm a o jejich sevření se starají šestipístkové třmeny pod dohledem protiblokovacího systému Bosch. Převod řízení automobilka v tiskové zprávě nepopisuje, víme ale, že řidičovi bude v zatáčkách asistovat klasický hydraulický posilovač.

27.8.2014 1:42| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist